Toon posts:

Planet adsl via usb wie weet raad? (mandrake 8.1)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi zoals ik een aantal topics geleden al had gezegt ben ik nog een behoorlijke newbie op het gebied van linux :)

Ik krijg geen verbinding tot stand onder mandrake naar internet en dar baal ik behoorlijk van.

Ik heb de usb-modem al wel aan de praat gekregen (teminste dat denk ik) door de opties te gebruikenb die mandrake mij voorschotelde. Het enige wat ik nog moest doen van mandrake was de mgmt.o file te kopieren naar usr/share/speedtouch en dat heb ik dus ook netjes gedaan.
Nadat ik alles had ingesteld (en dar zitten denk ik de fouten :'( ) moest ik eerst KDE opnieuw opstarten en dat deed ik dus, maar nadat ik dat gedaan had en een verbinding wou maken met internet kreeg ik wel dat gedoe van connecting 2 internet, maar daarna gelijk een melding dat linux geen connectie kon maken |:(

oke wat heb ik verders ingesteld (nadat de drivers geinstaleerd waren)

Provider gezet op planet.nl (werkte niet)
Provider gezet op planet internet (werkte ook niet)
Provider gezet op www.planet.nl (deed ook niets)

Ik heb de dns opgevraagt bij mijn provider nl:

DNS1=195.121.1.34 en DNS2=195.121.1.66

daarnaast mijn login naam en paswoord

Ik heb ppp0 als apparaat ingesteld (wat imho goed moet zijn)

Ik weet niet wat ik fout doe en wil graag ook kunnen internetten op mandrake :'( :)

Wie kan mij helpen :?

Verwijderd

Topicstarter

Verwijderd

Topicstarter
Waarom wil niemand mij helpen :? :'(

Kom op help me nou ik weet het echt niet meer en ik dacht altijd dat je hier alles kon vragen over dingen waar je niet uitkomt (blijkbaar heb ik me vergist :( )

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:59
dude, relax even ... de meeste mensen (inclusief ikzelf) zitten op het werk, waar ze niet de tijd hebben om uitgebreid te replyen. je post staat er net 2 uurtjes, en het is nogal een niet vaak voorkomend probleem. Even geduld dus svp.

Flickr PSN ID= cheironnl

Verwijderd

Topicstarter
Oke sorry, maar ik keek naar hoe snel de andere topics gingen :)

• cheiron
  • Laatst online: 23:59
:) begrijpelijk.

Flickr PSN ID= cheironnl

Verwijderd

Topicstarter
idd en we zijn nu al weer ruim 4 uur verder en nog gee reactie van iemand die mij ff wil helpen :'(

Waarom niet :? :?

Verwijderd

Ik ben niet zeker of de USB ADSL modems die PI Nederland levert dezelfde zijn als diegene die hier in België beschikbaar zijn (waarschijnlijk echter wel), maar indien dit toch het geval is, kun je dit draadje van be.comp.os.linux es doorlezen...

En heb je trouwens al eens ZELF naar hulpbronnen gezocht ? Wij zijn hier geen slaven, enkel om in laatste nood een helpende hand toe te steken. Eentje om je op weg te zetten.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 02 oktober 2001 19:42 schreef Hawk het volgende:
Ik ben niet zeker of de USB ADSL modems die PI Nederland levert dezelfde zijn als diegene die hier in België beschikbaar zijn (waarschijnlijk echter wel), maar indien dit toch het geval is, kun je dit draadje van be.comp.os.linux es doorlezen...

En heb je trouwens al eens ZELF naar hulpbronnen gezocht ? Wij zijn hier geen slaven, enkel om in laatste nood een helpende hand toe te steken. Eentje om je op weg te zetten.
Ja ik heb zelf al gezocht naar hulp op internet, maar zoals ik al zei kwam/kom ik daar niet uit, omdat ik de drivers al werkende heb alleen de connectie niet kan maken.

Daarbij vind je het gek dat ik wat ongeduldig word als ik naga dat ik practisch twwe uur heb moeten wachten op de eerste reactie (waar ik overigens weinig mee kon) en bijna 5 uur op een reactie waar ik misschien wel wat mee kan, terwijl de meeste andere topics die hier geopend worden al binnen enkele minuten beantwoord worden :(

Ik nam trouwens ook aan dat dit een forum was waar je elkaar kon helpen en soms gezellig met elkaar kon discuseren, maar het lijkt er steeds meer op dayt ik me hierin behoorlijk heb vergist :(

Kijk ik heb een probleem waar ik niet uitkom en waarbij ik zelf ook niets heb kunnen ontdekken op het internet, maar ja als jij mij ziet als slavendrijver is dat jouw zaak ik weet alleen dat ik me verlopig koest hou en voorlopig zelf ook geen hulp bied aan mensen (als ik het antwoord op de vraag weet) want waarom zou ik als ik ook niet geholpen word met mijn probleem.

