[vb] sstab zorder-gedoe

Pagina: 1
Acties:

• stylee
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-09-2021

stylee

blah zeg ik je

Topicstarter
hallo

ik heb een aantal controls op een sstab, nu verplaats ik die dingen een beetje in een load en resize event en nu blijkt dat een aantal controls een hoge ZOrder krijgen, ookal zet ik ZOrder op 1 (naar achteren verplaatsen) dan nog zijn ze op andere tabs zichtbaar.

Dit is een beetje lastig uit te leggen maar ik heb even een screenshot gemaakt om het een beetje te verduidelijken.

Zoals je ziet is de grid zichtbaar terwijl deze eigenlijk op de tab 'lijst' hoort. Die OK en Cancel knoppen horen daar trouwens ook niet.

Moet ik mischien weer de orignele tab als parent setten? Iemand ideeën, suggesties?

Alvast bedankt

Hoeronder btw ff mijn code om het een en ander te verplaatsen:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
Public Sub ResizeMe(frm As Form, dbg As DataGrid)
    frm.WindowState = vbMaximized
    frm.SSTab1.Move 75, 900, frmMain.ScaleWidth - 150, frmMain.ScaleHeight - 1000

dbg.Left = 75
    dbg.Top = 400
    dbg.Height = frm.SSTab1.Height - 550
    dbg.Width = frm.SSTab1.Width - 150

frm.picNav.Top = frm.SSTab1.Height - frm.picNav.Height - 150
    frm.picNav.Left = frm.SSTab1.Width - frm.picNav.Width - 150

frm.picNav2.Top = frm.SSTab1.Height - frm.picNav.Height - 150
    frm.picNav2.Left = frm.SSTab1.Width - frm.picNav.Width - 150
End Sub

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-09 16:47

Crazy D

I think we should take a look.

De SSTab is een control container. In design time moet je het tabblad aanklikken en de control die erop moet komen tekenen/pasten. Doro het grid te verschuiven kun je zien welke controls er goed op de tab staan en welke niet. En als je dan op een tabblad klikt, hoor je de control die je net neergezet hebt niet meer te zien.
Zoiets dan ;)
Zo te zien staan bij jou niet alle controls op de juiste tab, aangezien de grid zichtbaar is als tab1 aktief is, en 't is je bedoeling dat ie op tab2 staat. Ff cut'n'paste dus ;)

Exact expert nodig?

• stylee

stylee

blah zeg ik je

Topicstarter
dat is hem nou juist >:) :+

alles is in design-time netjes op aparte tabs gezet, maar als ik dan die dingetjes een beetje verplaats krijg je dit als resultaat :'(

Verwijderd

:? bij mij werkt het wel. :?
(het verplaatsen van buttons op een sstab control, zonder dat ze op alle tabs zichtbaar worden)

• stylee

stylee

blah zeg ik je

Topicstarter
hmz vaag :'(

GoT doet trouwens ook vaag :(