Toon posts:

Usb Webcam installeren?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb problemen met het installeren van een webcam bij een vriendin van me. Ze heeft een Pentium1, 200 mhz, windows 98se, 160 mb intern geheugen.
Het gaat om een Philips 646 webcam. Volgens de handleiding op de cdrom installeer je eerst een gedeelte van de software, dan doe je de stekker van de cam in de usbpoort. Zo ver gaat het goed. Daarna begint hij stuurprogramma`s te installeren en vraagt om de cdrom van windows. Die doe je er dan in en dan zegt hij: wacht tot de geluidsstuurprogramma`s zijn geinstalleerd en dan doet hij dus niets meer. Er zit een geluidstuurprogramma op deze computer dat niet van windows is. Een of andere soundblaster, die ik dus apart heb geinstalleerd.
Maar hoe nu verder? Ik heb al geprobeerd om de webcam te installeren zonder cdrom, en dat ging goed, maar dan herkent het webcamprogramma de webcam weer niet.
Zou het een optie zijn om eerst de geluidsstuurprogramma`s, die al geinstalleerd zijn te verwijderen en dan de webcam te installeren en ze daarna weer er op te zetten?
Anders weet ik het ook niet meer en mijn vriendin wil graag op het net zichtbaar worden:)))
Wie kan helpen?:?

• Dericteur
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:58
heeft die webcam niet een ingebouwde microfoon?

en probeer eens alt-tab tijdens het installeren als ie die melding geeft, misschien zit er een window onder je install screen (heb ik heel vaak)

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik geloof wel, dat hij een ingebouwde microfoon heeft, maar wat maakt dat uit dan?
Dat met alt-tab zal ik eens proberen. Bedankt

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:16

Floor-is

5.2

Move GT -=> HA

Bericht hierboven