Wie werkt er bij een 3D Bedrijf ?

Pagina: 1
Acties:
  • 171 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• C.44
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-08-2020

C.44

TurboCharged Supra Driver

Topicstarter
Mijn vraag, ik ben zelf ook op zoek naar werk, maar dat even terzijde, wat mijn vraag is, wie werkt er allemaal daadwerkelijk bij een bedrijf waar hij/zij zijn 3D kunsten (Max, Viz, Maya, Lightwave enz.) kan toepassen ? En dan in welke mate en wat voor bedrijf is het (webdesign, ontwerp, visualisering enz). Vertel ook even hoe je er ingerold/terecht gekomen bent.

Ik vraag me dat af nu ik toch best wel veel mensen zie werken met het pakket, maar ik vraag me af hoeveel mensen er nu ook daadwerkelijk hun brood van hebben weten te maken.

Toyota Supra 3.0i Turbo Targa in Panther Black Mica - 300D || 30D || 10-20 || 50mm 1.8 mk1 || 18-55 || 17-85 || 75-300 || Giottos || Manfrotto || Cullmann || Kenko || Hoya

• Oefening
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
volgens mij zijn dat er bar weinig. (bijna) allemaal hobbyisten of parttime freelancers hier dacht ik

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
naja ik ben student maar heb bijbaantjes als visualisatie medewerker. Eerst bij een bedrijfje wat voornamelijk bouwkundige dingen deed en dan vooral als modeler, maar nu bij een ander bedrijfje bouwkundige en industrieele producten. Ik vind het erg leuk werk en hoop er mee verder te kunnen, maar ik wil ook graag me studie afmaken...

In mijn geval gewoon oefenen en op een gegeven moment loop je iets aan. Ik woon en studeer in delft dus hier heb je wat meer kans denk ik om tegen dat soort dingen aan te lopen.

specs

Verwijderd

Hobbyist nog steeds :(

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Ik ben mijn eigen bedrijf, is dat ook goed?

de betaler vervuilt

• Stalkert
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-06 08:07
Op dinsdag 02 oktober 2001 17:16 schreef C44 het volgende:
Ik vraag me dat af nu ik toch best wel veel mensen zie werken met het pakket, maar ik vraag me af hoeveel mensen er nu ook daadwerkelijk hun brood van hebben weten te maken.
Ik denk dat er in nederland maar bar weinig fulltime 3d ontwerpers zijn. Het kan natuurlijk wel zo zijn dat als je bij een ontwerp bureau werkt af en toe een opdrachtje krijgt waar 3d in voor komt.

Volgens mij heb je in Amerika meer kans. Maar ook daar zijn misschien genoeg kandidaten ..

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Op dinsdag 02 oktober 2001 18:33 schreef GA!S het volgende:
Ik ben mijn eigen bedrijf, is dat ook goed?
ik ook :P
alleen de websie moet nog up.... ik ag samen werken met hosting bedrijf..dus we laten de plannen ff liggen :P

ik ag nu ook 3d doen(nou ja..vrijdag dan)..hiervoor kon het niet omdat ik geen goeie pc heb.. nu wel.. maar et blijve kleine simpele dingetjes...

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• CyberHanz
  • Laatst online: 24-08 15:14
Ik heb het geprobeert om bij een aantal bedrijven aan de bak te komen.
Ik vind zelf dat wat ik toen tegen kwam aan mentaliteit bijzonder teleurstellend is. (en niet alleen dan de 3d bedrijven)
Een aantal zijn wel aardig, maar hebben gewoon geen werk.
Er was er een die beweerde dood leuk dat ik SLECHT ben.
Nou, dan trap je me op me pik, aangezien ik dat dus NIET BEN. (ja, eigendunk) (het jaar daarvoor was ik nog te duur voor ze, go figure) Ik weet heus wel dat ik ook weer niet de top ben, ik suck in surfacing, maar in modeling dus niet. (en ik reageerde ook op een functie naar modderaar, uh modelaar)

Of je hebt geen of te weinig productie-ervaring (meedraaien bij een bedrijf), en dan willen ze je niet. (euh, hoe kom je daar dan aan? kan je dat kopen?)

