Ik had eens ff een vraagie.. Waarom zou ik geheugen (gewone de oude vertrouwde SDRAM) van een bepaald merk in mijn pc (of server) stoppen dat gewoon veel duurder is dan het normale geheuren?
Omdat dat nou eenmaal veel minder problemen geeft met bepaalde moederborden/chipsets dan no-name geheugen en is vaak beter over te clocken.
sim-pel
sim-pel
edit:
http://www.tweakers.net/pricewatch/cat/3
zoveel scheelt het nou ook weer niet, f 30 tussen no-name 256 MB SDram en Infineon CAS2 SDram 256 MB
http://www.tweakers.net/pricewatch/cat/3
zoveel scheelt het nou ook weer niet, f 30 tussen no-name 256 MB SDram en Infineon CAS2 SDram 256 MB
Kan met overclocken ooit makkelijk zijn, omdat ze hogere snelheden (en soms ook nog op cas2) garanderen..
En soms is het een garantiekwestie..
Tja, en in de professionelere wereld wil je gewoon geen risico lopen, hogere betrouwbaarheid dus, dus duurder merkgeheugen (met ecc of whatever).
En soms is het een garantiekwestie..
Tja, en in de professionelere wereld wil je gewoon geen risico lopen, hogere betrouwbaarheid dus, dus duurder merkgeheugen (met ecc of whatever).
Verwijderd
Omdat ik vaak tegenkom dat in het OEM geheugen behoorlijk veel fouten zitten waardoor je de raarste foutmeldingen krijgt. Doe mij maar lekker een reepje Kingston
Omdat merk gewoon (bijna) altijd beter voor je pc isOp dinsdag 02 oktober 2001 15:31 schreef Liqued het volgende:
Ik had eens ff een vraagie.. Waarom zou ik geheugen (gewone de oude vertrouwde SDRAM) van een bepaald merk in mijn pc (of server) stoppen dat gewoon veel duurder is dan het normale geheuren?
The devil is in the details.
Tja, dat had jezelf misschien ook kunnen bedenken.
Voor jou (en de rest) is de afweging of het duurdere geheugen zijn geld waard is, ik denk van wel.
Voor jou (en de rest) is de afweging of het duurdere geheugen zijn geld waard is, ik denk van wel.
If I agreed with you, we'd both be wrong.
Verwijderd
Hogere latency? Latency=vertragingOp dinsdag 02 oktober 2001 15:37 schreef Lomu het volgende:
beter over te clocken, en vaak op een hogere latency te draaien...
Lagere latency is beter, en de meeste reepjes merkgeheugen kunnen inderdaad oa. een lagere CAS-latency aan (2 cycles ipv. 3)
Omdat de patserfactor van die duurdere modules gewoon hoger is...
* Aetje plakt ze tegen de casing
* Aetje plakt ze tegen de casing
Forget your fears...
...and want to know more...
En wat dachten jullie van langere garantieperiodes.
OEM geheugen zal nooit meer als een jaar zijn.
OEM geheugen zal nooit meer als een jaar zijn.
Omdat ik een keer no-name geheugen heb zien doorbranden (zwarte smelt sporen erop) misschien?! (Niet eens overklokt)
"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)
Verwijderd
Waarom merkgeheugen? Betere garantie en overclockbaarheid (niet altijd), bij noname geheugen is meestal zo dat 1 op de 20 reepjes rot is en als je goeie hebt dan heb je geluk
!
Het voordeel van een merk is dat je altijd precies dezelfde bij kunt kopen. Ik heb 3x 128MB PC133 OEM bij Gistron besteld. Allemaal in 1 levering, maar wel 3 verschillende "merken" DIMMs. Kan lekker problematisch zijn als je wilt gaan overclocken, of als je mobo picky is op bepaalde soorten RAM.
Ik heb zelf liefst in elk slot dezelfde merk en type DIMM zitten.
Ik heb zelf liefst in elk slot dezelfde merk en type DIMM zitten.
Pagina: 1