[PHP] Pagina is gereed maar toch laadbalkje?

Pagina: 1
Acties:

• durkagain
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-04 16:38
Ik ben een bezig bezig met een site in PHP.
Het komt zo nu en dan voor dat als ik op een link klik op de site, dat ie mooi naar die link gaat en ook mooi gereed is, maar toch begint de pagina te laden.
Wat ie laad? Geen idee.
Dit heb ik alleen gezien in IE 5.5, in netscape lukt het me niet om dit verschijnsel tevoorschijn te toveren.
Er is niets in PHP wat nog door kan gaan, dus bijvoorbeeld een eindeloze lus of zo.
Dit gebeurd dus niet altijd en ook niet op verschillende links. De links worden trouwens geopend door middel van javascript, dus geen "a hrefje".

Oh ja nog vergeten, als ik weer op hetzelfde linkje klik is ie gewoon gereed en laad ie niet meer...

Het probleem is bijna niet te debuggen omdat het steeds op een andere plaats en tijdstip gebeurd.
Als er verder geen oplossing te bedenken is laat ik het maar zo. Tis niet ergerlijk, en vreet ook geen serverload. Alleen beetje irritant om um laden te zien, als er gewoon nix te laden valt.

Afbeeldingslocatie: http://www.diskette.f2s.com/laadbalk.png

Heeft er iemand een idee waar dit aan kan liggen?

Dank jullie wel! :)

NB. ik kon hier ook nix in de search over vinden. Mja probeer maar es een goed terfwoord te bedenken.

Verwijderd

Post een een url laat eens iets zien

• durkagain
Mja kan wel, maar het gebeurd niet altijd dus je moet de hele tijd klikkkken door de pagina. Beetje producten gaan toevoegen aan de bestellijst enz.
Want ik geloof dat dan de kans het grootst is als je producten heb toegevoegd aan de bestellijst. Maar zonder dat te doen, komt het ook wel es voor.

hier is de url: [edit, url verwijderd] Have fun ;)

edit:

ff temp dir gemaakt voor url...

• LuCarD
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Dit heb ik ook gehad....

Het probleem bij mij was dat ik vreemde characters in pagina gebruikte (Turkse). En dit kon ik simpel op lossen in de META TAG om de juiste charset te laden.

Programmer - an organism that turns coffee into software.

• durkagain
Aha, dan zal ik overal die meta tag wel bijpleuren en kijke of het probleem zich dan nog voordoet.

Thanx :)

edit:

werkt niet.. helaas
ik heb dit toegevoegd:
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">

maare het mocht niet baten

• Martink
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-09 13:52
gereed, geen laad balk wat is het probleem dan ?
of heb je het zelf al opgelost nou dat kan natuurlijk ook :)

• durkagain
Ik ga er van uit dat jij de bovenstaande link hebt geprobeerd? En jij kunt het probleem dus niet herproduceren?
Ik nog wel... Het gebeurd hier vooral al ik iets heb toegevoegd aan de bestellijst...

Ff vraag, welke browser gebruik je? Met netscape lijkt het wel altijd goed te gaan...
Pagina: 1