Secure email? Hoe?

Pagina: 1
Acties:

• Gash
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-05-2022
Een kennis van mij wil via zijn website mensen hun adres-gegevens + credit-card gegevens laten invullen en secure naar hem per email laten versturen.

Hoe kan hij dit het beste doen? Welke (gratis?) software of internetsite bestaat hier voor?

Alvast bedankt! :)

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:02
PGP! Pretty good privacy,

goed pakket, en nog freeware ook, en niet onbelangrijk zo goed als 'industry standard'

suc6

A wise man's life is based around fuck you

• AtHomer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Misschien een server met SSL? Bij www.verisign.com kun je zo'n certificaat ervoor halen (niet goedkoop).

Weet u zeker dat u de gewijzigde wijzigingen wilt wijzigen?

• Gash
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-05-2022
Pretty Good Privacy (PGP) is toch alleen om emails te verzenden, niet om via een invul-formulier op het internet emails te versturen? :?

Een server met SSL zou inderdaad erg welkom zijn. Zijn er geen bedrijven die gratis wat SSL-webruimte ter beschikking stellen? :?

• intert0y
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-03-2025
Gash ik zal je vertellen hoe je dit gaat doen.

Je zorgt er voor dat de creditcardgegevens over SSL naar jouw server toe worden gestuurd. Daar sla je alle gegevens op in een groeiend bestand.

Dit bestand ga je weer met SSH of SSL ophalen. Via SSH kun je ook ftp-en zeg maar. Dus je SSH-ed dat bestandje steeds naar je eigen pc. Dat is lijkt mij de in verhouding meest veilige manier. Is dus 2x een Secure-verbinding.

Voor SSL maak je gewoon zelf een mooi afgeschermd gedeelte waar jij zelf over SSL deze gegevens weer terug haalt.

Zorg er wel voor dat de creditcard gegevens op je server in dat bestandje zo klein mogelijk zijn. Ik bedoel haal dat bestandje vaak op en leeg hem continue.

Volgens mij kun je het beste bijvoorbeeld elke 10 minuten dat bestandje ophalen en daarna deleten en weer opnieuw laten aanmaken. Op jouw PC (client) zorg je er dan weer voor dat deze gegevens netjes onder elkaar in een bestandje komen. Zo groeit het bestand op jouw pc continue en blijft het bestandje op de server zo klein mogelijk.

Mocht je nog uitleg hierover willen dan kun je me altijd ff bellen.

ik ben geen postbode, maar postman Pat rulez!