Toon posts:

fluisterstille CPU cooler; tips?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Weet iemand hier een goeie CPU cooler die een beetje
normaal koelt (geen overclocking) maar wel heel
erg weinig geluid maakt? "Fluisterstil" is zeg maar?

Moet geschikt zijn voor een AMD Duron processor in een Abit KT-7 bordje (socket A behuizing). Liefst redelijk geprijst.

Suggesties?

rotten.

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:50

Richard

Kuru Kuru Kururin

Volgens mij is voor jou een coolermaster helemaal géén slechte optie, mijn kast laat het geluid lekker binnen, en ik ben ook géén overclocker en was dus voor mij een zeer goede keus van 29,- :) is zelfs t/m 1,5 Ghz.

20*350ZO45°

Verwijderd

De EP5 cooler. Heb ik zelf ook met een 900MHz AMd gewoon een goeie cooler hoor. :)

• koentjuh
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:34
De Coolermaster EP5-6I51 is erug stil.Heb hem ook...Hoort hem bijna niet. Koelt goed als je neit wil overklokken..Athans bij mij dan..en kost niks...29 piek heb ik er voor neer moeten leggen..

Toch maar wat sneller typen... :P

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

die coolermaster ep5-6I11 is ook goed hoor
zelfs bij overclocken.

mijn temps kwamen iig nooit boven de 60
max 55, en dat was op die paar hete dagen hier in Nederland

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:04

Exirion

Gadgetfetisjist

Op dinsdag 02 oktober 2001 17:57 schreef koentjuh het volgende:
De Coolermaster EP5-6I51 is erug stil.Heb hem ook...Hoort hem bijna niet. Koelt goed als je neit wil overklokken..Athans bij mij dan..en kost niks...29 piek heb ik er voor neer moeten leggen..
80x80 er tegenaan laten blazen en de fan van de koeler zelf op 5V laten draaien. Blijft hartstikke koel en is haast onhoorbaar. Perfect :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Op dinsdag 02 oktober 2001 18:00 schreef Exirion het volgende:

80x80 er tegenaan laten blazen en de fan van de koeler zelf op 5V laten draaien. Blijft hartstikke koel en is haast onhoorbaar. Perfect :)
Zelfde geintje gaat op voor de Vulcano II van thermaltake... Ik adviseer die koeler altijd aan huis-, tuin- en keukengebruikers. Standaard zonder casefans is een TB 1,4 gHz nooit boven de 58 graden uigekomen.

• ubermaestro
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-11-2025
Probeer eerst gewoon een goede heatsink te krijgen, schroef daar dan een ystech 60 mm op of een stille 80mm, wil je echt een stille koop dan die Zalman 'flower'

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:04

Exirion

Gadgetfetisjist

Op dinsdag 02 oktober 2001 18:04 schreef lusch.com het volgende:
Zelfde geintje gaat op voor de Vulcano II van thermaltake... Ik adviseer die koeler altijd aan huis-, tuin- en keukengebruikers. Standaard zonder casefans is een TB 1,4 gHz nooit boven de 58 graden uigekomen.
Ze ontlopen elkaar niet veel, en ik geloof dat ze zelfs identieke koelblokken hebben. Ik hoor wel wat vaker klachten over die ThermalTake omdat de fans gaan ronken op den duur. Daarbij komt nog dat de Cooler Master een stukje goedkoper is, dus ik denk dat die de beste prijs/kwaliteit verhouding heeft.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Hey dudes...

ik heb een AMD Athlon 1 ghz met een coolermaster met 2 ventilatoren.

mijn pc komt nooit ONDER de 55 C... :(
mijne is dus erg heet..

tips???
:)

• mazzl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-07 10:20
ik heb een systeempje gebouwd met een Athlon 1.4 en een super orb. maar dat ding wordt gewoon 65 graden heet, wat ik ook doe, eerst zat er een coolermaster op en werd die 85 graden, er zit koelpasta op de core en daar zit de koeler op.. tips.??
en hij maakt een tering herrie.

If you don't stand for something you'll fall for everything

• brute51
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-08-2025
Op dinsdag 02 oktober 2001 18:26 schreef mazzl het volgende:
ik heb een systeempje gebouwd met een Athlon 1.4 en een super orb. maar dat ding wordt gewoon 65 graden heet, wat ik ook doe, eerst zat er een coolermaster op en werd die 85 graden, er zit koelpasta op de core en daar zit de koeler op.. tips.??
hebbie een verwarming dr in gebouwd inplaats van een koeler?

tips? vloeistof koeling misschien?

Ik heb echt een hele goeie PC.

Verwijderd

ja, daar wil ik wel eens wat meer van weten, watergekoelde koelers :P

any1?

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:18
Op dinsdag 02 oktober 2001 18:26 schreef mazzl het volgende:
BLaast je cooler niet de verkeerde kant op??

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
silverado is ook een hele goede.

voordelen
- je hoort hem niet
- koelt heel goed
- goed te bevestigen ook al is ie zwaar

nadelen
- duur

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Verwijderd

Op dinsdag 02 oktober 2001 21:21 schreef thedolf het volgende:
silverado is ook een hele goede.

voordelen
- je hoort hem niet
- koelt heel goed
- goed te bevestigen ook al is ie zwaar

nadelen
- duur
Ik heb de Silverado ook, voordat ik word geflamed. Maar volgens mij bedoel je:
voordelen
- koelt heel goed
- statussymbool

nadelen
- je hoort hem wel
- bevestigen is klote (2 mensen nodig)
- duur

Verwijderd

Op dinsdag 02 oktober 2001 21:24 schreef Nebuchadnezzar het volgende:

[..]

Ik heb de Silverado ook, voordat ik word geflamed. Maar volgens mij bedoel je:
voordelen
- koelt heel goed
- statussymbool

nadelen
- je hoort hem wel
- bevestigen is klote (2 mensen nodig)
- duur

Heb deze dus ook, koelt errug goed, uiteraard hoor je ook iets maar op 6 volt valt het reuze mee, (Huisgenoot heeft net een dragon orb aangesloten, astebleift zeg dan is die Silverado echt stil) Het nadeel is alleen dat je naast die koeler ook een voeding nodig hebt, en die hoor ik dus wel, mooi k.. Heb dus wel aardig wat kwartjes uitgegeven en dus nog herrie. Neem dus in ieder geval ook een stille voeding bij een silverado, weinig herrie (en geld meer) Bevestiging is wel even opletten ja maar goed te doen.
Pagina: 1