Images verkleinen (in kb)

Pagina: 1
Acties:

• FireFoz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-08 23:38
Hey,

Ik ga met mn site dik over mn datalimiet heen, gaat me dikke duiten kosten. Ik wil graag mn images kleiner maken....kan best. Het gaat om jpg(fotos) en gif(design) files. Waar kan ik dit nou het beste mee doen? Ik heb het geprobeerd met photoshop maar ik toen ik hem wou opslaan als een jpg met een kwaliteit van 3 was ie nog groter dan het origineel :?

Leef lekker in het nu, er is niks anders

• Erazzzer
  • Laatst online: 01:02

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Ik gebruik altijd Paint Shop Pro, werkt goed, al vinden velen van niet. :P
Ik klaag er zeker niet over...

Verwijderd

noueh...als je je gifs minder kleuren geeft en de jpg's gewoon in slechter kwaliteit opslaat...volgens mij werkt save for web van photoshop heel aardig...

ik gebruk gewoon ACDSee voor het opslaan van jpg's die klein moeten zijn...die maakt ze echt heel klein...

• FireFoz
Op dinsdag 02 oktober 2001 18:35 schreef SFie het volgende:
noueh...als je je gifs minder kleuren geeft en de jpg's gewoon in slechter kwaliteit opslaat...volgens mij werkt save for web van photoshop heel aardig...
bij mij werd ie groter :?
Niet met alle btw...... hmmz zal wel ff met acdc proberen dan en anders nog een xtje met ps

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-09 19:36

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Probeer eens save for web ipv opslaan als.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• FireFoz
Wow met ACDSee opslaan rox! Zo 60% kleiner :)
TNx!

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-07 17:24

Hangloozz

{ @$%&# }

probeer daarnaast ook goed te bepalen wanneer je voor jpg of voor gif kiest, dat kan ook een leuke bom Kb's schelen.

stelregel:
minder dan 256 kleuren; logo's, cartoons, bijna alles wat geen foto is.
Dus voor foto's en zeer kleurrijke afbeeldingen kies je jpg.
Uitzondering daarop kunnen zijn afbeeldingen met letters of verlooptinten; die worden meestal mooier in jpg formaat ook al hebben ze gevoelsmatig weinig kleur.

En zoals Ozboz al zei:
gebruik de 'save for web' functie van Photoshop.
Deze laat in een preview van 2 of zelfs 4 previews zien hoeveel je bespaard bij welke extensie/kwaliteit.

www.jurgroessen.nl

Verwijderd

image ready is ook een prima proggie, krijg je grattis bij photoshop 5.5 volgens mij
Pagina: 1