Toon posts:

andere irq voor mijn 3c509B

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi medetweakers,

Het probleem zit hem in een dubbel irq in mijn w2kProf systeem. De pciModem heeft al irq 10, maar als ik de kaart utility run voor mijn ISA 3Com 3c509B, dan rapporteerd deze ook irq 10 en base adress 300.

Hoe krijg ik nu beide kaarten werkend in mijn w2kProf systeem?
Kan ik een ander irq binden ;) aan mijn isa kaartje?

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-08 11:02
Jep, dat kan..

Effe de 2e driverdisk van 3com downloaden.. Daarop staat een tooltje, 3c5x9cfg.exe..Die moet je effe in dosmode draaien (dus opstarten met dosflop ofzo!). Dan kun je de irq's aanpassen van jouw kaartje..

Of je kunt in de bios effe legacy-isa voor irq 10 opgeven, en de rest voor plug&play vrijhouden..

• BOOTZ
  • Laatst online: 17-03 09:38
als je bijv. een van je compoorten toch nooit gebruikt kan je die uitschakelen in je bios. komt er een irq vrij die je bios dan zal toekennen aan een andere kaart. (bij mij gaf ie de 3c509b een ander irq, had helemaal geen driver disk ofzo nodig)

Maak je eigen poll

Verwijderd

Topicstarter
HI Twynn

Jouw voorstel was dus een kort en krachtige oplossing, Het werkt nl. perfekt :) Heel mooi
Alle componenten binnen mijn w2kProf systeem werken nu, Thanks

Ik heb de 3c509B op irq 12 gezet. Indien ik deze kaart nu weer uit mijn pc haal, staat deze dan weer op irq 10?

Groeten

• Twynn
  • Laatst online: 19-08 11:02
Nope, dan blijft hij op irq 12 staan..

De instellingen slaat hij namelijk op in een flash-rom ofzo.. (Zelfde als wat je eigenlijk met je bios doet als je instellingen wijzigt!)

Kan overigens ook ooit vervelend zijn. Dat je kaart niet meer werkt met die tools omdat het irq-adres op een of andere manier met een andere isa-kaart in conflikt is ofzo.. Of dat je hem in een Eisa-systeem in eisa mode insteld, en vervolgens probeert op een isa systeem de zooi weer terug te buigen..