[access en MySQL] insert date en time ellende...

Pagina: 1
Acties:

• Toink
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Hoi allemaal,

Wanneer ik probeer een datum of tijd in te voeren in een tabel dan krijg ik een syntax-fout in m'n sql-statement.

statement:

"insert into klanttabel(repairid, werknemerid, date, time, statusid) values (" & Form_Statusformulier1.repairID.Value & "," & KiWerknemer.Value & ", #2001-01-01# , 14:39 ," & Kistatus & ");"

Ik heb al alles geprobeerd met quotes en # tekens maar daar ligt het niet aan. Nu heb ik ergens gelezen dat op een MySQL-server het datum-tijd formaat hoe dan ook jjjj-mm-dd is. Als ik dan Date() of Time() gebruik als de te invoegen waarde dan werkt dat dus niet (ook weer een syntax-error). Nu ben ik zoals je hierboven kunt zien aan het proberen om gewoon handmatig een datum en tijd op te geven maar: NOG STEEDS die @#$@#$ foutmelding.

De meeste formulieren laat ik automatisch genereren en dan werken de datum en tijd perfect (access converteert dan automatisch), maar nu moet ik eens iets zelf maken en bots ik dus ALWEER tegen dit probleem aan. Wie helpt mij?

En ja... I did UTFS maar daarmee krijg ik het niet opgelost. Help?

/edit: oh, als ik trouwens de datum en tijd uit het statement sloop dan doet ie 't wel gewoon, dus daar ligt het niet aan.

• pasz
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:04
wat is het type van je date en time kolom ?

als het van het type date is zou het formaat '0000-00-00' moeten zijn.

woei!

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-05 15:11

disjfa

be

je moet ook niet met tijd/datums werken, dan zit je eeuwen te proggen, maar ja he. je moet het altijd uitproberen.

ik ben eruit :) dus het is het einde van mijn leven.

verder, heb geluk

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

• Toink
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
ja dankje ;) zo kom ik verder. Ik weet ook wel dat dat klote is maar ik zal toch een oplossing moeten vinden. Een alternatief mag ook als je dat hebt want de tabellen mag ik zelf maken dus het formaat ook.

Verwijderd

De oplossing is verschrikkelijk simpel:

Date en Time zijn nl gereserveerde woorden in ASP.
(probeer maar: response.write date)

Wanneer jij dan het commando:

objConn.Execute ("INSERT INTO tabel (date,time) VALUES ('"&DATE&"','"&TIME&"'"),
krijg je een foutmelding.

De oplossing: Zet de gereserveerde woorden tussen haakjes, dus:

objConn.Execute ("INSERT INTO tabel (date,time) VALUES ('"&(DATE)&"','"&(TIME)&"'")

Voilá! :+