ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)
Is de IP nummering hetzelfde?
mijn gokje
en kijk ff of ics wel aanstaat in je software..
mijn gokje
en kijk ff of ics wel aanstaat in je software..
It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku
Juiste gateway ingesteld op je client
En idd, controleer effe of je wel het IP adres goed hebt ingesteld nadat je de hele protocol meuk er weer op gezet hebt
Kijk hier even. Staat een volledige beschrijving hoe ICS in te stellen.
http://www.dalantech.com/win2k-ics.shtml
http://www.dalantech.com/win2k-ics.shtml
ok de ip's staan goed..
ik kan haar pingen en zij mij...
minimum 0 maximum 0 en average 0
dus snel...
als ik in win me bij uitvoeren winipcfg
uitvoer dan krijg ik 3 adaptors te zien:
1 realtek (+ ip/dns/gateway van isp)
2 smc (+ 192.168.0.1 / 255.255.255.0)
3 ICsharing (met alles op 0.0.0.0 )
klopt dit?
of zit hier het probleem in?
verder als ik rechts klik op het ics icoontje dan kan ik kiezen voor options.. en dan zie ik mijn 2 netwerkkaarten met de internet aansluiting goed en de home netwerking goed.. Ik heb de netwerksetup disk gedraaid op haar pc... en dat is nar mijn idee goed gedaan.. Weet iemand waar ik in win xp zo'n disk kan maken? dan ga ik het met die disk proberen.. onder win xp werkt nmelijk de ics momenteel goed... alleen in dat fucking win me niet....
ik kan haar pingen en zij mij...
minimum 0 maximum 0 en average 0
dus snel...
als ik in win me bij uitvoeren winipcfg
uitvoer dan krijg ik 3 adaptors te zien:
1 realtek (+ ip/dns/gateway van isp)
2 smc (+ 192.168.0.1 / 255.255.255.0)
3 ICsharing (met alles op 0.0.0.0 )
klopt dit?
of zit hier het probleem in?
verder als ik rechts klik op het ics icoontje dan kan ik kiezen voor options.. en dan zie ik mijn 2 netwerkkaarten met de internet aansluiting goed en de home netwerking goed.. Ik heb de netwerksetup disk gedraaid op haar pc... en dat is nar mijn idee goed gedaan.. Weet iemand waar ik in win xp zo'n disk kan maken? dan ga ik het met die disk proberen.. onder win xp werkt nmelijk de ics momenteel goed... alleen in dat fucking win me niet....
ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)
Verwijderd
*misschien rare opmerking, je had alles d'r uit gegooid en weer opnieuw gedaan. bij de keuze welke adapter geshared moet worden heb je daar wel de juiste gedaan?
*clienten geen vaste ip-adressen
*clienten opstarten nadat de ICS comp is opgestart (anders kan die geen ip-adressen uitdelen)/ of winipcfg op de clienten doen en vrijgeven en nieuw ip-adres aanvragen.
*clienten geen vaste ip-adressen
*clienten opstarten nadat de ICS comp is opgestart (anders kan die geen ip-adressen uitdelen)/ of winipcfg op de clienten doen en vrijgeven en nieuw ip-adres aanvragen.
hmmzzz kheb alles opnieuw geprobeerd...
ga morgen ochtend maar me isp bellen dat de verbinding zowiezo zuigt en dan ga ik verder klooien hier aan...
het moet een stomme instelling zijn
want netwerk zelf werkt goed...
en ja zal straks wel weer gaan booten en bij haar idem, maar zij heeft p2 300 ofzo en die doet er uren over om op te starten enzo.... misschien ga ik bij haar pc alles wel nakijken want ik ken mijn windows instellingen weer ff uit me kop
kgeloof dat ze win 98 se had en dat die ook windows internet connection sharing had...
als dat zo is dan ga ik haar als client kijken te configureren door ook daar de wizard te draaien ipv de setup disk....
Lord T
ga morgen ochtend maar me isp bellen dat de verbinding zowiezo zuigt en dan ga ik verder klooien hier aan...
het moet een stomme instelling zijn
want netwerk zelf werkt goed...
en ja zal straks wel weer gaan booten en bij haar idem, maar zij heeft p2 300 ofzo en die doet er uren over om op te starten enzo.... misschien ga ik bij haar pc alles wel nakijken want ik ken mijn windows instellingen weer ff uit me kop
kgeloof dat ze win 98 se had en dat die ook windows internet connection sharing had...
als dat zo is dan ga ik haar als client kijken te configureren door ook daar de wizard te draaien ipv de setup disk....
Lord T
werkelijk...
niemand die me direct kan zeggen van ohw dat ligt daar en daar aan...??????
niemand die me direct kan zeggen van ohw dat ligt daar en daar aan...??????
Verwijderd
Nee sorry, ik zou het ook niet weten. Sterker nog, sinds gisterenavond worstel ik met het identieke probleem. Alles aangesloten, netwerk doet het. Ze kunnen elkaar pingen.....had ik misschien toch maar niet Windows ME op mijn laptop moeten zetten....anyhow, ik hou dit forum in de gaten want ik ben ook hard op zoek naar een oplossing
Pagina: 1