Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.
dat is raar als ie goed is zou je heus wel mogen kijken lijkt mij? ik denk dat er schade aan zit, en daar kom je thuis dan pas achter en dan is het
Als je hem komt afhalen en je mag hem dan niet werkend zien, is er imho iets loos met het geval, en zou ik hem niet meer willen.
Alleen ibazar is voor een deel een veiling en daar gelden andere regels, dat wat je kunt zien is wat je krijgt. of ie werkt is dan helemaal jouw risico... Als ze zeggen dat ie werkt dan moet ie werken, staat het er niet bij dan hoeft het niet (bij veilen dan).
is het een koop zoals tussen particulieren en/of winkel dan is voor mij het weigeren van het tonen van de werking, reden om hem niet te nemen.
Alleen ibazar is voor een deel een veiling en daar gelden andere regels, dat wat je kunt zien is wat je krijgt. of ie werkt is dan helemaal jouw risico... Als ze zeggen dat ie werkt dan moet ie werken, staat het er niet bij dan hoeft het niet (bij veilen dan).
is het een koop zoals tussen particulieren en/of winkel dan is voor mij het weigeren van het tonen van de werking, reden om hem niet te nemen.
©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.
hij stond in het magazijn van funprice en daar mogen gewonen stervelingen niet komen, dus bekijken is uit den boze....
maar ik denk toch dat ik het niet doe...mocht de monitor wel goed doen, dan is het er toch een die misschien al een jaar continue aan heeft gestaan en je krijgt maar 1 maand garantie...
nee...ik koop wel gewoon de samsung 700IFT die ik op t oog had...voor Fl. 799,-
maar ik denk toch dat ik het niet doe...mocht de monitor wel goed doen, dan is het er toch een die misschien al een jaar continue aan heeft gestaan en je krijgt maar 1 maand garantie...
nee...ik koop wel gewoon de samsung 700IFT die ik op t oog had...voor Fl. 799,-
Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.
Verwijderd
Soms heb je geluk met show modelen.
Gewoon zeuren dat je hem wilt zien. Ze hebben toch handen, laat ze dat ding uit het magezijn halen.
En dan kun je ,denk ik ,ook nog wel wat meer garantie afdwingen.
En je hebt natuurlijk altijd nog de fabrieks garantie.
Gewoon zeuren dat je hem wilt zien. Ze hebben toch handen, laat ze dat ding uit het magezijn halen.
En dan kun je ,denk ik ,ook nog wel wat meer garantie afdwingen.
En je hebt natuurlijk altijd nog de fabrieks garantie.
Dat soort dingen NOOIT doen, lang geleden heb ik ook ooit eens zoiets gehad...
Monitor gekocht, was 100,- goedkoper in de winkel omdat het de laatste was, zou enkele dagen als demo hebben gedraaid...
Ik mocht hem zien, maar niet werkend, toch maar gekocht omdat in de wijde omtrek dat type nergens leverbaar was...ding zag er op 1e gezicht ok uit...
Bij thuiskomst direct aangesloten...en toen kwam 't, de beeldbuis zat vol krassen, putten en deuken...en nog midden op de buis ook...hoogst irritant...(dit had dus nooit tegen 100,- verkocht mogen worden...)
Tja, toen begon 't gedonder...garantie lostrekken, her en
der klagen....heeft al met al maanden geduurd voor er behoorlijke oplossing gegeven werd (uiteindelijk geld terug gehad van de winkel, maar niet alvorens men probeerde mij nogal bruusk af te schrijven...wat dus niet lukte)
Kwam er nog bij, de fabrikant wist me doodleuk te vertellen dat de betreffende monitor al meer dan een jaar ervoor aan de winkel verkocht was....goh...mij was alleen verteld enkele dagen als demo gedraaid te hebben...
Wat me uiteindelijk nog geholpen heeft was dat er op de rekening helemaal niet vermeld stond dat 't om een demo model ging, werd me dus een nieuwe monitor verkocht...dit was bruikbaar voor evt. rechtszaak...winkel begreep hun fout en kwam toen met geld over de brug...
Kortom....als de prijs niet ECHT interessant is (30% of minder van nieuwwaarde)....en de monitor als backup of voor een andere niet belangrijke taak gekocht word kan 't interessant zijn....zo niet kan ik me niet voorstellen dat de kans op gedonder achteraf niet belangrijk is...
Monitor gekocht, was 100,- goedkoper in de winkel omdat het de laatste was, zou enkele dagen als demo hebben gedraaid...
Ik mocht hem zien, maar niet werkend, toch maar gekocht omdat in de wijde omtrek dat type nergens leverbaar was...ding zag er op 1e gezicht ok uit...
Bij thuiskomst direct aangesloten...en toen kwam 't, de beeldbuis zat vol krassen, putten en deuken...en nog midden op de buis ook...hoogst irritant...(dit had dus nooit tegen 100,- verkocht mogen worden...)
der klagen....heeft al met al maanden geduurd voor er behoorlijke oplossing gegeven werd (uiteindelijk geld terug gehad van de winkel, maar niet alvorens men probeerde mij nogal bruusk af te schrijven...wat dus niet lukte)
Kwam er nog bij, de fabrikant wist me doodleuk te vertellen dat de betreffende monitor al meer dan een jaar ervoor aan de winkel verkocht was....goh...mij was alleen verteld enkele dagen als demo gedraaid te hebben...
