Toon posts:

[php] PHP errors netjes in een <div>

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
dat kan op de volgende manier :)

voor windows: (*nix users zoeken het zelf maar uit :P )
• open %windir%/php.ini
• zoek daar de regel error_append_string op.
• zet je cursor daarboven op een lege plek
• plak daar deze text:
code:
1
2
3
4
5
; String to output before an error message.
error_prepend_string = "<script language='javascript'> hidden='hidden';</script><div name='phperrorlayer' style='z-index:9999; position:absolute; top:10px; left:10px; background-color:#FFFF00;  border-style:solid; border-width:1; font-name:arial;' onmousedown='this.style.visibility=hidden'><p style='margin:5px; font-family:arial; font-size:12px; font-weight:bold;'>PHP Reported the following error:<br>"

; String to output after an error message.
error_append_string = "</p><p style='margin:5px; font-family:arial; font-size:10px;'>Click this layer to hide it.</div>";

• sla je php.ini op
• Restart je webserver + php
• wacht tot je een fout tegenkomt ;)
resultaat:
Afbeeldingslocatie: http://www.nvlf.nl/razor/phpshot.png

Als iemand code improvements heeft, zie ik ze graag

*D

Verwijderd

Razor_Blade: PHP errors netjes in een <div> kan op de volgende manier :)

Als iemand code improvements heeft, zie ik ze graag
Misschien bijhouden hoeveel errors er gegeneerd zijn in JavaScript en de positities van de volgende errors naar beneden bijwerken? Of een tellertje erbij en tabbladen ervan maken (met errors dus andere z-index)?

Ik ga de code niet maken, bij mijn PHP gaat niets fout. :+

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 02 oktober 2001 14:47 schreef Arien het volgende:

[..]

Misschien bijhouden hoeveel errors er gegeneerd zijn in JavaScript en de positities van de volgende errors naar beneden bijwerken? Of een tellertje erbij en tabbladen ervan maken (met errors dus andere z-index)?

Ik ga de code niet maken, bij mijn PHP gaat niets fout. :+
als jij weet hoe :? :? :?
Hij roept die code gewoon een aantal maal aan. Ik kan ze dan wel in een array zetten, maar dan schiet je nog niet veel op, want dan wordt je functie die de layers showt ook een aantal maal aangeroepen :(

Verwijderd

wohaaaa cool nu nog een error maken :)

Verwijderd

Razor_Blade: Als jij weet hoe :? :? :?
Onder elkaar:
Dynamisch de postitie bepalen mbv JavaScript en iedere keer positievariabele ophogen. :)

Onder elkaar:
Idem maar met z-index en evt teller ophogen en wegschrijven in voorste layer ofzo, bla, bla, bla...
Hij roept die code gewoon een aantal maal aan. Ik kan ze dan wel in een array zetten, maar dan schiet je nog niet veel op, want dan wordt je functie die de layers showt ook een aantal maal aangeroepen :(
Die layer functie moet ook een aantal maal worden aangeroepen, alleen telkens met andere waarden, bv:

positie --> 10 + top; top += 20 (10)
positie --> 10 + top; top += 20 (30)
positie --> 10 + top; top += 20 (50)

Tussen haakjes de posititie waar de foutmelding komt.