• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-08-2025
Weet iemand misschien welke GR's zijn toegestaan tijdens het examen? Omdat ik morgen een nieuwe GR ga kopen en het me handig lijkt dat ik straks niet een andere moet gaan halen :)

• Dericteur
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:19
voor het VWO is de Texas Intruments 83 (TI-83) de enig geaccepteerde, hoewel ik in mijn wiskundeboek ook wel dingen lees over een Casio, maar ik ken niemand die die heeft.

enne je mag m alleen bij wiskunde gebruiken, niet bij andere vakken, voor bijvoorbeeld economie heb je een gewone klassieke nodig

• Tim
Alleen de TI-83?
Het is een monopolie! ;)

Verwijderd

Volgens mij mag je gewoon elke GR gebruiken op je examen... maar niet voor elk vak [lees alleen voor wiskunde]

Het is natuurlijk wel verstandig om de TI-83 te gebruiken, aangezien het de meest gebruikte is [en dus vaak ook een van de betere <dat geld niet voor alles... windows :Z>]

Oja... een goed alternatief... wat voor iedereen aan te raden is... gebruik voor je andere examens de TI-30X IIB.
Die werkt bijna hetzelfde als de TI-83, maar iets minder uitgebreid, en niet grafisch... je kan dus geen programma's en grafieken erop krijgen... dat is de reden waarom je de GR alleen bij wiskunde mag gebruiken...
Deze mag dus wel, en werkt bijna hetzelfde... dan zit je dus niet meer met dat gekloot van... hmm weeeeer een cijfertje verkeert... opnieuw :(

Je kan gewoon de hele berekening erin zetten, evt. dingen wijzigen, net als bij de GR...

Hij is ook niet zo duur...

/me dit is niet als reclame/spam/etc bedoelt... doe ermee wat je wilt, je kan natuurlijk ook je gare ouwe casio gebruiken...

• Dericteur
  • Laatst online: 22:19
ik ga eens proberen me visor (palm compatible) te gebruiken, met rekenmachine op t beeld zal de gemiddelde leraar niet weten dattie nog meer kan....hoop ik

• Tim
TI-30X IIB heb ik ook liggen ja, maar tja.. wiskunde he :)
Een Palm lijkt me iets te duur, tenzij je em ook van andere doeleinden gebruikt of hem gratis krijgt :)

Ik kijk wel gewoon in de winkel en ga er maar vanuit dat de verkoper weet welke je mag gebruiken (en welke niet)

• BOOTZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-02 10:21
Op dinsdag 02 oktober 2001 20:31 schreef Dericteur het volgende:
[..]

enne je mag m alleen bij wiskunde gebruiken, niet bij andere vakken, voor bijvoorbeeld economie heb je een gewone klassieke nodig
en natuurkunde en scheikunde enzo? mag ie dan wel of ook niet? :?

Maak je eigen poll

Verwijderd

Op www.eindexamen.nl staat alles over welke rekenmachines zijn toegestaan bij examens :)

Verwijderd

TI 83 is volegns mij de enig toegestane rekenmachine. Ik dnek dat als je andere GR gebruikt de leraren het eerder niet vertrouwen omdat ze em nie kennen. Bij exmanes zijn ze dara nogal streng in. Verstandigst is gewoon om de TI83 te gebruiken.

Als extra rekenmachien heb ik trouwens een Casio fx82 solar, superhandig klein dingetje. Alles kan ermee behalve die grafische en programma zooi. Hij lopot op zonne-energie dus dat scheelt ook. (de meeste lokalen hebben er genoeg licht voor) Hijs btw ook errug klein (7x12 cm)

Veel succes met kopen en je examen
Greetz

• Tim
Ter uwe informatie:

Casio CFX 9850G+
HP 38G
Sharp EL 9600
TI-83(+)

zijn toegestaan en alleen tijdens wiskunde A (oude stijl), natuurkunde en scheikunde (oude stijl) en bij natuurkunde 1 en 1,2 en scheikunde (1 en 1,2).

Verwijderd

Wiskunde B niet?
hehe ben ik blij dat ik WA12 heb >:)

Verwijderd

ik denk trouwens dat je met je oude stijl nieuwe bedoelt want in de oude stijl waren die dingen nog verbodender dan ze nu bij ec enz zijn!

Verwijderd

Op dinsdag 02 oktober 2001 20:53 schreef Dericteur het volgende:
ik ga eens proberen me visor (palm compatible) te gebruiken, met rekenmachine op t beeld zal de gemiddelde leraar niet weten dattie nog meer kan....hoop ik
ja, dat ga ik ook eens proberen (hmm, nee denk toch maar niet, mijn wiskunde docent heeft namelijk een Cassiopeia....)

<offtopic>Dericteur thx for the advice, heb nou de Deluxe ook :)</offtopic>

• BOOTZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-02 10:21
van www.eindexamen.nl:
Grafische rekenmachine
De grafische rekenmachine is in het havo ingevoerd in 2000 en in het vwo in 2001 (behoudens PROFI-scholen, waar dit hulpmiddel al eerder is toegestaan). Daarbij geldt het volgende.
De GR is nodig bij alle centrale examens wiskunde (A en B) nieuwe stijl.
De GR is toegestaan bij wiskunde A (oude stijl), natuurkunde en scheikunde (oude stijl) en bij natuurkunde 1 en 1,2 en scheikunde (1 en 1,2).
Bij andere vakken is het gebruik van een GR niet toegestaan, dus ook niet bij wiskunde B-oude stijl.

