ECS K7s5a.... PCI kaarten werken niet....@#$@#zooi

Pagina: 1
Acties:

• Mark_V
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 06-06-2022
Ik heb vandaag mijn K75sa binnengekregen, meteen ingebouwd etc. Eerst een heleboel gezeur met de BIOS etc. Maar dat is gelukkig opgelost.

Maar nu werken in Windows mijn PCI apparaten niet. Ik heb er twee inzitten, een Live 1024 en een Realtek netwerkkaartje. Ik had allereerst de onboard sound uitgeschakeld en de zooi opgestart. De hele live wordt niet gezien, terwijl de realtek als onbekende netwerkkaart wordt gezien, die allemaal conflicten geeft en waarvoor geen drivers op de w98 cd staan.

Iemand een idee waar het aanligt?
Ik dacht zelf:
1. Mobo PCI aansturing verrot
2. W98 verrot
3. ???????

Verwijderd

Heb hier ook een realtek netwerk kaartje in het zelfde bord en werkt hier perfect het hele systeem gewoon goed.
Gooi die geluids kaart er eens uit.

• Mark_V
Geluidskaart eruitgemikt, andere netwerkkaart genomen. Het probleem blijft :(. Windows opnieuw geinstalleerd, probleem blijft.

Moet je niet iets speciaals installeren ofzo bij windows?

Ik heb gedaan: W98 standaard install, dan alles van de bijgeleverde cd geinstalleerd.

Iemand die me meer kan vertellen?

• F.U.B.A.R
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-07 22:15
PCI-controllers aanzetten in het BIOS? :?

Verwijderd

Heb je ook je onboard Game Port en je Onboard midi Port ook disabled staan ?
(dus niet alleen je Onboard AC'97 Sound en je Onboard AC'97 Modem disabelen maar ook die andere 2 )

Verwijderd

heb je de sis drivers van de bijgeleverde cd wel de instaleerd

• Angelfire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:15

Angelfire

AKA AZwaanR or RZA

Vergeet je niet de drivers van je netwerk kaart en je SB Live te installeren, ik lees nergens dat je dat al gedaan hebt, je hebt het alleen over een standaard w98 installatie.

I play my enemies like a game of chess...

Verwijderd

Ik had hier ook een topic over geopent , mijn geluids en tv kaart deden het niet.

Nu heb ik wel mijn geluidskaart aan de praat gekregen , geen flauw idee hoe (geluk?) , maar mijn tvkaart wilde gewoon echt niet.

Heel even problemen gehad met me netwerkkaart , ging ongeveer op dezelfde manier irriteren als die tvkaart , maar die werkt nu wel goed .

• Mark_V
IK HEB HET AAN DE PRAAT GEKREGEN..... de realtek kaart werkte niet, en de vervangende werkte niet in een bepaald pcislot

Maar wat een pokkebord om te installeren.

Even wat bugs en oplossingen:
1. Computer loopt vast als je in bios apparaten (hd, cd) auto-detect en vervolgens eraf keilt. Het enige dat je kan doen is ze weer in de oude vorm erin zetten of cmos clear doen.
2. Realtekkaart die elders perfect werkt weigert dienst
3. Andere realtekkaart kan met geen mogelijkheid in PCI slot 3
4. SB live wordt met moeite herkend
5. Mijn TB 1100 locked is opeens een 733Mhz
6. Aureal Vortex 2 werkt niet (xitel storm platinum)

Maar hij werkt in ieder geval.

• arjenk|IA
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-12-2011
De mijne loopt probleemloos. Wel met w2k (moet dat nou, win98? wordt nooit echt iets IMHO).

Voor twee van je puntjes heb ik de oplossing:
1. Iets meer geduld hebben denk ik. Het duurt even, maar dan gaat hij weer op 'Auto'.
5. Zet FSB/SDRAM op 133/133 (default is 100/100) om je TB weer op z'n normale snelheid te draaien :)

• Mark_V
Ja, dat W98 is nog een ander probleem. Ik heb ook wel W2k, maar die zegt bij het opstarten "invalid bootpartition". Vaag, want in mijn andere compu deed hij het wel. Herkent 2000 mijn nieuwe controller niet ofzo?

• -=unicron=-
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-06 08:17

-=unicron=-

Betrayal can never be forgiven

Ik heb ook geen probleemen met dit bord.

AMD Ryzen 7 3800X/MSI MPG X570 Gaming Plus/HyperX Fury RGB HX432C16FB3AK2/64/Inno3D GeForce RTX 3060 TWIN X2 OC 12GB/Samsung SSD 850 EVO 500GB/2XSamsung 870 QVO 2TB

• arjenk|IA
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-12-2011
Staat ACPI aan of uit in BIOS? Probeer eens met een andere instelling. Het schijnt dat W2K afhankelijk van wel/niet ACPI verschillende bootstrap installeert...

Je controller wordt herkend door W2K.

Verwijderd

Office XP RC1 is de oplossing , had precies hetzelfde probleem...herkende de hele zooi niet , Xp detecteerde alles in 1x en mijn systeem is nu een stuk stabieler :)

• Tijger
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Tijger

Grrrrrrrr...

Op donderdag 04 oktober 2001 12:53 schreef Alternate het volgende:
Office XP RC1 is de oplossing , had precies hetzelfde probleem...herkende de hele zooi niet , Xp detecteerde alles in 1x en mijn systeem is nu een stuk stabieler :)
Neem aan dat je Windows XP hier bedoelt? >:)

There are two theories to arguing with women. Neither one works.

Pagina: 1