Toon posts:

nieuwe PC of Upgraden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik zou graag willen weten wat ik het beste kan doen nieuwe pc of de upgraden
ik zou graag de videokaart(Geforge2 MX)
en de geluidskaart willen behouden(Sounblaster LIVE)
maar is dit wel slim

ik heb een.
Pentium 3 500mhz(Intel)

ik heb zo`n 2000 gulden te bestenden
help mij ;)

Verwijderd

Dat hangt er vanaf wat je moederbord maximaal aankan. :?
Als die max bijv een proc van zo'n 1GHz ondersteund, zou ik upgraden naar een 1GHz of zo.
Zoniet, ander MoBo en andere Proc. :D :P

Verwijderd

Topicstarter
wat ik vergeten ben is dat ik een verfente gamer ben en niet vies van spelletjes zoals Return to castle wolfestein Max PAYNE(hoppelijk niet verkeerd gespeld)
en heb ook nog en 40GB harde schijf

Verwijderd

Een nieuwe PC voor 2000 piek... hmmm

Ik zou een KT266A-mobo met Tbird 1,4 Ghz en 256 of 512 MB DDR aanschaffen. Kost je zo'n 1000 piek en dat geeft je PC een behoorlijke boost. Je huidige videokaart & geluidskaart kun je dan behouden (ff doorsparen voor een Radeon8500 :9~).

Je moet trouwens wel even kijken naar je PSU. Als die minder dan 300 Watt geeft zou ik een nieuwe kopen, of anders gelijk een hele nieuwe case met 300+ watt PSU. Aangezien de mobo+cpu+ram-upgrade iets meer dan 1000 piek kost, en je 2000 piek te besteden hebt, hebbie daar dus nog wel geld voor over. En ook een goeie cooler niet vergeten!

En anders misschien een nieuwe harddrive, dat boost je perfomance ook lekker (2x 7200 rpm RAID0 ofzo). Maar ik denk dat je dan in problemen komt met je budget.

[edit] Ik zie net dat je zegt dat je veel spelletjes speelt. Dan zou ik die harddrive ff laten zitten (tenzij je met een middeleeuws wrak zit) en duidelijk voor een nieuwe videokaart gaan! Voor die 2000 piek kun je misschien net een mobo+cpu+ram-upgrade doen en een GeForce2 Ultra kopen ofzo. Check voor prijzen de pricewatch.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:36
wanneer komt die K7T 266A nou uit?

The devil is in the details.

Verwijderd

Op dinsdag 02 oktober 2001 15:48 schreef Marc00 het volgende:
wanneer komt die K7T 266A nou uit?
Is toch al uit?

Verwijderd

Wat heb je voor moederbord? Waarschijnlijk kan je met een evt biosupgrade gewoon een p3-1000 of 1100 plaatsen, kan je weer ff vooruit. Heb ik naar volle tevredenheid ook gedaan. (zie sig.) over het hoe en wat, gebruik ff de search...

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-02 21:14

Mooody

elmoody

Op dinsdag 02 oktober 2001 15:18 schreef Jaxel het volgende:
ik zou graag willen weten wat ik het beste kan doen nieuwe pc of de upgraden
ik zou graag de videokaart(Geforge2 MX)
en de geluidskaart willen behouden(Sounblaster LIVE)
maar is dit wel slim

ik heb een.
Pentium 3 500mhz(Intel)

ik heb zo`n 2000 gulden te bestenden
help mij ;)
ik heb voor 3200 piek een compleet nieuw tb 1,4 systeem gekocht...
alles erop en eraan...512 MB DDR, GTS, SB Live 5.1, DTT2200 etc.
dus zie dat je pctje voor 1000 piek kan verkopen en koop een nieuwe...

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-08 13:49

Epsilon

Op dinsdag 02 oktober 2001 16:02 schreef DeepFreezer het volgende:

[..]

Is toch al uit?
nope

ik zou momenteel ff w88 met het kopen van een systeem. Als je NU echt een systeem wil gaan kopen moet je gaan voor de nieuwe SiS chipset (weet niet exact het nummer, volgens mij 735). Deze presteerd erg goed en is echt heel goedkoop. Ik heb me daar nog niet echt in verdiept omdat ik persoonlijk w8 op een kt266A chipset (deze komt binnenkort uit).

250,- mobo (ja, deze is ECHT zo goedkoop)
300,- Athlon TB 1400 (beste prijs/prestatie op het moment)
250,- 2x256MB pc2100 DDR geheugen cas2 infeneon (pricewatch

dan heb je volgens mij een erg lekker systeempje. Maar als ik jou was zou ik nog 2 maanden w88 op de KT266A. En dan een MSI K7T pro2 of een ABIT KR7 raid kopen (ik zou zelf altijd voor de raid gaan, voor die 40,- moet je het niet meer laten)

Verwijderd

Op dinsdag 02 oktober 2001 16:21 schreef epsilon het volgende:

[..]

Maar als ik jou was zou ik nog 2 maanden w88 op de KT266A.
2 maanden ?! Euhm, de chipset is al klaar en afgeleverd door VIA, Chaintech heeft zelfs al 2 mobo's met de KT266A-chipset klaar liggen (zie ook de site van chaintech). Tis denk ik een kwestie van weken voordat ook Abit en zn vriendjes met plankjes aan komen zetten hoor.
Pagina: 1