Ik heb sindskort een nieuw moederbord en processor (ECS K7S5A & tbird 1000 266) Alleen ik gebruik voorlopig nog even mn oude pc100 geheugen. Maar met pc100 geheugen draait de processor op 750 (7.5*100 ipv 7.5*133)
Ik ben zo stom geweest niet van tevoren na te kijken wat de mogelijke fsb settings waren
133(mem)100(cpu) kan wel maar andersom niet. 133-133 werkt niet met dit geheugen helaas, ik heb een reepje 128 en een reepje 64. Hij boot alleen met 64mb in bank 1, maar crasht dan tijdens het laden windows.
Ik ben dus opzoek naar een mogelijkheid om het geheugen gewoon op 100mhz te laten draaien en de cpu op 133 fsb totdat ik DDR heb. Helaas bied het bordje niet echt veel mogelijkheden, is het misschien mogelijk handmatig de cpu met de brugjes een multiplier van 10 te geven?
(dit is dus niet echt overklokken, maar ...euh... gewoonklokken zeg maar
)
Ik ben zo stom geweest niet van tevoren na te kijken wat de mogelijke fsb settings waren
Ik ben dus opzoek naar een mogelijkheid om het geheugen gewoon op 100mhz te laten draaien en de cpu op 133 fsb totdat ik DDR heb. Helaas bied het bordje niet echt veel mogelijkheden, is het misschien mogelijk handmatig de cpu met de brugjes een multiplier van 10 te geven?
(dit is dus niet echt overklokken, maar ...euh... gewoonklokken zeg maar