Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia
Nog een:
Sennheiser EH2270
Deze biedt 30dB demping (!)
Iemand nuttige tips/ervaring?
Sennheiser EH2270
Deze biedt 30dB demping (!)Iemand nuttige tips/ervaring?
Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia
Die Sennheiser 2270 gaat 'maar' tot 106 Db. Ik weet niet of dat genoeg is. Als je toch hard wil gaan, met een redelijke afsluiting naar en van buiten, dan zou ik de Sennheiser HD25 pakken: 120Db.
Let op: NIET de HD25 SP.
Die Beyer ken ik. Dat klingt fantasties, zit lekker, maar schermt niet zo geweldig af, en gaat ontzettend zachtjes (96 Db max.) Scheelt dus zomaar 24 Db met de HD25 (= 8x zachter!). De HD25 kost wel wat, maar dan heb je ook wat.
Let op: NIET de HD25 SP.
Die Beyer ken ik. Dat klingt fantasties, zit lekker, maar schermt niet zo geweldig af, en gaat ontzettend zachtjes (96 Db max.) Scheelt dus zomaar 24 Db met de HD25 (= 8x zachter!). De HD25 kost wel wat, maar dan heb je ook wat.
Specs? Zie ondertitel...
Nog iets: Die HD25 zal ongeveer fl. 400,- kosten.
Het ding is vrijwel onbreekbaar, en heel licht.
Hij is speciaal gemaakt voor PA-werkzaamheden ed.
Hij is verkrijgbaar met twee kabellengtes: 1,5m en 3m. Let dus even op.
Ik gebruik zelf ook altijd de HD25. De enige keer dat ik een nieuwe moet kopen is alstie weer eens is weggehaald. Verder nog nooit geen stukken aan gehad.
Het ding is vrijwel onbreekbaar, en heel licht.
Hij is speciaal gemaakt voor PA-werkzaamheden ed.
Hij is verkrijgbaar met twee kabellengtes: 1,5m en 3m. Let dus even op.
Ik gebruik zelf ook altijd de HD25. De enige keer dat ik een nieuwe moet kopen is alstie weer eens is weggehaald. Verder nog nooit geen stukken aan gehad.
Specs? Zie ondertitel...
Verwijderd
SPL word gemeten op een aantal watt, is dus niet het maximum. de Beyer 770 heeft dus wat meer power nodig om hard te gaan, maar met zelf "maar" 96dB zijn je oren zoi naar de knoppen.
SiCnEsSs, niet SPL en isolatie door elkaar halen
110dB gaat niet lukken denk ik, geloof dat de Etymotics op zo'n 25dB isolatie zitten. zijn een van de betere (en duurdere) op dat gebied.
SiCnEsSs, niet SPL en isolatie door elkaar halen
110dB gaat niet lukken denk ik, geloof dat de Etymotics op zo'n 25dB isolatie zitten. zijn een van de betere (en duurdere) op dat gebied.
Dus die HD25 moet geschikt zijn voor drums-opnamen? Ik zal er eens even naar kijken bij Feedback over een paar weken (Music Plaza
).
spl=sound pressure level, i.e. de maximale geluidsdruk. Staat dus los van het vermogen dat er in gejaagd wordt. (in dB op 1m)
Rendement geeft de geluidsdruk bij 1w/1m. (in dB)
RMS geeft het maximale continue vermogen (in watt's). Dit geeft het vermogen waarbij een luidspreker gedurende een bepaalde tijd (2 uur, soms 24 uur) een bepaalde ruis kan weergeven (meestal witte ruis, soms rose ruis).(in Watt's)
SPL is meestal 3 dB boven de geluidsdruk die bij RMS vermogen wordt gegeven, wat dus betekent dat maximaal vermogen het dubbele is van RMS vermogen.
Voorbeeld:
We nemen een luidspreker.
