dank u!Op dinsdag 02 oktober 2001 17:13 schreef Webgoodie het volgende:
Brak Topic > Fixed.
Terug naar mijn verhaal cq: verhaal opnieuw
Ik heb nu een A-open HX08, met een ECS k7s5a moederbord, 256mb pc2100 DDR ram en een amd 1400, 30gb maxtor schijf 5400rpm en een geforce2.
Pc bevalt me niet echt. Hij maakt herrie en ik wil een zo stil mogelijke pc. Mijn voorkeur gaat daarom weer uit voor een intel-pc, want daar heb je standaard stille koelers voor (vooral voor de boxed). Nu zoek ik dus een nieuw systeem (kast alleen dus zeg maar), en ik wil ongeveer F1500,- uitgeven. De brander en dvd-speler hou ik wel zelf
Voorwaarde is dus dat ik een pc wil waar ik op kan internetten en een beetje snel werkt
Ok, koop goedkope kast (200-300) zet de fan van je voeding op 7v en zet er verder waterkoeling in. Vervang eventueel je HDD door een nieuwer stiller model.
Dan is ie stil
Stil als in: net zo stil als een blije desktop van Compaq of IBM (die workstations).
Verwijderd

http://www.com-tra.de/products/Case/e_pac.htm
Ben zelf ook op zoek geweest naar een stille kast en koeling en vond bovenstaande kast in een Duitse webshop: http://www.com-tra.de.
Heeft iemand zo'n kast?
Er zijn ook kant-en-klare waterkoeling kastenOp dinsdag 02 oktober 2001 18:39 schreef uibeltje het volgende:
nee zo handig ben ik ook weer niet
Stil als in: net zo stil als een blije desktop van Compaq of IBM (die workstations).
sinds ik een Zalman CNPS5000+ op mijn proc heb slaap ik weer heel lekker..
qua harddisks: Maxtors zijn lekker stil
GPU Fans: Een weerstand (wel een dikke) doet wonderen
maar vooral die Zalman.
succes
dus ...
Heb je wat namen van kasten met kant en klare waterkoeling voor een 1,4 gh amd system?
Amd Athlon XP 2000+ en Alpha 8045t + Papst ngm, 56.0 °C Stress | Msi K7T266 Pro2-RU| 512MB DDR (Crucial/Micron) CL=2.5 | 2x Maxtor 80GB (D740X, 7200rpm) raid0 | Maxtor 120G | Ati Radeon 8500 Retail | 19 Inch Panasonic | Pioneer dvd 116 | Liteon 52/24/52
Verwijderd
Daar zag ik een compu-kast die over 2 maanden uitkomt, die alle hitte afstaat aan de kast. Oftewel: er zit geen ventilator in, het enige wat je hoort is de harddisk.
Nu heb ik dat niet kunnen horen (teveel herrie erdoorheen om een compu die geen lawaai maakt te kunnen horen
Op dinsdag 02 oktober 2001 18:45 schreef rb338 het volgende:
[..]
Er zijn ook kant-en-klare waterkoeling kasten
en is zeker ontzettend duur?
en die kast die Rednasius postte, lijkt mij ook wel wat
Maar ik wil dus het volgende ongeveer:
-p4 1400 of 1500 ofzo
-moederbord, voorkeur voor 850-chipset
-rimm-geheugen
-40 of 60gb harddisk. 5400 of 7200rpm weet ik nog niet
-videokaart die in 2d goed is. Matrox of Ati dus
-floppydrive
iemand daar suggesties voor?
Produkte -> SID Workstations -> FutureClient
Dit is een absoluut geruisloos systeem. Binnenkort in NL verkrijgbaar. Bij ons...
Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!
uhhh tjah daar zeg je wat zou het helpen als ik er een papst 8x8 inzet?Op dinsdag 02 oktober 2001 19:05 schreef Conquistador het volgende:
het zijn toch vooral de voedingsfans die in onze HQ08 kasten een lawaai maken? is daar niks aan te doen, en moet er een andere voeding in om dat op te lossen?
papst ngm
Amd Athlon XP 2000+ en Alpha 8045t + Papst ngm, 56.0 °C Stress | Msi K7T266 Pro2-RU| 512MB DDR (Crucial/Micron) CL=2.5 | 2x Maxtor 80GB (D740X, 7200rpm) raid0 | Maxtor 120G | Ati Radeon 8500 Retail | 19 Inch Panasonic | Pioneer dvd 116 | Liteon 52/24/52
Je kan ook de fan in je voeding vervangenOp dinsdag 02 oktober 2001 19:05 schreef Conquistador het volgende:
het zijn toch vooral de voedingsfans die in onze HQ08 kasten een lawaai maken? is daar niks aan te doen, en moet er een andere voeding in om dat op te lossen?