Of ze zeggen, mail maar, dan laten we wel van ons horen. Niet dus (maar dat kennen we, das standaard)

Dit is in het kort wat ik ben tegengekomen aan voorvallen, zijn er veel meer.

Ik denk dat je met name via vriendjes politiek binnen moet komen bij de 3d bedrijven in nederland.
Amerika wil ik gewoon niet heen.
Voor degene die wel binnen komen, congrats! (en dat meen ik)

• Dexter
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23-04 09:51

Dexter

d((o_o))b

Hier ook een eigen bedrijf. Is toch het meest rielekst. Je eigen werktijden bepalen (tot een uurtje of 05.00uur 's nachts) en goed verdienen. Maar zoals iemand hiervoor ook al zei, ik moet mijn studie ook nog af zien te maken.. :)

3Dex

'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz

• C.44

C.44

Topicstarter
wat ik me dan afvraag als ik straks een opleiding multimedia ontwerp (zo heet dat geloof ik) ga doen, kan ik er dan wel of niet van op aan dat ik daarmee aan de bak kom ?

Toyota Supra 3.0i Turbo Targa in Panther Black Mica - 300D || 30D || 10-20 || 50mm 1.8 mk1 || 18-55 || 17-85 || 75-300 || Giottos || Manfrotto || Cullmann || Kenko || Hoya

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Wat ik er zelf over denk: Enige echte garantie op een baan is gewoon een klassieke studie te gaan doen en je daarnaast richten op wat je leuk vind...

de betaler vervuilt

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Op dinsdag 02 oktober 2001 20:01 schreef C44 het volgende:
wat ik me dan afvraag als ik straks een opleiding multimedia ontwerp (zo heet dat geloof ik) ga doen, kan ik er dan wel of niet van op aan dat ik daarmee aan de bak kom ?
grafisch lyceum rotterdam toevallig ? (doe ik nu)

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• GraasGast
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08 13:06

GraasGast

Analogue Heaven

Op dinsdag 02 oktober 2001 22:15 schreef gitaarwerk het volgende:

[..]

grafisch lyceum rotterdam toevallig ? (doe ik nu)
neh echt veel word er daar niet gedaan aan 3D...in het laatste jaar mischien wat meer, maar als je er echt iets mee wil gaan doen kan je beter een andere opleiding gaan doen, het GL is veel te oppervlakkig en te algemeen (heel veel 2d ook, en veel inet, maar vooral veel tekenen, kunstgeschiedenis, enzz)

Verwijderd

Op dinsdag 02 oktober 2001 20:01 schreef C44 het volgende:
Ligt eraan wat je kan (laten zien) lijkt me dan toch?
Alleen een opleiding zegt vrij weinig lijkt me zo...

• CyberHanz
  • Laatst online: 24-08 15:14
Sorry, maar ik heb dus GLR gedaan (versneld multimedia, 3 jaar) 3d suckt, ik heb er bar weinig geleerd.
En dat helpt dus echt niet met vinden van een baan...
*WOW* jij heb GLR, we willen je.... niet dus.
Not in my case anyway.

Misschien is dat nu verandert in de afgelopen jaar.

• Oefening
  • Niet online
Op dinsdag 02 oktober 2001 23:24 schreef CyberHanz het volgende:
Sorry, maar ik heb dus GLR gedaan (versneld multimedia, 3 jaar) 3d suckt, ik heb er bar weinig geleerd.
En dat helpt dus echt niet met vinden van een baan...
*WOW* jij heb GLR, we willen je.... niet dus.
Not in my case anyway.