Het rendement is bijv. 100dB/1w/1m
Als RMS vermogen bijv. 100 Watt is, dan is de SPL (berekend) 112 dB + 3 dB = 115dB/1m. Namelijk: elke vertienvoudiging van het electrisch vermogen laat de geluidsdruk ongeveer verdubbelen (=+6dB). Een verdubbeling van het vermogen levert dus ongeveer +3dB extra geluidsdruk op. Het benodigde vermogen voor 115 dB is dus 200 Watt
Rendement geeft de geluidsdruk bij 1w/1m. (in dB)
RMS geeft het maximale continue vermogen (in watt's). Dit geeft het vermogen waarbij een luidspreker gedurende een bepaalde tijd (2 uur, soms 24 uur) een bepaalde ruis kan weergeven (meestal witte ruis, soms rose ruis).(in Watt's)
SPL is meestal 3 dB boven de geluidsdruk die bij RMS vermogen wordt gegeven, wat dus betekent dat maximaal vermogen het dubbele is van RMS vermogen.
Voorbeeld:
We nemen een luidspreker.
Het rendement is bijv. 100dB/1w/1m
Als RMS vermogen bijv. 100 Watt is, dan is de SPL (berekend) 112 dB + 3 dB = 115dB/1m. Namelijk: elke vertienvoudiging van het electrisch vermogen laat de geluidsdruk ongeveer verdubbelen (=+6dB). Een verdubbeling van het vermogen levert dus ongeveer +3dB extra geluidsdruk op. Het benodigde vermogen voor 115 dB is dus 200 Watt
Specs? Zie ondertitel...
Verwijderd
verwarring valt wel mee hoor. ik heb het gewoon over SPL gemeten op 1mW, niet over Max. SPL. bovendien, bij Headroom staat het dus aangegeven met SPL, maar bij Meier-Audio met sensitivity, met dezelfde waarden. komt dus op hetzelfde neer (toch niet belangrijk, dus waarom moeilijk doen?)
Ach zo...
Jammer alleen dat er nominal SPL staat, wat volgens mij toch echt bij nominaal vermogen is (i.e 100mW), wat dus ongeveer overeenkomt met RMS...
Jammer alleen dat er nominal SPL staat, wat volgens mij toch echt bij nominaal vermogen is (i.e 100mW), wat dus ongeveer overeenkomt met RMS...
Specs? Zie ondertitel...
Hoi,
Zelf heb ik ook gedrumd en ben tevens in het bezit van de Etymotic er4p. Perfect dingetje samen met de drums en je wordt niet doof! Je hoort de drums zacht op de achtergrond en kunt het geluid perfect inmixen op je plug.
Deze dingen dempen 23db en dat is behoorlijk veel. Bovendien kan het geluid van deze earplug wedijveren met de beste hoofdtelefoons van Sennheiser en AKG.
G
Zelf heb ik ook gedrumd en ben tevens in het bezit van de Etymotic er4p. Perfect dingetje samen met de drums en je wordt niet doof! Je hoort de drums zacht op de achtergrond en kunt het geluid perfect inmixen op je plug.
Deze dingen dempen 23db en dat is behoorlijk veel. Bovendien kan het geluid van deze earplug wedijveren met de beste hoofdtelefoons van Sennheiser en AKG.
G
zou je de colgende keer even de datum (van het laatste bericht) in de gaten willen houden?:boekhour schreef op 06 november 2003 @ 22:53:
Hoi,
G
- Wednesday 03 October 2001 18:26 -
Kennis van me heeft een studio, die gebruikt voor de dingen die jij beschrijft meestal HD25's. Flikkert niet zomaar van je hoofd, sluit ontzettend goed af en gaat keihard.
* CyBeR al een topicreportje ingevuld, maar als we dan toch verder gaan..:
CyBeR in "Goede stevige headset"
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Ik snap em niet. Het ene is een gewone hoofdtelefoon, de andere is een hoofdtelefoon met microfoon?CyBeR schreef op 07 november 2003 @ 00:04:
* CyBeR al een topicreportje ingevuld, maar als we dan toch verder gaan..:
Ahja, mijn fout. Dit is de headset-versie van de DT-100: http://www.beyerdynamic.com/com/product/sheets/d218.php3TripleM schreef op 07 november 2003 @ 00:09:
[...]
Ik snap em niet. Het ene is een gewone hoofdtelefoon, de andere is een hoofdtelefoon met microfoon?
Ze zijn verder hetzelfde, het enige verschil is de microfoon.
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Pagina: 1