Ik heb een leuke java-applet gevonden die ik als volgt heb opgenomen in mijn HTML:
<applet code="Cube.class" width="300" height="300" name="kubus">
<param name="move" value="UL2DRB'RB'RB'D'L2UR2F2U2">
</applet>
Deze java-applet accepteerd dus de parameter "move". De waarde van deze parameter wil ik nu door middel van javascript wijzigen. Dit had ik als volgt bedacht:
<input type="button" onclick="document.applets['kubus'].move='L2R2L2R2'">
Dit werkt dus niet. 'Object doesn't support this property or method'. Ook zoiets simpels als:
<input type="button" onclick="alert(document.applets['kubus'].move)">
werkt niet en geeft ook weer 'Object doesn't support this property or method'.
<input type="button" onclick="alert(document.applets['kubus'])">
werkt daarentegen perfect maar geeft als output 'Cube[panel99,0,0,300x300,layout=java.awt.FlowLayout] en dit lijkt mij alleen algemene informatie over de status van de applet.
Wie weet hoe je de waarde van een parameter van een applet opvraagt (read-only) of hoe je de waarde van een parameter van een applet kunt veranderen (write)?
<applet code="Cube.class" width="300" height="300" name="kubus">
<param name="move" value="UL2DRB'RB'RB'D'L2UR2F2U2">
</applet>
Deze java-applet accepteerd dus de parameter "move". De waarde van deze parameter wil ik nu door middel van javascript wijzigen. Dit had ik als volgt bedacht:
<input type="button" onclick="document.applets['kubus'].move='L2R2L2R2'">
Dit werkt dus niet. 'Object doesn't support this property or method'. Ook zoiets simpels als:
<input type="button" onclick="alert(document.applets['kubus'].move)">
werkt niet en geeft ook weer 'Object doesn't support this property or method'.
<input type="button" onclick="alert(document.applets['kubus'])">
werkt daarentegen perfect maar geeft als output 'Cube[panel99,0,0,300x300,layout=java.awt.FlowLayout] en dit lijkt mij alleen algemene informatie over de status van de applet.
Wie weet hoe je de waarde van een parameter van een applet opvraagt (read-only) of hoe je de waarde van een parameter van een applet kunt veranderen (write)?