• moto-moi
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Op dinsdag 02 oktober 2001 21:46 schreef Fortex1 het volgende:
Daarbij vind je het gek dat ik wat ongeduldig word als ik naga dat ik practisch twwe uur heb moeten wachten op de eerste reactie (waar ik overigens weinig mee kon) en bijna 5 uur op een reactie waar ik misschien wel wat mee kan, terwijl de meeste andere topics die hier geopend worden al binnen enkele minuten beantwoord worden :(
Kort antwoord : Ja, vind ik gek...
Ik nam trouwens ook aan dat dit een forum was waar je elkaar kon helpen en soms gezellig met elkaar kon discuseren, maar het lijkt er steeds meer op dayt ik me hierin behoorlijk heb vergist :(
We kunnen elkaar helpen hier, maar voor iedereen is dit een hobby die ze naast hun werk doen, en dan is het ene topic soms leuker dan het andere.. ADSL is in de afgelopen paar maanden uitgebreid langsgekomen, met links erbij.. En als er dan _weer_ een topic geopend word, met _weer_ dezelfde vage vragen.. Tsja, dan wil zo'n topic wel eens overgeslagen worden..
Kijk ik heb een probleem waar ik niet uitkom en waarbij ik zelf ook niets heb kunnen ontdekken op het internet, maar ja als jij mij ziet als slavendrijver is dat jouw zaak ik weet alleen dat ik me verlopig koest hou en voorlopig zelf ook geen hulp bied aan mensen (als ik het antwoord op de vraag weet) want waarom zou ik als ik ook niet geholpen word met mijn probleem.
Tsja, je _zou_ natuurlijk ook even kunnen zoeken, bijv., en dan kom je al gauw een topic tegen, waarin http://www.adsl4linux.nl wordt genoemd...

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Verwijderd

Op dinsdag 02 oktober 2001 21:46 schreef Fortex1 het volgende:

ik weet alleen dat ik me verlopig koest hou en voorlopig zelf ook geen hulp bied aan mensen (als ik het antwoord op de vraag weet) want waarom zou ik als ik ook niet geholpen word met mijn probleem.
Kijk, er zijn hier wel mensen die WILLEN helpen, maar het niet kunnen. Zoals al eerder in deze thread gezegd is dit blijkbaar een niet veel voorkomend/simpel probleem. Geen antwoord krijgen op je vraag wil niet automatisch zeggen dat wij je niet willen helpen, we kunnen het gewoon niet (onmiddellijk).

Probeer er anders nog wat meer mee te klooien, en als het echt niet lukt, dan laat je het een weekje liggen. Herstel de vraag dan, en misschien zijn er dan al meer mensen die MDK8.1 hebben geïnstalleerd en hun USB ADSL modem aan de praat hebben gekregen. MDK8.1 is vrij recent, dus van de weinige mensen die Linux draaien EN een USB modem draaien EN die aan de praat hebben gekregen draait nog maar een héél miniem percentage MDK8.1.

In je zoektoch op het net langs google/usenet ben je vast en zeker al tegengekomen dat dit probleem bekend is. Alcatel wil zijn (recente, blijkbaar beta quality) drivers niet GPL'en, dus nog maar weinig mensen hebben het aan de praat gekregen.

Langs de andere kant kan het goed zijn dat er met de modemconfiguratie zélf niets verkeerd is, maar dat het inlogscript om bij je provider in te loggen verkeerd is, of dat je een andere vorm van PPP moet gebruiken. Ik heb zelf geen ADSL, en ik zou nog minder weten wat PI Nederland gebruikt, maar doe bv. eens een oproep om een voorbeeld van een inlogscript, of kijk de helpfiles die MDK daarover heeft eens na.

Staan roepen en schreeuwen dat je je antwoord niet onmiddellijk krijgt zal je trouwens niet ver brengen op deze en andere forums. Wij zijn niet verplicht te helpen, we doen het gewoon wél als er een constructieve discussie aan de gang is. Misschien kan je je eerste post editen en wat extra informatie geven over wat je al allemaal geprobeerd hebt, en waar jíj denkt dat het fout loopt.

Bovendien moet je begrijpen dat GoT meer een hardwareforum is dan een softwareforum. Er "lopen" hier wel een boel competente *NIX mensen rond, maar die hebben meestal een drukke job als sysadmin. Wederom: geduld hebben is de boodschap, en volop opbouwende feedback geven over je eigen probeersels zal bv. de mogelijk bieden aan mensen om toch nog te helpen in dat specifiek deel van het probleem, alhoewel ze geen flauw benul hebben over de oplossing van de gehele vraag.

En zit nu niet nukkig je mond te houden als je over iets de oplossing wél weet. Je weet goed genoeg dat je gebrand bent op een antwoord, en het zal je al genoeg voldoening geven een andere medeGoT'er te kunnen helpen. Kennis wordt hier genomen en gegeven, dus hoe meer je helpt en je behulpzaam opstelt, hoe meer mensen voor jou een extra inspanning doen om je bij te staan...

Verwijderd

Topicstarter
oke ik zal meer geduld hebben, maar ik dacht gewoon dat je hier wat sneller geholpen zou worden.

oke ik relax :)

Verwijderd

Ik lees dat je dezelfde problemen hebt als ik. Mijn topic:(http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/282243/1?limit=25)

alleen gebruik ik redhat 7.1, een geruststelling HET KAN! ik had het werken maar moet redhat opnieuw installeren en nu pruts ik weer enkele dagen, het werkt namelijk weer niet.

Dit (http://users.belgacom.net/smudge/) is wel een heel handige link die ik toch even ga proberen, wellicht helpt het. voor jouw zou het zeker moeten helpen.

Verwijderd

is er hier iemand, waarbij het WEL is gelukt?

Ik ben zelf ontzettende n00b in het gebruik van linux, maar gisteren avond was er een vriend van me die linux al 5 jaar gebruikt, en zelfs hem is het niet gelukt? mocht het gelukt zijn post post post.

/me is windows een beetje zat, alleen zonder internet is een computer geen ***** aan. *D

• Bart Coppens
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-11-2021
Leuke kick van een half jaar. En als je die link iets verder omhoog had gelezen dan had je gezien dat het idd mogelijk is.

Copyright Auteur heeft Tweakers.net BV geen exclusieve licentie op bovenstaande post verleend. Voorafgaande en uitdrukkelijke schriftelijke toestemming van Tweakers.net BV is dus niet noodzakelijk voor het vermenigvuldigen van bovenstaande post

Pagina: 1