De grafische rekenmachine dient te zijn van een door de CEVO goedgekeurd merk en type.
Goedgekeurd zijn:

Casio cfx 9850Gplus;
Hewlett Packard 38G;
Sharp EL 9600;
Texas Instruments 83 en 83+

Van alle merken zijn ook de lagere typen toegestaan. Een fabrikant of diens wettige vertegenwoordiger kan een apparaat van een ander merk dan wel ander type voor goedkeuring aan de CEVO voorleggen. De CEVO zal een dergelijk apparaat beoordelen vanuit de gezichtspunten:
- passendheid bij de ontwikkeling in de centrale examens;
- vermijding van een onbedoeld voordeel voor een kandidaat die een dergelijk apparaat gebruikt.

Verder geldt het volgende:
a. Een grafische rekenmachine mag tijdens het examen niet op het lichtnet worden aangesloten of met andere apparatuur worden verbonden.
b. Het is een kandidaat niet toegestaan tijdens het examen gebruik te maken van de grafische rekenmachine van een andere kandidaat.
c. Het is niet nodig dat het geheugen van een grafische rekenmachine wordt gewist voor de aanvang van een zitting van het centraal.

Maak je eigen poll

Verwijderd

c. Het is niet nodig dat het geheugen van een grafische rekenmachine wordt gewist voor de aanvang van een zitting van het centraal.
Ja dit is echt waar ja :9~
( /me mocht bij zn examen Havo N&T vorig jaar bij natuur1,2 wisb1,2 en bij scheikunde gewoon zn GR gebruiken >:) )

• Geckoo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:42

Geckoo

Good news, everyone!

Op woensdag 03 oktober 2001 11:44 schreef qball het volgende:

[..]

Ja dit is echt waar ja :9~
( /me mocht bij zn examen Havo N&T vorig jaar bij natuur1,2 wisb1,2 en bij scheikunde gewoon zn GR gebruiken >:) )
Dus meneer qball deed het zelfde als ik deed met mijn examen; heerlijke programmas maken met daar in alle info die je nodig hebt, en wat maakt het uit dat de programmas het niet doen met de edit kan je ook allees lezen :)
echt een uitvinding die dingen >:)

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

Verwijderd

Dat d8 ik ja >:)
En aangezien de gemiddelde wiskundeleraar bij ons op school zo dom als het achtereind van een paard is :) (lees: ze weten niks van rekenmachines) is het vrij makkelijk om zo mun wiskunde pw te maken.

btw, op de computer typ ik die progjes veel makkelijker, link kabeltje lenen en klaar is Fly :)

• Zak
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 19:00

Zak

Dus je mag hem niet gebruiken bij bijvoorbeeld Economie?
Godver :( Met zo'n oud ding werken is echt gaar. Je kan de berekening niet teruglezen en alles, BAH!!!

• P.B.
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Met de nieuwe casio FX-82 kan dat wel :)
Op woensdag 03 oktober 2001 21:31 schreef Zak het volgende:
Dus je mag hem niet gebruiken bij bijvoorbeeld Economie?
Godver :( Met zo'n oud ding werken is echt gaar. Je kan de berekening niet teruglezen en alles, BAH!!!

• Zak

Zak

Op woensdag 03 oktober 2001 21:37 schreef prenobe het volgende:
Met de nieuwe casio FX-82 kan dat wel :)
[..]
En hoeveel kost die dan weer? Heb ik die GR gekocht moet je nog een extra rekenapparaat kopen voor het examen. Belachelijk weer :(

• Zip McOccup
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-02 10:04
Geeltje ofzo. Ik ben van de "Old School" garde die zo'n grafisch ding niet mag/mocht gebruiken, dus ik heb een Casio fx-82TL ofzo. Werkt echt super. Kunt berekeningen teruglezen en editen enz.

• Zak

Zak

http://www.kijkshop.nl/online/Shop/product_details.asp?catalog%5Fname=MainCatalog&category%5Fname=Calculators&product%5Fid=67627&variant%5Fid=&category%5Fpath%5Fsegment=Home+Office&productlist%5Fpath%5Fsegment=Calculators

Bedoel je die? die kost dus 24,95 nou daar valt mee te leven. Eens kijken hoe handig het teruglezen op die is.

Op de casio 9850-gb geef ik iedere uitkomst letters en dan kan ik zo van iedere "subberekening" de uitkomst onafgerond gebruiken. Ook erg makkelijk.

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-03 21:43

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Toegestaan zijn volgens CiTo vorig jaar:

Texas Instruments TI83 of lager (dus 82, 81, 80)
Casio 9850 (die met kleurtjes)
Gewone rekenapparaten die NIET programmeerbaar zijn.