Wat me uiteindelijk nog geholpen heeft was dat er op de rekening helemaal niet vermeld stond dat 't om een demo model ging, werd me dus een nieuwe monitor verkocht...dit was bruikbaar voor evt. rechtszaak...winkel begreep hun fout en kwam toen met geld over de brug...
Kortom....als de prijs niet ECHT interessant is (30% of minder van nieuwwaarde)....en de monitor als backup of voor een andere niet belangrijke taak gekocht word kan 't interessant zijn....zo niet kan ik me niet voorstellen dat de kans op gedonder achteraf niet belangrijk is...
Silence can bring peace
Silence can bring fear
Silence can bring anger
It can even bring ecstacy
Silence......is life
van het woord funprice kun je toch niet voor niets gemakkelijk fuckprice maken?
Zegt genoeg dunkt me.
(en ja ik spreek uit ervaring, doe nooit meer zaken met die prutsers (vestiging groningen))
Zegt genoeg dunkt me.
(en ja ik spreek uit ervaring, doe nooit meer zaken met die prutsers (vestiging groningen))
ik ben geen postbode, maar postman Pat rulez!
Zegt genoeg lijkt me zo....Op dinsdag 02 oktober 2001 16:27 schreef Dragon_Lee een heel verhaal.
Vooral het feit dat je 'm niet werkend mag zien (
"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George
Verwijderd
Tweede hands spullen is niks mis mee, maar "showmodel" monitor en TV's moet je nooit kopen,'(verkopers proberen deze modellen zelf vaak als nieuw te verkopen!! "heeft alleen maar even in de winkel gestaan mevrouwtje"...ja,ja) een monitor slijt, brandt misschien in, kleuren contrast etc, etc. wordt allemaal minder. Nooit doen dus.
Ik weet zo nog niet als je het zou doen
.. Nieuw kost ie iets van 800 PIEK!!! en nu voor 350... Ik zou hem wel eff willen zien. Mocht ik ook niet omdat ik hem dan kan weigeren en zitten hun met een opgescheepte monitor
Zo kon ik ook een Sony KTV kopen, was niet echt spectaculair goedkoop, maar goed. Kom ik thuis om auto te halen, helpt mij vader ff herinneren dat zo'n demo daar wel een jaar vol staat te loeien en elke flippo daar met zijn vingers aan zit te breken. Toch maar wat meer neergelegd voor een nieuw exemplaar.
Maar heb je met IIyama geen 3 jaar garantie? Als dat ding maar een jaar oud is zou je nog tot 2 jaar bij IIyama kunnen claimen, dat zou de zaak wel veranderen lijkt me, maar met die maand garantie zou ik het niet doen of het moet idd voor een 2e systeempje wezen, zo'n ding gaat natuurlijk altijd stuk op zaterdag avond en zondag moet je nog ff een belangrijk stuk uit die pc hebben
Maar heb je met IIyama geen 3 jaar garantie? Als dat ding maar een jaar oud is zou je nog tot 2 jaar bij IIyama kunnen claimen, dat zou de zaak wel veranderen lijkt me, maar met die maand garantie zou ik het niet doen of het moet idd voor een 2e systeempje wezen, zo'n ding gaat natuurlijk altijd stuk op zaterdag avond en zondag moet je nog ff een belangrijk stuk uit die pc hebben
Iiyama heeft op bijna alle monitoren 3 jaar on-site garantie. En 350 piek is niet veel. En het lijkt me niet dat ze dat ding kwijt raken zonder hem te laten zien aan een klant. Dus ik denk als je genoeg zeurt, je hem wel te zien krijgt.
Op krassen op een beeldbuis e.d. geven die lui echt geen garantie hoor....
Ik zou zeggen gewoon meer neer tellen en een nieuwe aanschaffen.
Ik koop trouwens nooit een monitor die ik niet werkend gezien heb, er zit altijd wel verschil in mate afwijkingen e.d. (vooral de laatste tijd met Iiyama's)
Ik zou zeggen gewoon meer neer tellen en een nieuwe aanschaffen.
Ik koop trouwens nooit een monitor die ik niet werkend gezien heb, er zit altijd wel verschil in mate afwijkingen e.d. (vooral de laatste tijd met Iiyama's)
If you didn't win today, you can always win tomorrow
ZUIGT > NOOIT DOENOp dinsdag 02 oktober 2001 16:27 schreef Dragon_Lee het volgende:
Dat soort dingen NOOIT doen, lang geleden heb ik ook ooit eens zoiets gehad...
Nee, ik zou het ook niet doen, tenzij je die monitor (werkend!) hebt gezien. Anders gewoon lekker een nieuwe kopen. Kost wat meer, maar je weet wel wat je hebt...
Het is wel een erg mooie monitor, en ze moeten hem kwijt want er komt een nieuw model aan. Je hebt inderdaad 3 jaar garantie dus lijkt me weinig risico, alleen op vette vingers en externe beschadigingen
Heb er 850 voor betaald 1.5 jaar terug
Heb er 850 voor betaald 1.5 jaar terug
'people say I'm a drinker, but I'm sober half the time' - Mick Jagger | mail: freddifish_AT_gmx.net
Pagina: 1