Misschien is dat nu verandert in de afgelopen jaar.
komt omdat MD veel meer omvat dan 3d alleen. als je echt puur voor 3d wilt gaan kan je beter bij bijv de hku aankloppen en dan de richting 3d design (oid) volgen.

ik heb btw ff je site gecheckt en dat ziet er idd erg goed uit :9~ :)

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-08 13:39

DeFeCt

je wéét toch

vriend en ex collega van me die hier niet rondhangt...

http://www.debuzz.nl

begonnen als designer bij webbureau en door veel oefenen in eigen vrije tijd nu lead artist bij http://www.lostboysgames.com

P.S.

Is niet een politiek vriendje bij aan te pas gekomen....

Flickr

• C.44

C.44

Topicstarter
Op dinsdag 02 oktober 2001 23:39 schreef nelis het volgende:

[..]

ik heb btw ff je site gecheckt en dat ziet er idd erg goed uit :9~ :)
you talking to me ? *D thanks 8-)

Nou ik zal even mijn verhaal doen hoe ik hier allemaal zo op kom. Ik ben een jaartje of 2 terug door middel van een klasgenoot in aanraking gekomen met 3D Max. Dat heeft me toen zo bezig gehouden dat ik die persoon "een poepie wilde laten ruiken". Dat heeft me wat tijd gekost, en ik denk dat ik momenteel best de kennis heb om hem te evenaren of zelfs nog iets voor te doen. Ondertussen deed ik echter een opleiding MBI (Medewerker Beheer Informatiesystemen) en dat beviel me opzich wel, alleen de stageplaats waar ik 15 maanden rondrende niet. De opleiding duurde in totaal 2 jaar.

Vervolgens heb ik in de zomervakantie bij Paradigit gewerkt (no spam at all), en werd daar tot voor kort niet meer ingepland, reden onbekend. Zelf heb ik ook geen zin meer om bij PD verder te gaan, dat terzijde.

Nu ben ik aan een vervolgopleiding begonnen: NetwerkBeheer. Dit valt me grandioos tegen aangezien dit 90% is wat ik vorig jaar gehad heb op het MBI alleen dit keer meer het plannende aspect, iets waar ik niet echt veel interesse in heb, ook gezien de klas in 2 delen word gesplits, degenen die vorig jaar wel MBI gedaan hebben, en degenen die dat niet gedaan hebben. Dit maakt het bijhouden van de stof zeeeer moeilijk.

Momenteel ben ik dus aan het denken om te stoppen met deze opleiding en werk te gaan zoeken, daar ben ik dus nu ook actief mee bezig, ben ingeschreven bij een aantal uitzendbureau's en het arbeidsbureau, maar die gasten kunnen dus totaal niets aanbieden in de 3D sferen. Hier kom ik dus ook nix verder mee. Nu ben ik al een hele tijd op de diverse jobsites op i-net aan het zoeken geweest maar ook deze leveren nix op.

Nu ben ik dus aan het denken aan die andere opleiding, maar als me daar ook niet kunnen helpen aan een goede stageplaats, als je die uberhaupt al krijgt, en ik daarna ook niet makkelijker in aanmerking kom voor een vacature bij een bedrijf, dan vraag ik me af of het wel een verstandige keuze is.

Voor de modjes :
Dit is dus geen werk verzoek, maar een vraag om een mening van jullie, wat zouden jullie doen in mijn situatie ?

• pim4
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20-08 18:20
Er zijn meer dan genoeg 3d bedrijven hoor ... (dan heb ik het over de serieuze) als je maar in het wereldje zit. Natuurlijk komen hier veel hobbisten, althans misschien posten ze eerder. dunno. Misschien hebbie hier niet de goede doelgroep.

