hallo
ik heb een aantal controls op een sstab, nu verplaats ik die dingen een beetje in een load en resize event en nu blijkt dat een aantal controls een hoge ZOrder krijgen, ookal zet ik ZOrder op 1 (naar achteren verplaatsen) dan nog zijn ze op andere tabs zichtbaar.
Dit is een beetje lastig uit te leggen maar ik heb even een screenshot gemaakt om het een beetje te verduidelijken.
Zoals je ziet is de grid zichtbaar terwijl deze eigenlijk op de tab 'lijst' hoort. Die OK en Cancel knoppen horen daar trouwens ook niet.
Moet ik mischien weer de orignele tab als parent setten? Iemand ideeën, suggesties?
Alvast bedankt
Hoeronder btw ff mijn code om het een en ander te verplaatsen:
ik heb een aantal controls op een sstab, nu verplaats ik die dingen een beetje in een load en resize event en nu blijkt dat een aantal controls een hoge ZOrder krijgen, ookal zet ik ZOrder op 1 (naar achteren verplaatsen) dan nog zijn ze op andere tabs zichtbaar.
Dit is een beetje lastig uit te leggen maar ik heb even een screenshot gemaakt om het een beetje te verduidelijken.
Zoals je ziet is de grid zichtbaar terwijl deze eigenlijk op de tab 'lijst' hoort. Die OK en Cancel knoppen horen daar trouwens ook niet.
Moet ik mischien weer de orignele tab als parent setten? Iemand ideeën, suggesties?
Alvast bedankt
Hoeronder btw ff mijn code om het een en ander te verplaatsen:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| Public Sub ResizeMe(frm As Form, dbg As DataGrid)
frm.WindowState = vbMaximized
frm.SSTab1.Move 75, 900, frmMain.ScaleWidth - 150, frmMain.ScaleHeight - 1000
dbg.Left = 75
dbg.Top = 400
dbg.Height = frm.SSTab1.Height - 550
dbg.Width = frm.SSTab1.Width - 150
frm.picNav.Top = frm.SSTab1.Height - frm.picNav.Height - 150
frm.picNav.Left = frm.SSTab1.Width - frm.picNav.Width - 150
frm.picNav2.Top = frm.SSTab1.Height - frm.picNav.Height - 150
frm.picNav2.Left = frm.SSTab1.Width - frm.picNav.Width - 150
End Sub |