2e koeler op GF2 GTS.

Pagina: 1
Acties:

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

Topicstarter
Hoi,

ff snel een vraagie.
Ik wil ff een 2e koelertje op mijn Asus v7700 zetten.
Het is gewoon een coolermaster van een p 166.

Kan ik die gewoon simpel op mijn 1e standaard koeler zetten zodat ze allebei tegen de gpu blazen?

Of zuigt die eerste koeler lucht en betekend dat dat ze tegen elkaar inblazen :?

Thnx

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• beschuitfluiter
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-07 15:44

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

ten eerste lijkt me dit niet echt nodig, als ie stabiel loopt, wat is het probleem?

en een 2e erbovenop genereert alleen meer herrie...

¯\_(ツ)_/¯

• ubermaestro
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-11-2025
Op dinsdag 02 oktober 2001 18:29 schreef beschuitfluiter het volgende:
ten eerste lijkt me dit niet echt nodig, als ie stabiel loopt, wat is het probleem?

en een 2e erbovenop genereert alleen meer herrie...
Neem aan dat hij hem wil overclocken |:(

Maar zit er op die Asus alleen een fan of een hsf? Ik heb hier nl. nog een 40mm heatsinkje liggen :P En hoe zit het met de northbridge op de Asus A7V133 :)

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Topicstarter
Hij is al overclockt. Maar ik verander de waardes steeds en wil gewoon iets meer stabiliteit or what ever. Die coolermaster is stil.

Als je goed had gelezen staat er dat er al een fan op zit en ik er dus nog 1 op kan zetten. Verder geen tegen argumenten ik wil alleen weten of het kan... Als ie meer herrie maakt BIG DEAL ;) Het wordt er alleen toffer op :)

Ik heb ook nog een grote heatsink liggen van een andere p 166. Die wil ik er ook op doen maar het SUCKT dat me agp slot zo dicht bij me PCI zit. Het past er dus niet tussen.

Maar kan het nou? Yes or No ???

"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• Shook
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-09-2024

Shook

Go!

ik meende ergens anders gelezen te hebben dat dit niet slim is om te doen. Als je een tweede fan op precies dezelfde manier erboven op zet, je winst lang niet het dubbele is, maar iets van 1.2 ofzo, en dat je de onderste fan molt, deze heeft namelijk geen weerstand meer waardoor die te hard gaat draaien. In het begin zal dit natuurlijk niet direct gebeuren, maar naar verloopt van tijd.....
Een klein heatsinkje is daarintegen erg interessant.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:28
ik dacht dat de koeler de hitte van de GPU weg blaasde, maar volgens jullie wordt er koele lucht opgeblazen?

The devil is in the details.

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Topicstarter
Op dinsdag 02 oktober 2001 19:11 schreef mdusink het volgende:
ik meende ergens anders gelezen te hebben dat dit niet slim is om te doen. Als je een tweede fan op precies dezelfde manier erboven op zet, je winst lang niet het dubbele is, maar iets van 1.2 ofzo, en dat je de onderste fan molt, deze heeft namelijk geen weerstand meer waardoor die te hard gaat draaien. In het begin zal dit natuurlijk niet direct gebeuren, maar naar verloopt van tijd.....
Een klein heatsinkje is daarintegen erg interessant.
Hehe dan bel ik toch gewoon Asus? Dan krijg ik wel een nieuwe ;)
Of ben ik dan al te laat en is me GPU naar de kolere ?? :P

• irmscher
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-05-2025
waarom een extra koeler? die v7700 werd max 42 graden bij mij. en de core ging tot 250 Mhz
als je performance winst wilt kun je beter paar heatsinks op je geheugen plakken

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Topicstarter
Op dinsdag 02 oktober 2001 19:58 schreef irmscher het volgende:
waarom een extra koeler? die v7700 werd max 42 graden bij mij. en de core ging tot 250 Mhz
als je performance winst wilt kun je beter paar heatsinks op je geheugen plakken
Ik weet niet hoe warm de mijne wordt.
Hoe kan je dat dan zien?
Ik klok hem zo ver totat ie NET NIET crasht.

En om je engine op te klokken naar 250 Mhz maakt niet uit. Hij draait dan sneller maar die extra data past volgens mij niet door die bus. Dat las ik ergens ofzo :?

correct me if i'm wrong

• dawuss
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

twee coolers boven elkaar werkt niet. Heeft nauwelijks effect en je originele cooler slijt hard omdat hij harder gaat draaien...

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Topicstarter
Op woensdag 03 oktober 2001 12:30 schreef dawuss het volgende:
twee coolers boven elkaar werkt niet. Heeft nauwelijks effect en je originele cooler slijt hard omdat hij harder gaat draaien...
Hmmm ok,.. en het heeft me maar 3 fps opgeleverd in de q3a timedemo extra,..

Ik donderstraalt er em wel weer vanaf.

Thnx guysssz

Verwijderd

Op woensdag 03 oktober 2001 11:42 schreef DEM0N het volgende:
Ik weet niet hoe warm de mijne wordt.
Hoe kan je dat dan zien?
Bij de Asus V7700 (Retail) wordt een CD geleverd met het proggie SmartDoctor. Als je dat installeert kun je de temp zien. Als je een OEM versie hebt dan moet je ff kijken op de site van Asus.

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Topicstarter
Op woensdag 03 oktober 2001 12:58 schreef Spaceknarf het volgende:

[..]

Bij de Asus V7700 (Retail) wordt een CD geleverd met het proggie SmartDoctor. Als je dat installeert kun je de temp zien. Als je een OEM versie hebt dan moet je ff kijken op de site van Asus.
TENK JOE!

ik heb btw een OEM

• ubermaestro
  • Laatst online: 01-11-2025
Op woensdag 03 oktober 2001 12:54 schreef DEM0N het volgende:

[..]

Hmmm ok,.. en het heeft me maar 3 fps opgeleverd in de q3a timedemo extra,..

Ik donderstraalt er em wel weer vanaf.

Thnx guysssz
Alleen een nieuwe cooler erop zetten scheelt natuurlijk niet in fps |:(

• WooK
  • Laatst online: 06-08 00:56

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Op woensdag 03 oktober 2001 16:30 schreef ubermaestro het volgende:

[..]

hmm ik wilde net vier nieuwe fans in m`n case zetten zodat ik wat meer fps met cs zou krijgen :z

(soz beetje offtopic he? :) )

I'm not as think as you stoned I am

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Topicstarter
Op woensdag 03 oktober 2001 16:30 schreef ubermaestro het volgende:

[..]

Extra koeling = meer klokken = meer fps

|:(

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Topicstarter
Ik heb ondertussen die fan maar op me northbridge gedaan van me VIA KT133a pro.

Heb geen nut,. heb em niet geklokt, misschien 0.0000001 meer stabiliteit.

MAAR het is een tweak :)

Pagina: 1