Heb ik ook eens gedaan bij m'n compu, gewoon draadjes doorknippen, eruit halen, nieuwe erin zetten, draadjes vastmaken (deed ik met plakband
Verwijderd
nja hds :
ik heb 2 * een maxtor 7200 rpms .. RAID0
k hoor ze amper
nja nu kome me coolers der ook wel bove uit want k heb een ORB cooler en 1 op een chip
maar maxtor hd s c0ol
Verwijderd
Produkte -> SID Workstations -> FutureClient
Dit is een absoluut geruisloos systeem. Binnenkort in NL verkrijgbaar. Bij ons...
Micro-ATX en 150W Voeding... Is niet echt wat ie nodig heeft...
Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!
Verwijderd
Het wat een server/workstation in een grote koelkast die in een andere kamer stond. Met een terminal. Eigenlijk gewoon een keyboard,monitor en cd-drive entry.
Verwijderd
Me/ was daar ook oc-shop heeft ook wel leuke kasten die aan jou wensen voldoenOp dinsdag 02 oktober 2001 19:00 schreef SeWPKiP het volgende:
Gisteren was ik op de dealer info partner dag in utrecht.
Daar zag ik een compu-kast die over 2 maanden uitkomt, die alle hitte afstaat aan de kast. Oftewel: er zit geen ventilator in, het enige wat je hoort is de harddisk.
Nu heb ik dat niet kunnen horen (teveel herrie erdoorheen om een compu die geen lawaai maakt te kunnen horen) maar als je meer info wilt kan je het beste die mensen even bellen. Matron heten ze geloof ik
Lijkt me heel sterk, je mooie Athlonnetje trekt wel even 70 a 80 Watt van je 5(?) volt lijn. Knappe 150Watt voeding die dat kan leveren op z'n 5V.Op dinsdag 02 oktober 2001 19:21 schreef DaRoot het volgende:
Met die 150 Watt voeding draait zelfs een AMD Athlon 1 GHz nog stabiel... Dat ding heeft een rendement van meer dan 90 %... Prijs is nog niet bekend, maar al veel orders geplaatst..
Fun while it lasted: World Community Grid!
een 1,5ghz p4 pakken met rimm, of bij www.venemacomputers.nl die asus p4b met 1,7ghz pakken en dan sd-ram erop...
*HELP!*
ik zou persoonlijk voor de 1ste gaan!, lijkt me snellerOp dinsdag 02 oktober 2001 21:29 schreef uibeltje het volgende:
Hmmz nu zit ik alleen te twijfelen wat ik moet doen:
een 1,5ghz p4 pakken met rimm, of bij www.venemacomputers.nl die asus p4b met 1,7ghz pakken en dan sd-ram erop...
*HELP!*
Maar wel weer F200,- duurderOp dinsdag 02 oktober 2001 23:42 schreef Klovan het volgende:
[..]
ik zou persoonlijk voor de 1ste gaan!, lijkt me sneller
- Voeding: www.informatique.nl -> Ultra Quiet 300Watt, hoor je totaal niet!
- HDD: www.informatique.nl -> Silentdrive, moet je ff in de FAQ kijken welke HDD's daarin mogen! (IBM GXP60 mag!!)
- CPU: Zalman CS3100 kit!!!! Absoluut onhoorbaar!
Als je dit koopt, moet je wel je hdd-ledje aansluiten, want anders wete je niet of ie werkt!
Waar is die kit van Zalman te verkrijgen?Op woensdag 03 oktober 2001 12:01 schreef ChUcKiE het volgende:
- Kast maakt niet uit
- Voeding: www.informatique.nl -> Ultra Quiet 300Watt, hoor je totaal niet!
- HDD: www.informatique.nl -> Silentdrive, moet je ff in de FAQ kijken welke HDD's daarin mogen! (IBM GXP60 mag!!)
- CPU: Zalman CS3100 kit!!!! Absoluut onhoorbaar!
Als je dit koopt, moet je wel je hdd-ledje aansluiten, want anders wete je niet of ie werkt!
Verwijderd
Streepje vergeten: www.space-promotion.nlOp woensdag 03 oktober 2001 12:41 schreef ChUcKiE het volgende:
www.spacepromotion.nl
Je kan beter een voeding van bijvoorbeeld Enermax nemen, aangezien die heel stil zijn want de fans draaien op een variabel toerental die afhangt van de temperatuur...Op dinsdag 02 oktober 2001 18:13 schreef Aikon het volgende:
1500 piek voor alleen een kast?
Ok, koop goedkope kast (200-300) zet de fan van je voeding op 7v en zet er verder waterkoeling in. Vervang eventueel je HDD door een nieuwer stiller model.
Dan is ie stil
Ik heb momenteel het volgende:
4 X panaflo 80 mm L1a fans (besteld in amerika)
1 X silverado
1 X Aopen HQ08
ik heb een van de panaflo's in mijn voeding gestopt,
de andere fans als in- en outtakes.
Systeemtemp = momenteel 32 graden, wat niet geweldig is maar acceptabel.
Het is nu dus wel een erg STIL systeem.
Lang verhaal, sorry, maar als je dus een paar fannetjes hebt en ze goed plaatst en op 5V zet, hoor je NIKS.
u can fool all people some time and fool some people alltime
Verwijderd
die een beetje over klokken en dan rent ie ze er allebei uit!!