param. doorgeven aan Java-applet met Javascript

Pagina: 1
Acties:

• Arnaud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-08 18:07
Ik heb een leuke java-applet gevonden die ik als volgt heb opgenomen in mijn HTML:

<applet code="Cube.class" width="300" height="300" name="kubus">
<param name="move" value="UL2DRB'RB'RB'D'L2UR2F2U2">
</applet>

Deze java-applet accepteerd dus de parameter "move". De waarde van deze parameter wil ik nu door middel van javascript wijzigen. Dit had ik als volgt bedacht:

<input type="button" onclick="document.applets['kubus'].move='L2R2L2R2'">

Dit werkt dus niet. 'Object doesn't support this property or method'. Ook zoiets simpels als:

<input type="button" onclick="alert(document.applets['kubus'].move)">

werkt niet en geeft ook weer 'Object doesn't support this property or method'.

<input type="button" onclick="alert(document.applets['kubus'])">

werkt daarentegen perfect maar geeft als output 'Cube[panel99,0,0,300x300,layout=java.awt.FlowLayout] en dit lijkt mij alleen algemene informatie over de status van de applet.

Wie weet hoe je de waarde van een parameter van een applet opvraagt (read-only) of hoe je de waarde van een parameter van een applet kunt veranderen (write)?

• Arnaud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-08 18:07
Is dit niet mogelijk of zijn alle Java-experts met vakantie?

• wasigh
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

normaal gesproken, lees je in de init de waarde van de parameters in. Dus als je die later veranderd zou dat geen gevolgen hebben.

Waarschijnlijk moet de applet op een bepaalde manier geschreven zijn wil die met javascript samen kunnen werken. Maar eerlijk gezegd weet ik dat niet.

Maar ik vind het hoogst onwaarschijnlijk dat het op de bovenstaande manier zou kunnen..