Een nieuwe PC voor 2000 piek... hmmm
Ik zou een KT266A-mobo met Tbird 1,4 Ghz en 256 of 512 MB DDR aanschaffen. Kost je zo'n 1000 piek en dat geeft je PC een behoorlijke boost. Je huidige videokaart & geluidskaart kun je dan behouden (ff doorsparen voor een Radeon8500

).
Je moet trouwens wel even kijken naar je PSU. Als die minder dan 300 Watt geeft zou ik een nieuwe kopen, of anders gelijk een hele nieuwe case met 300+ watt PSU. Aangezien de mobo+cpu+ram-upgrade iets meer dan 1000 piek kost, en je 2000 piek te besteden hebt, hebbie daar dus nog wel geld voor over. En ook een goeie cooler niet vergeten!
En anders misschien een nieuwe harddrive, dat boost je perfomance ook lekker (2x 7200 rpm RAID0 ofzo). Maar ik denk dat je dan in problemen komt met je budget.
[edit] Ik zie net dat je zegt dat je veel spelletjes speelt. Dan zou ik die harddrive ff laten zitten (tenzij je met een middeleeuws wrak zit) en duidelijk voor een nieuwe videokaart gaan! Voor die 2000 piek kun je misschien net een mobo+cpu+ram-upgrade doen en een GeForce2 Ultra kopen ofzo. Check voor prijzen de pricewatch.