En 3d ontwerpers daar stikt het van, alleen moet je ontwerpen niet in de war schoppen met visualisatie of animatie, dat zijn wezenlijk verschillende dingen (krijg een hekel aan het woord design, alleen al omdat iedereen hier het over "designen" heeft als ze dtp'en of 3d'en bedoelen). Fuck you all ! ontwerpen is echt wel iets waar gedegen studie aan voorafgaat. no flame intended.

maar over 3d, die zijn er dus echt wel
daar is the pharmacy, onlangs begonnen maar veelbelovend, je hebt trimagine (bij jou in de buurt c44), erg goed. cyberfisch in breda-> animatie, govers en jansen in eersel-> productvisualisatie (d8 ik)etc. etc.ik ken diverse bedrijfjes/ bedrijven in ehv, rosmalen en omgeving. wat dacht je van hilversum, al die leaders op de buis komen toch ergens vandaan ? en niet te vergeten al de lonely visualisers die onderdeel van een ontwerpafdeling zijn. (zo ben ik dus begonnen) ik werk zelf al 3d sinds 93, verdien er m'n brood mee sinds 95. en dat bevalt prima !

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

Op woensdag 03 oktober 2001 00:38 schreef C44 het volgende:
[..]
Voor de modjes :
Dit is dus geen werk verzoek, maar een vraag om een mening van jullie, wat zouden jullie doen in mijn situatie ?
Voor BC3 bestond er zoiets als /Hardcore **Design, ben de exacte naam even kwijt, daar was een jongen die een opleiding wilde gaan doen in 3D, was een hele lange en goede discussie, met veel zijdelings geneuzel maar ook 3d als onderwerp, wie weet heeft iemand die thread nog of hobbelt die jongen hier nog rond....
Op woensdag 03 oktober 2001 00:47 schreef pim4 het volgende:
wat dacht je van hilversum, al die leaders op de buis komen toch ergens vandaan ?
Valkieser :?

Flickr

• Oefening
  • Niet online
Op woensdag 03 oktober 2001 00:54 schreef DeFeCt het volgende:

[..]

Voor BC3 bestond er zoiets als /Hardcore **Design, ben de exacte naam even kwijt, daar was een jongen die een opleiding wilde gaan doen in 3D, was een hele lange en goede discussie, met veel zijdelings geneuzel maar ook 3d als onderwerp, wie weet heeft iemand die thread nog of hobbelt die jongen hier nog rond....
...
die zijn verhuist naar W&G, dus met de search kom je ook al een heel eind :)

Verwijderd

Op dinsdag 02 oktober 2001 20:01 schreef Dexter het volgende:
Hier ook een eigen bedrijf. Is toch het meest rielekst. Je eigen werktijden bepalen (tot een uurtje of 05.00uur 's nachts) en goed verdienen. Maar zoals iemand hiervoor ook al zei, ik moet mijn studie ook nog af zien te maken.. :)

3Dex
I just love those long workhours O+

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Op woensdag 03 oktober 2001 00:47 schreef pim4 het volgende:... ik ken diverse bedrijfjes/ bedrijven in ehv, rosmalen en omgeving. ...
Ken er daar ook nog wel een, maar als ik daar over ga beginnen wordt het toch wel een redelijk grote flame >:) (He Testcase!!).

Over het verschil tussen 3d-er en een ontwerper ben ik het volledig met je eens. Geldt IMHO voor ongeveer elke vorm van toegepaste kunst. Pas als het een verder doel dient kan het mijn waardering krijgen.

de betaler vervuilt

Verwijderd

Kwel ik zou ook wel me eigen bedrijfje willen of

1 mans bedrijf je .. gewoon relaxed geen gestress .. zoals de rest van de maatschappij .. Jammer dat altijd alles om het geld draaid :(

In iedergeval ... vind ik dat men nie naar je opleiding moe kijken.. ik bedoel ik ken ook vliegtuig vliegen als ik daar maar voor train en daar heb ik echt geen vwo voor nodig

