Toon posts:

athlon 1000@750 :(

Pagina: 1
Acties:
  • 225 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sindskort een nieuw moederbord en processor (ECS K7S5A & tbird 1000 266) Alleen ik gebruik voorlopig nog even mn oude pc100 geheugen. Maar met pc100 geheugen draait de processor op 750 (7.5*100 ipv 7.5*133)

Ik ben zo stom geweest niet van tevoren na te kijken wat de mogelijke fsb settings waren |:( 133(mem)100(cpu) kan wel maar andersom niet. 133-133 werkt niet met dit geheugen helaas, ik heb een reepje 128 en een reepje 64. Hij boot alleen met 64mb in bank 1, maar crasht dan tijdens het laden windows.

Ik ben dus opzoek naar een mogelijkheid om het geheugen gewoon op 100mhz te laten draaien en de cpu op 133 fsb totdat ik DDR heb. Helaas bied het bordje niet echt veel mogelijkheden, is het misschien mogelijk handmatig de cpu met de brugjes een multiplier van 10 te geven?

(dit is dus niet echt overklokken, maar ...euh... gewoonklokken zeg maar :D)

Verwijderd

Op dinsdag 02 oktober 2001 15:09 schreef Fuego het volgende:
Ik heb sindskort een nieuw moederbord en processor (ECS K7S5A & tbird 1000 266) Alleen ik gebruik voorlopig nog even mn oude pc100 geheugen. Maar met pc100 geheugen draait de processor op 750 (7.5*100 ipv 7.5*133)

Ik ben zo stom geweest niet van tevoren na te kijken wat de mogelijke fsb settings waren |:( 133(mem)100(cpu) kan wel maar andersom niet. 133-133 werkt niet met dit geheugen helaas, ik heb een reepje 128 en een reepje 64. Hij boot alleen met 64mb in bank 1, maar crasht dan tijdens het laden windows.

Ik ben dus opzoek naar een mogelijkheid om het geheugen gewoon op 100mhz te laten draaien en de cpu op 133 fsb totdat ik DDR heb. Helaas bied het bordje niet echt veel mogelijkheden, is het misschien mogelijk handmatig de cpu met de brugjes een multiplier van 10 te geven?

(dit is dus niet echt overklokken, maar ...euh... gewoonklokken zeg maar :D)
offtopic:
Als je jou icon wilt zien moet je eerst een w8woordintikken |:(

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Op dinsdag 02 oktober 2001 15:11 schreef Lomu het volgende:

[..]

offtopic:
idd dat is vrij irritant :(

39

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Dat kan dus niet. Wat wel kan (meestal) is het 100MHz geheugen gewoon domweg op 133 te zetten. Zou ik wel de RAS-CAS latency eventjes op 3 zetten anders vraag je wel erg veel.
Controleer of de memory overclock geen geheugenfouten oplevert met docmem (www.simmtester.com).

Forget your fears...
...and want to know more...

Verwijderd

je kunt idd de multiplyer instellen op 10 zodat je 10x100=1GHz hebt, als de L1 bruggen zijn verbonden.

(verder snapte ik niet veel van je verhaal, sorry)

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 09:18
Hmm.. GoT gaat weer bijzonder snel vandaag.. maargoed..

Ja, het is mogelijk om jouw cpu op 10x10 te laten lopen.. Alleen is dat een behoorlijk karwei.. Je moet namelijk al je bruggetjes gaan openen dan wel sluiten volgens een tabelletje.. (en openen betekend behoorlijk diep doorkrassen/snijden!). Staat ergens op toms hardware een tabel voor.

Maar of je dat ervoor over hebt? Ik betwijfel het..

• mr_obb
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-08 12:59

mr_obb

Lakse Perfectionist

Ik denk dat de makkelijkste manier is om honderd gulden uit te geven aan 256 Mb PC133. Dan vervalt ook de garantie van je processor niet. Maar natuurlijk is het mogelijk je processor op multiplier 10 te clocken. Dat werkt gewoon het zelfde als de multiplier verhogen om te overklokken. En daarover staat genoeg in het forum en op internet.

• RgR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-08 11:50

RgR

F100,-?? Voor dat bedrag kan je al 512mb kopen.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 02 oktober 2001 15:11 schreef Lomu het volgende:
offtopic:
Sorry!! Ik denk dat de IIS security wizard iets te enthousiast is geweest...

Verwijderd

Topicstarter
Dat kan dus niet. Wat wel kan (meestal) is het 100MHz geheugen gewoon domweg op 133 te zetten. Zou ik wel de RAS-CAS latency eventjes op 3 zetten anders vraag je wel erg veel.
Controleer of de memory overclock geen geheugenfouten oplevert met docmem
Gaat niet helaas ;(:
133-133 werkt niet met dit geheugen helaas, ik heb een reepje 128 en een reepje 64. Hij boot alleen met 64mb in bank 1, maar crasht dan tijdens het laden windows.
Nieuw geheugen kopen kon ik zelf ook al bedenken maar ik zocht voorlopig een oplossing om toch volop gebruik te kunnen maken van de cpu.
Ik heb nu even geen geld voor 512 DDR wat ik uiteindelijk wil (ja zelfs met die prijzen van nu niet :D)

Die bruggen aanpassen is misschien wel een goed idee want misschien kan ik later 1333 halen, en zoniet de cpu op 10*100 laten draaien(?)

Verwijderd

Op dinsdag 02 oktober 2001 15:18 schreef starkje het volgende:
je kunt idd de multiplyer instellen op 10 zodat je 10x100=1GHz hebt, als de L1 bruggen zijn verbonden.

(verder snapte ik niet veel van je verhaal, sorry)
Dit gewoon toch, ja :?

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 02 oktober 2001 15:49 schreef Locutus-of-Borg het volgende:
Dit gewoon toch, ja :?
Ehm ja, maar dan zal ik toch moeten weten wat de combinatie van open/dicht nu is, en wat het moet worden. En hoe ik dat ga doen.
Ik zal eens kijken of ik ergens een schema kan vinden van die bruggen.

Verwijderd

Dat geheugen kost geen zak meer. Koop gewoon wat PC-133, dan heb je ook betere performance en een Athlon 1000@1000

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 09:18
Hmm.. M'n internet verbinding is hier behoorlijk brak, maar dit zou hem moeten zijn:

http://www6.tomshardware.com/blurb/00q3/000710/blurb-04.html

Succes!

• dôh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22-08 14:42
Zet je cas latency eens op 3 en je CAS-TO-RAS delay op 7. Verder is het een chill plankje. :)

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 02 oktober 2001 15:59 schreef Bl@de het volgende:
Zet je cas latency eens op 3 en je CAS-TO-RAS delay op 7. Verder is het een chill plankje. :)
Thanx! *D Die CAS-TO-RAS was de oplossing, 128mb geheugen doet het op die instelling voorlopig perfect :) (10 minuten zonder problemen tot nu toe)

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op dinsdag 02 oktober 2001 15:21 schreef rutgerlouwerse het volgende:
F100,-?? Voor dat bedrag kan je al 512mb kopen.
waar dan?

Verwijderd

125 piek bij Gistron bijvoorbeeld....

• cyclone
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-08 19:29

cyclone

-=Hacking is my life=- (NOT)

waar dan
.. welleens van Pricewatch gehoord ?

Ik zou ook zeggen leg even 50 of 100 piek weg en koop nieuw geheugen en ga niet lopen kloten met 100 mhz geheugen op 133 mhz te zetten want dat levert meer ergernis op omdat je er waarschijnlijk een behoorlijk onstabiel systeem op.

Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.
Linux is only free if your time has no value...

Pagina: 1