Geen tekstrol of communicatie mogelijkheden. Ze mogen ook geen geluid maken. (en je gemodde GR met extra rampak, progjes enz mag ook niet)

Verwijderd

Op donderdag 04 oktober 2001 10:03 schreef sebastius het volgende:
Toegestaan zijn volgens CiTo vorig jaar:

Texas Instruments TI83 of lager (dus 82, 81, 80)
Casio 9850 (die met kleurtjes)
Gewone rekenapparaten die NIET programmeerbaar zijn.

Geen tekstrol of communicatie mogelijkheden. Ze mogen ook geen geluid maken. (en je gemodde GR met extra rampak, progjes enz mag ook niet)
paas es die rampak-zooi door... ik vind die 27kb te weinig voor mn ASM spiekbriefjes :) die vatte die leraren van mij voor geen ruk :)

• P.B.
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
ja, die bedoel ik
Op woensdag 03 oktober 2001 22:05 schreef Zak het volgende:
http://www.kijkshop.nl/online/Shop/product_details.asp?catalog%5Fname=MainCatalog&category%5Fname=Calculators&product%5Fid=67627&variant%5Fid=&category%5Fpath%5Fsegment=Home+Office&productlist%5Fpath%5Fsegment=Calculators

Bedoel je die? die kost dus 24,95 nou daar valt mee te leven. Eens kijken hoe handig het teruglezen op die is.

Op de casio 9850-gb geef ik iedere uitkomst letters en dan kan ik zo van iedere "subberekening" de uitkomst onafgerond gebruiken. Ook erg makkelijk.

• MethinX
  • Laatst online: 15-02 18:56

MethinX

't is wat!

Mijn wis leraar heeft eentje die we NIET mogen gebruiken. Met speciale functies en weet ik veel wat. Heb em wel in de winkel zien liggen, een soort plus versie van de TI-83. Die was geloof ik iets van 100 piek duurder.

Het is trouwens zo dat je bij economie en m&o en andere vakken GEEN GR mag gebruiken. Wel bij scheikunde, natuurkunde en wiskunde.

Je moet doen wat je niet laten kunt, en laten wat je niet doen kunt.

Verwijderd

Op vrijdag 05 oktober 2001 11:56 schreef Lycoz het volgende:
Mijn wis leraar heeft eentje die we NIET mogen gebruiken. Met speciale functies en weet ik veel wat. Heb em wel in de winkel zien liggen, een soort plus versie van de TI-83. Die was geloof ik iets van 100 piek duurder.

Het is trouwens zo dat je bij economie en m&o en andere vakken GEEN GR mag gebruiken. Wel bij scheikunde, natuurkunde en wiskunde.
ik dacht dat je de ti 83+ wel mocht gebruiken, zoals je heirboven kunt lezen. En de ti-83+ heeft alleen meer geheugen (192kb) en de programmeertaal is anders, je kan trouwens ook wa doen met flash-geheugen van dat ding zoals de taal veranderen.

• sebastius
  • Laatst online: 04-03 21:43

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Op donderdag 04 oktober 2001 19:34 schreef matty het volgende:

[..]

paas es die rampak-zooi door... ik vind die 27kb te weinig voor mn ASM spiekbriefjes :) die vatte die leraren van mij voor geen ruk :)
www.ticalc.org geloof ik.

• Ethnocentrix
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:38

Ethnocentrix

Rijkserkend prutser

De grafische rekenmachine dient te zijn van een door de CEVO goedgekeurd merk en type. Goedgekeurd zijn:

Casio cfx 9850Gplus;
Hewlett Packard 38G en 39G;
Sharp EL 9600;
Texas Instruments 83 en 83+

Van alle merken zijn ook de lagere typen toegestaan. Een fabrikant of diens wettige vertegenwoordiger kan een apparaat van een ander merk dan wel ander type voor goedkeuring aan de CEVO voorleggen. De CEVO zal een dergelijk apparaat beoordelen vanuit de gezichtspunten:
- passendheid bij de ontwikkeling in de centrale examens;
- vermijding van een onbedoeld voordeel voor een kandidaat die een dergelijk apparaat gebruikt.

Verder geldt het volgende:
a. Een grafische rekenmachine mag tijdens het examen niet op het lichtnet worden aangesloten of met andere apparatuur worden verbonden.
b. Het is een kandidaat niet toegestaan tijdens het examen gebruik te maken van de grafische rekenmachine van een andere kandidaat.

Er zijn machines waar later ook andere programma's in geladen kunnen worden, bij voorbeeld programma's voor computeralgebra. Een apparaat dat met deze programmatuur is uitgerust, mag op het centraal examen niet worden gebruikt.

gevonden op eindexamen.nl
de ti-83 is goedgekeurd, maar een gr waar je software in kan laden mag niet.
in een 83 kun je toch software laden??? tegenstrijdig! protesteren! >:) >:) >:)

You know you're an engineer if you have no life & can prove it mathematically.

• kmf
  • Niet online

kmf

aaargghhh.... net begin van schooljaar en dan een enorme kick van 1 jaar oud? dat is niet goed voor motivatie van scholende tweakertjes. Vandaar maar op slot. En ook omdat het een afgesloten topic is.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.