2 netwerkkaarten in 1 pc 1x hub 1x crossed

Pagina: 1
Acties:

• FaceMan
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 12-08 08:58
Ik zit met het volgende probleem.

Op Lan parties kom ik sindskort aanzetten met 2 pc's, 1tje voor het gamen, en eentje als CLAN-server en extra data opslag.

Normaal gesproken zou ik dus met in iedere computer een 100mbit intel kaartje op de switch aangesloten worden en via de switch van de ene pc naar de andere pc kopieren.

Maar nu wil ik de volgende opstelling maken:
Ik heb in iedere pc 2 netwerkkaarten gestopt, beide pc's draaien Windows 2000 professional en in beide pc's werkt de netwerkkaart correct.

Het zijn dus 4 identieke intel netwerkkaarten met de Intel ProSET II software.

Nu moeten beide pc's op de netwerkswitch aangesloten worden, maar ik wil ze ook onderling koppelen via een crosscable.

Het gamen moet gewoon via de switch gaan, maar ik wil dus vanaf de ene naar de andere via de crosscable kopieren, puur voor eventuele netwerkbelasting en snelheid.

Voor de "switch" kaarten gebruik ik op de ene pc: 192.168.1.101 / 255.255.255.0 en op de andere pc: 192.168.1.2 / 255.255.255.0. Deze zie ik ook gewoon in netwerkomgeving / werkgroep.

De "cross" kaarten gebruiken: 10.10.10.1 / 255.0.0.0 en 10.10.10.2 / 255.0.0.0.
Maar deze kaarten zien elkaar niet. Onder W2k geeft mijn icoontje in de systray wel aan dat er een netwerkverbinding is, maar ik kan niet van de ene naar de andere pingen (zelf pingen gaat wel) en ook zie ik de ander niet via bijvoorbeeld een aparte werkgroep.

Hoe krijg ik dit werkend??

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Gooi tcp/ip voor dat 2e setje maar eens weg en gebruik Netbeui daarvoor, aangezien je toch alleen maar wilt kopieren en niet wilt routeren (nog sneller ook).