Toon posts:

niemand kan mij dus helpen met mijn opstartprobl?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het al eerder uitgelegd maar niemand schijnt het te weten.

Mijn nieuw gebouwd computertje wil niet verder dan de bios. Hij vindt een onbekende processor op het goede aantal megahertz en mijn geheugen maar dan gaat hij gewoon niet verder. Het is me een aantal keren gelukt om in de bios te komen maar wat ik daar ook doe hij loopt gewoon weer muur en muur vast. Ik heb geen flauw idee wat het kan zijn. Het moederbord is zowiezo goed...... Als je meer details nodig hebt dan kan je altijd mijn verhaal van ongeveer 9 dagen geleden lezen.

• S.Death
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-07 15:11
Proc Kapot ???
Je kun je proc bij iemand anders ff uitproberen, of ff een andere in jou pc proberen !!??

• flat
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
kapotte processor?

"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

een linkje naar je oude topic is wel zo makkelijk, anders moeten wij gaan zoeken. :z

39

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Als ie de proc niet correct identificeert heb je waarschijnlijk een defecte CPU... Of een Bios die corrupt is. Als je ooit in DOS komt meteen ff flashen.

Forget your fears...
...and want to know more...

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

[topic=235801/1/25]

Linkje is dan wel handig.

Waarom haalde je 'm niet naar boven?
Dat mag wel dan (heeft nu geen zin meer natuurlijk ;) )

Had je al geprobeerd je BIOS te updeeten?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• wacko
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-07 12:12
Probeer _NIET_ je cpu uit bij iemand anders, als ie kapot is sloop je ook meteen de mobo van de ander (nou ja; die kans is er).

Probeer je RAM eens te vervangen door een andere.

Er is ook kans dat de mobo kapoet is.

Verwijderd

Topicstarter
Ik deel jullie briljantie in computerfaciliteiten helaas niet. Bedankt voor het bijvermelden van mijn originele stuk. Zou ik iets gedaan kunnen hebben wat tot de vernieling van mijn processor bij heeft kunnen dragen of moet ik de verkoper er op aanspreken? Is er een redelijke kans dat mijn systeem een andere testprocessor frituurt?

Verwijderd

Topicstarter
Uhm nog iets. Ik kan op mijn moederbord dus met dipswitches de voltages aangeven. Ik heb die op de core voltage van 2,2v staan van de amd k6-2 550 maar ik heb nu ook gelezen dat hij ook op de een of andere manier als 3,3volt te beschouwen is (input voltage). Zou ik de dipswitches dus hoger moeten zetten (de dipswitches staan wel als "core voltage selectors aangegeven).

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ondersteund je moederbord die CPU of niet?
Ik denk dat t me de bios - cpu combo te maken heeft, in de bios zitten nl de nodige bug-fixes etc en als de cpu niet herkent wordt zal daar niet veel van terecht komen.

Zet er eens een andere CPU op en flash eens naar de recenste bios. (CPU moet natuurlijk wel worden ondersteund).

edit:

Ik kan dit mobo nergens vinden,[quote]
Dfi mainboard (pva6 of iets dergelijks) atx
amd k6-2 550 (100 x 5,5 en 2,0v) met erg grote heatsink en leuke koeler.
32mb elsa erazor 3 agp (4x)
128 mb pc 100 (aan twee kanten chips)
en een 3,2 gb hd, ik heb niet meer nodig.
[/quote]

Post je BIOS string es

"If God wanted us to have unlimited free energy He would have put a giant fusion reactor in the sky"

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou het graag doen maar de processoren groeien bij mij niet op mijn rug. (Ik ben student dus als iemand er wel eens naar zou willen kijken kan ik met de kast op stap gaan.) De biosstring weet ik niet direct te vinden. Kan ik die bij het opstarten te weten komen? In dos kom ik dus nogmaals niet.

Verwijderd

Dit had ik ook. Een week later was mijn cpu kapot :'(

Verwijderd

Als je die opties in de BIOS kunt vinden :

1) zet 'assign IRQ for VGA" op on of enabled

2) als er een "Init vga card first" te vinden is, kan dat op "AGP" of "PCI". Probeer die op de andere waarde te zetten. (dus AGP als het nu PCI is of andersom)

De benaming kan iets anders zijn, ik ken dat moederbord niet.

Lukt het detecteren van de harde schijf wel ? Dat kan of in het opstartscherm zichtbaar zijn. Vrijwel altijd zit er ook een 'autodetect' functie ergens in de BIOS.

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Op donderdag 04 oktober 2001 15:20 schreef aapnootmies het volgende:
Ik zou het graag doen maar de processoren groeien bij mij niet op mijn rug. (Ik ben student dus als iemand er wel eens naar zou willen kijken kan ik met de kast op stap gaan.) De biosstring weet ik niet direct te vinden. Kan ik die bij het opstarten te weten komen? In dos kom ik dus nogmaals niet.
De bios string staat onderaan in t scherm bij t tellen van t geheugen bij een award bios.

"If God wanted us to have unlimited free energy He would have put a giant fusion reactor in the sky"

Pagina: 1