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Op woensdag 03 oktober 2001 16:03 schreef Annemieke_K het volgende:
In iedergeval ... vind ik dat men nie naar je opleiding moe kijken.. ik bedoel ik ken ook vliegtuig vliegen als ik daar maar voor train en daar heb ik echt geen vwo voor nodig
That's not the point..... Een opleiding is meer dan alleen een kunstje leren (althans, een GOEDE opleiding is meer dan....)

de betaler vervuilt

• Dexter
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23-04 09:51

Dexter

d((o_o))b

Op dinsdag 02 oktober 2001 22:12 schreef GA!S het volgende:
Wat ik er zelf over denk: Enige echte garantie op een baan is gewoon een klassieke studie te gaan doen en je daarnaast richten op wat je leuk vind...
Dat kan ik 100% onderschrijven. Ik studeer (nou ja...studeren...)net als GA!S bouwkunde (afstudeerrichting Architectuur) en ben me in de loop van de tijd gewoon gaan interesseren voor 3d etc. En als het je maar in voldoende mate interesseert dan vind je vanzelf wel mogelijkheden om er iets mee te kunnen doen. Ofwel eigen bedrijfje, of anderszins.

Je moet niet teveel willen plannen in het leven...beetje vooruitkijken kan geen kwaad, maar laat wat ruimte voor het onverwachte. (toen ik aan mijn studie begon had ik ook nooit gedacht dat ik 2 bedrijven zou starten etc..)

3Dex

'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

Kwel ik zou ook wel me eigen bedrijfje willen of

1 mans bedrijf je .. gewoon relaxed geen gestress .. zoals de rest van de maatschappij .. Jammer dat altijd alles om het geld draaid :(
Wake up and smell the coffee, girl!
* DeFeCt hoopt nooit passagier te worden op het vliegtuig dat Annemieke_k vliegt.

Flickr

• C.44

C.44

Topicstarter
Op woensdag 03 oktober 2001 00:47 schreef pim4 het volgende:
Er zijn meer dan genoeg 3d bedrijven hoor ... (dan heb ik het over de serieuze) als je maar in het wereldje zit. Natuurlijk komen hier veel hobbisten, althans misschien posten ze eerder. dunno. Misschien hebbie hier niet de goede doelgroep.

En 3d ontwerpers daar stikt het van, alleen moet je ontwerpen niet in de war schoppen met visualisatie of animatie, dat zijn wezenlijk verschillende dingen (krijg een hekel aan het woord design, alleen al omdat iedereen hier het over "designen" heeft als ze dtp'en of 3d'en bedoelen). Fuck you all ! ontwerpen is echt wel iets waar gedegen studie aan voorafgaat. no flame intended.

maar over 3d, die zijn er dus echt wel
daar is the pharmacy, onlangs begonnen maar veelbelovend, je hebt trimagine (bij jou in de buurt c44), erg goed. cyberfisch in breda-> animatie, govers en jansen in eersel-> productvisualisatie (d8 ik)etc. etc.ik ken diverse bedrijfjes/ bedrijven in ehv, rosmalen en omgeving. wat dacht je van hilversum, al die leaders op de buis komen toch ergens vandaan ? en niet te vergeten al de lonely visualisers die onderdeel van een ontwerpafdeling zijn. (zo ben ik dus begonnen) ik werk zelf al 3d sinds 93, verdien er m'n brood mee sinds 95. en dat bevalt prima !
mag ik vragen hoe je aan allemaal die bedrijfjes komt ? kheb in ieder geval al een mailtje naar trimagine gestuurd, maar nog nix gehoord (boeit niet gewoon even afwachten) maar weet jij zo nog wat websites e.d. waar ik es zou kunnen zoeken, kheb zelf ook al wat rond gezocht, maar over het algemeen zitten die bedrijfjes allemaal in het noorden en westen van het land, en om dat te doen vanuit sittard (dichtbij maastricht) wordt me een beetje duur aan benzine ;)

Pagina: 1