A7V266 & TB 1.4 probleem

Pagina: 1
Acties:

• PleXtor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-04-2025
Hallo allemaal...

Ik heb dus een probleem met mijn Asus A7V266 mobo en TB 1.4 Ghz. Wanneer ik boot van floppy dan krijg ik bij een systeem diskette Disk I/O error en bij gewone diskette's geen boot disk gevonden. Diskdrive is 100% goed, in het vorige systeem werkte hij zonder problemen. Ook een andere floppy drive geeft dezelfde foutmeldingen.

Wat kan hier fout zijn?

• Hu9o
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:47

Hu9o

Schokkend

Waarschijnlijk heb je je connector er verkeerd om in zitten....

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Verwijderd

Doet de floppy drive het onder Windows of Dos wel gewoon ?

Misschien is de disk beschadigd, of op een andere machine gemaakt/beschreven die een drive heeft die wat afwijkt ?

• PleXtor
Zit er zeker weten goed in, want lampje brandt niet continu. Zit 100% zeker weten goed!!!

• PleXtor
Windows staat er nog niet eens op. Die hdd moet nog geformateerd worden. Diskettes werken goed, want ik heb ze niet zo heel lang geleden nog gebruikt voor een andere pc en het lijkt me vreemd dat beide diskettes in 1 middag stuk gaan :)

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-08 15:17
Ander floppykabeltje geprobeerd?

• IvoB
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23-08 18:00

IvoB

Prutst er rustig op los

Boot eens vanaf CD...

Verwijderd

kijk es in je bios of daar je diskette station en een ander apparaat niet op de zelfde interface zitten ;)

• PleXtor
Ik kan wel van CD af booten of hdd (oude), maar nu wil ik mijn nieuwe formateren.

Ik heb al een andere floppy kabel geprobeert, maar die werkt ook niet :( Ik heb allebeide kabels geprobeerd met allebeide disk drives.... :(

Verwijderd

Ja is een goede tip van die floppydrive kabel
ik kreeg hem bij mn moederbord, maar die was al stuk
een fabriekage foutje.
gelukkig had ik er nog wel 1tje liggen

• PleXtor
Op dinsdag 02 oktober 2001 17:19 schreef BigRed het volgende:
kijk es in je bios of daar je diskette station en een ander apparaat niet op de zelfde interface zitten ;)
Dat kan niet, want ik heb alleen mijn videokaart der maar inhangen.... En natuurlijk een hdd en een floppy drive. De rest zit er nog niet in.

Verwijderd

Op dinsdag 02 oktober 2001 17:23 schreef PleXtor het volgende:

[..]

Dat kan niet, want ik heb alleen mijn videokaart der maar inhangen.... En natuurlijk een hdd en een floppy drive. De rest zit er nog niet in.
ok
zet je floppy drive es over(misschien dood) en anders toch ff kijken in je bios als dat het niet is dan is waar schijnlijk en mobo dood

• GreeTz
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 25-07 12:57

GreeTz

took the red pill

GreeTz spreekt ff voor PleXtor,

Er is al een andere floppy drive geprobeerd en andere bekabeling. Juist op het moment van booten zegt de drive I/O error. Terwijl een non bootdisk wél gezien wordt als geen bootdisk (snappie ;) )

Booten opzich lukt wel vanaf HDD / CD. Maar dat biedt in dit geval geen oplossing

Alleen:           DE GROETJES

Verwijderd

Ja,
dat betekent normaal ook dat de sporen niet op de goede plek staan, wat meestal komt omdat de disk op een andere, afwijkende, drive is geformatteerd.
(of een conflict omdat er een 720k drive inzit of is ingesteld oid)
Booten opzich lukt wel vanaf HDD / CD. Maar dat biedt in dit geval geen oplossing
Doe dat en probeer of je een andere lege flop kunt formatteren met "format a: /s".
( Of format B: als je van CD boot, de floppy drive wordt dan B: en de CD A: )

• GreeTz
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 25-07 12:57

GreeTz

took the red pill

schijf en drive zijn niet 720 k

dus . . .

Alleen:           DE GROETJES

Verwijderd

Op dinsdag 02 oktober 2001 18:21 schreef GreeTz het volgende:
schijf en drive zijn niet 720 k

dus . . .