Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.
Verwijderd
Ehmm... Als ik je goed begrijp wil je weten of je de indexpagina van je directory kunt veranderen? Dat kan (met DirectoryIndex IIRC).Jaaap: Kan je apache opdragen om als iemand een URL opvraagt die eindigt op een slash (zeg maar http://www.domein.nl/images/) dat apache dan in de header meegeeft dat de opgevraagde pagina index.html of home.htm ofzo is?
Nee ik wil in de header uit kunnen lezen hoe de file heet die ik opvraag als ik een url opvraag die op een slash eindigt.
Dus de ene keer hieet hij index.html,maar in een andere directory staat misschien een home.html en geen index.html.
Dus de ene keer hieet hij index.html,maar in een andere directory staat misschien een home.html en geen index.html.
Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Ik snap niet helemaal wat je bedoelt.
Wat ik gedaan heb (wel ander OS/Platform) is directory browsing op enabled.
Vervolgens een index.html in elke dir.
weet degebruiker de bestandsnaam (os is het een link uit een andere pagina) dan gaat het goed, en anders krijgt hij een custom index.html
Wat ik gedaan heb (wel ander OS/Platform) is directory browsing op enabled.
Vervolgens een index.html in elke dir.
weet degebruiker de bestandsnaam (os is het een link uit een andere pagina) dan gaat het goed, en anders krijgt hij een custom index.html
Tijd voor een nieuwe sig..
Verwijderd
Snap niet helemaal wat je in gedachten hebt, maar met mod_perl kan je zoiets maken:Jaaap: Nee ik wil in de header uit kunnen lezen hoe de file heet die ik opvraag als ik een url opvraag die op een slash eindigt. Dus de ene keer hieet hij index.html,maar in een andere directory staat misschien een home.html en geen index.html.
Request komt mod_perl binnen, check of de URL op een directory mapt.
- Zo nee, decline verdere verwerking (om de andere handlers hun werk te laten doen).
- Zo ja, kijk op welke file hij mapt. Bestaat de indexfile niet decline dan.
Bestaat de indexfile wel, voeg dan een header X-IndexFile (ofzo) toe aan de (uitgaande) headers, decline vervolgens.
Dat is een idee iig. HTH.
Dat is nu juist het probleem.
Situatie:
Ik heb een directory met files. Deze files verhuis ik naar enkele andere dir's.
Nu wil ik in m'n webserver opgeven dat als mensen met de oude URL zo'n doc opvragen, dat er dan een Perl script gerund wordt.
Dit Perl script moet weten wat de link was die mensen eigenlijk opvroegen, voordat ze geredirect werden naar het perl script.
Probleem:
In het Perl script kan ik niet zien wat de URL was die mensen intypten. Ik heb @ARGV bekeken en %ENV maar het staat nergens.
Situatie:
Ik heb een directory met files. Deze files verhuis ik naar enkele andere dir's.
Nu wil ik in m'n webserver opgeven dat als mensen met de oude URL zo'n doc opvragen, dat er dan een Perl script gerund wordt.
Dit Perl script moet weten wat de link was die mensen eigenlijk opvroegen, voordat ze geredirect werden naar het perl script.
Probleem:
In het Perl script kan ik niet zien wat de URL was die mensen intypten. Ik heb @ARGV bekeken en %ENV maar het staat nergens.
Verwijderd
Als je gewoon je 404s naar een Perl-script stuurt en dan $ENV{'REQUEST_URI'} bekijkt en eventueel redirect ben je er.Jaaap: Nu wil ik in m'n webserver opgeven dat als mensen met de oude URL zo'n doc opvragen, dat er dan een Perl script gerund wordt. Dit Perl script moet weten wat de link was die mensen eigenlijk opvroegen, voordat ze geredirect werden naar het perl script.
Pagina: 1