Toon posts:

Digitaal opnemen met dit ding of niet?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
http://www.minidisco.com/minispecs/sonymzr700.html

Afbeeldingslocatie: http://www.minidisco.com/miniimages-s/electronics/sonymzr700-2.jpg
Als je dit ding in je USB aansluiting en MD doet, en je speelt muziek af met winamp, neemt je minidisc dan digitaal op of gewoon analoog?

Indien analoog, hoe kan ik mp3 digitaal opnemen op mijn minidisc? Ik heb nu een Live1024 (value d8 ik) zit daar een digitaal out op, en hoe kan ik dat zien (welke kleur aansluiten ofzo).

Verwijderd

Topicstarter
/Kick up

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op dinsdag 02 oktober 2001 16:38 schreef Da_man het volgende:
http://www.minidisco.com/minispecs/sonymzr700.html

[afbeelding]
Als je dit ding in je USB aansluiting en MD doet, en je speelt muziek af met winamp, neemt je minidisc dan digitaal op of gewoon analoog?

Indien analoog, hoe kan ik mp3 digitaal opnemen op mijn minidisc? Ik heb nu een Live1024 (value d8 ik) zit daar een digitaal out op, en hoe kan ik dat zien (welke kleur aansluiten ofzo).
Je kan daarmee digitaal opnemen,
alleen niet met een SB value. zit geen toslink op.
Moet je ff een backet ervoor halen op http://www.hoontech.nl

Verwijderd

Topicstarter
En dat is compleet digitaal of krijgt ie een analoog signaal en slaat ie dat digitaal op?
Ik hoorde nl dat:
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/r.stolten/GoT/MD700PC.jpg
Dan neemt die MD dus alsnog ANALOOG op. Of klopt dit niet?
Hoe kan ik dan wel digitaal opnemen? Moet ik dan wel de PC versie van de 700 kopen (is toch weer 50,- duurder)

En hoe moet ik met mijn cd speler van mijn stereo een cd digitaal opnemen? Moet ik daarvoor een receiver met een bepaalde aansluiting hebben of kan het ook gewoon rechtstreeks op de cd speler? en wat voor kabel moet ik daarvoor hebben en waar kan ik die kopen

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11-2025

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op dinsdag 02 oktober 2001 19:16 schreef Da_man het volgende:
En dat is compleet digitaal of krijgt ie een analoog signaal en slaat ie dat digitaal op?
Ik hoorde nl dat:
[afbeelding]
Dan neemt die MD dus alsnog ANALOOG op. Of klopt dit niet?
Hoe kan ik dan wel digitaal opnemen? Moet ik dan wel de PC versie van de 700 kopen (is toch weer 50,- duurder)

En hoe moet ik met mijn cd speler van mijn stereo een cd digitaal opnemen? Moet ik daarvoor een receiver met een bepaalde aansluiting hebben of kan het ook gewoon rechtstreeks op de cd speler? en wat voor kabel moet ik daarvoor hebben en waar kan ik die kopen
Ehm.... die optische aansluiting is volgens mij echt zo digitaal als de nete....
Oftewel... volgens mij is het dus volledig digitaal...

• Dericteur
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-03 21:14
in mijn idee klinkt het ook behoorlijk digitaal, ik kan me niet voorstellen dat dat kastje t weer naar analoog omzet

Verwijderd

Topicstarter
maar het gaat er juist om dat die laatse kabel naar de MD
ANALOOG schijnt te zijn :?
kan dat?

• P.B.
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Licht kan niet analoog geluid zijn :)

Verwijderd

Topicstarter
In jou wereldje wel ;) :+

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-03 15:09

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
Die usb-verbindingskabel voor de minidisc is niets meer of minder dan een digitale geluidskaart via usb, er loopt een analoog kabeltje van die module naar je minidisc recorder, dus hij neemt gewoon analoog op, je kan ook bijv. een wavje afspelen ofzo of iets anders op je pc wat geluid maakt

ik heb zelf de mzr-700pc, waar die usb-kabel standaard bij zat

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11-2025

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op dinsdag 02 oktober 2001 21:21 schreef Ener-G het volgende:
Die usb-verbindingskabel voor de minidisc is niets meer of minder dan een digitale geluidskaart via usb, er loopt een analoog kabeltje van die module naar je minidisc recorder, dus hij neemt gewoon analoog op, je kan ook bijv. een wavje afspelen ofzo of iets anders op je pc wat geluid maakt

ik heb zelf de mzr-700pc, waar die usb-kabel standaard bij zat
1) Een digitale geluidskaart... dan wordt het analoog gemaakt om vervolgens weer om te zetten in digitaal? (minidisk is immers digitaal).... dus ik ga maar even verder....

2) Er zit (voor zover ik het van de foto kan zien en uit het bericht lees) een OPTISCHE verbinding tussen dat 'usb-kastje' en de minidisk.... dat is toch echt digitaal....

De enige plek waar je eventueel wat analoogs zou kunnen verwachten is in het stukkie tussen de USB-stekker en het kastje.... maar dat lijkt me volledige bullshit.
Een pc werkt digitaal... dus waarom zou hij digitaal signaal omzetten naar een analoog signaal om vervolgens weer te worden omgezet naar digitaal om daarna analoog te worden opgenomen (dit laatste is dus al helemaal bullshit)

kortom...

ik denk (lees: weet vrijwel zeker) dat het volledig digitaal gaat

Verwijderd

Topicstarter
/me begrijpt er helemaal niks meer van
Pagina: 1