[Radeon-herrie] Fan voltage mod

Pagina: 1
Acties:

• Tele
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/jesc/foto/radeonmod.jpg

Ziehier...

Ja wat zie je hier? - Een onscherpe :o foto van een Radeon ViVo, zoals je ziet zit er een insteekje in welke iets verschilt van het origineel.

Bij het isoleren van m'n kast kwam ik erachter dat één van de grootste herrieschoppers dit kleine fannetje was. Wás? Jep, was, want daar heb ik even korte metten mee gemaakt :P

Ik heb simpelweg 2 diodes in serie met het fannetje gezet, zodat deze wat minder toeren maakt, maar nog wel aanloopt.

Geen idee op wat voor een voltage hij normaal loopt, zal waarschijnlijk 5 volt zijn, maar nu dus 2x0,7 = 1,4v minder.
De diodes zijn hele normale 1N4148's.

Kortom, weer een herriebron minder 8-)

Verwijderd

Op dinsdag 02 oktober 2001 18:11 schreef TeleManiac het volgende:
[afbeelding]

Ziehier...

Ja wat zie je hier? - Een onscherpe :o foto van een Radeon ViVo, zoals je ziet zit er een insteekje in welke iets verschilt van het origineel.

Bij het isoleren van m'n kast kwam ik erachter dat één van de grootste herrieschoppers dit kleine fannetje was. Wás? Jep, was, want daar heb ik even korte metten mee gemaakt :P

Ik heb simpelweg 2 diodes in serie met het fannetje gezet, zodat deze wat minder toeren maakt, maar nog wel aanloopt.

Geen idee op wat voor een voltage hij normaal loopt, zal waarschijnlijk 5 volt zijn, maar nu dus 2x0,7 = 1,4v minder.
De diodes zijn hele normale 1N4148's.

Kortom, weer een herriebron minder 8-)
de grootste onzin mod die er is teneerste hoor je dat ding helemaal niet in je kast en ten 2e wordt ie minder gekoeld waardoor ie warmer wordt en minder stabiel draaid

• beschuitfluiter
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-07 15:44

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

uhm....heb je eigenlijk wel nagedacht waarom die fan d'rop zit?..

lijkt me niet echt gezond om die fan op een lager rpm te laten draaien hoor, maarjah jou feestje...

¯\_(ツ)_/¯

• Tele
  • Niet online
Op dinsdag 02 oktober 2001 18:18 schreef Tijn_3d het volgende:

[..]

de grootste onzin mod die er is teneerste hoor je dat ding helemaal niet in je kast en ten 2e wordt ie minder gekoeld waardoor ie warmer wordt en minder stabiel draaid
Als je van stilte houdt hoor je alles, en dit ding gaat na een half jaar gewoon wat meer herrie maken. Een radeon schijnt zelfs zonder koeling te kunnen draaien, alhoewel ik dat niet helemaal vertrouw ;)

De warmteontwikkeling van een Radeon ligt ver onder die van een GeForce nl. :P

• Tele
  • Niet online
Op dinsdag 02 oktober 2001 18:20 schreef beschuitfluiter het volgende:
uhm....heb je eigenlijk wel nagedacht waarom die fan d'rop zit?..

lijkt me niet echt gezond om die fan op een lager rpm te laten draaien hoor, maarjah jou feestje...
Jep mijn feestje >:)

... en weet je waarom?

- Omdat hij er zo wat stoerder uitziet, marketing dus.

Dit beweren de meesten op www.rage3d.com tenminste. Toch vertrouw ik het niet genoeg om hem helemaal uit te schakelen, vandaar dat hij er nog wel op zit, maar nu dus lekker stil is. :)

Verwijderd

ik heb er zelf ook 1
maar de grootste herrie maker bij mij blijft toch de SCSI schijven dus wees blij dat hij wat herrie maakt dan kan je zien dat het een echtte machine is

Goreten Pevede loves }:O
Pagina: 1