Argh.. verkeerde SMC barricade :-(

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Charlie932
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-08 00:34
Argh... ik denk ik bestel net als een aantal van jullie de SMC Barricade router met 4 poorts swicht etc bij Outpost.
Wat blijkt nu, er blijken 2 versies te zijn. De 7004BR en de 7004ABR (met en zonder A in de type aanduiding)
Ik heb de 7004ABR ontvangen, maar deze blijkt niet geschikt voor Mxstream ADSL ed. Terwijl de 7004BR dat wel kan.

Ik heb Outpost al gemaild, hopelijk kunnen ze zoiets rechtzetten en kan het terug naar Amerika en ontvang ik de goede versie.

Ben ik de enige die de verkeerde versie heeft ontvangen van Outpost?! Wat zijn precies de verschillen eigenlijk tussen de 2 versies?!!?

Groeten van een gefrustreerde Charlie. |:( :'(

Het leven is net een dolfijn...... meestal dol, maar soms ook fijn.

Verwijderd

Hier staan twee reviews van de beide smc routers.

Ontdek de verschillen :+

smc 7004br

smc 7004abr

• Charlie932
Hmm... het is dus een nieuwer model dan de 7004BR.
Maar ik mis toch wat dingen bij de 7004ABR, hoe kan ik bijvoorbeeld de router gebruiken met PPTP? Deze pagina kom ik in de webinterface niet tegen.

Hoe krijg ik deze router werkend met Mxstream icm Planet internet? Dus vast IP adres van de ISP, maar wel inloggen (VPN)

??? Ik krijg het niet voor elkaar.

Verwijderd

nieuwste firmware erin rammen en je bent t mannetje

• Charlie932
Enig idee waar ik dat kan vinden in de Webinterface? :?
De nieuwste firmware is 1.30 (via de SMC site) en die heb ik inmiddels geupload.

Kan zijn dat ik dus met mijn neus kijk ofzo...
Is er nergens iemand die duidelijk beschreven heeft hoe je zo'n router aan het MXstream ADSL-net hangt?
Welke stappen te volgen enz. ?

Zal zo nog eens kijken dan... :o

Verwijderd

Ik heb even doorgezocht en je hebt inderdaad gelijk: die abr kan (nog) geen mxtream aan. Ik heb chello en een br, dus als je wilt wil ik m wel met je ruilen. Bel even met 06-24242820.

• Charlie932
Ik wacht even de response van Outpost af, anders wil ik wel met je ruilen ja.
Die BR moet wel werken met Mxstream.
Waar heb jij opgezocht dat de ABR nog geen MXstream aan kan dan?
Ik blijf het raar vinden, op de doos van de ABR staat dat het ook PPTP aankan en VPN etc. Maar goed werken ho maar.
Toch blijkt de ABR nieuwer en geavanceerder. (opgezocht in de revieuw een paar replies eerder in dit topic)

Elkaar mailen over eventueel ruilen is misschien makkelijker: chrlok@hotmail.com
:)

• collin
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-05 17:08

collin

Who da man !!

He? Kan de 7004BR ADSL delen? Da's mooi meegenomen! Als morgen Chello me niet kan helpen, dan neem ik ADSL en ik zat al te dubben welke router ik dan zou moeten kopen :) da is dus niet nodig :)

Mijn iRacing profiel

• Charlie932
Alo,

Ik heb eens nagedacht, en ik wil inderdaad wel de router ruilen. De ABR versie die ik heb schijnt nieuwer te zijn, maar ik kan er mijn ADSL niet goed mee delen, schijnt met de BR versie die jij hebt wel te moeten kunnen.
Verder is de versie die ik heb wellicht voor jou interessanter, jij hebt kabel, en deze firewall is geavanceerder en beter dan van de BR versie.

Ik bel je vandaag wel over hoe en wat.

Charlie

Verwijderd

En charlie, helpt een zwaardere voeding?
Pagina: 1