Toon posts:

elkaar pingen

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een netwerk met 4 computers, twee met win xp, twee met win 98. Ik was genoodzaakt windows opnieuw te installeren, maar nu werkt m'n netwerk en internet delen (met ICS) niet meer...

De instellingen moeten volgens mij goed zijn...
Server: ip: 192.168.0.1
sub netmask: 255.255.255.0
dns/gateway: uit
Cliënt: obtain ip + dns automatic....

O ja, het allervreemdste is dat ze niet kunnen pingen.
Bij ping localhost en (op de server) ping 192.168.0.1. krijg ik steeds 'request timed out'...

Wat kan er fout zijn??

• MOL
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-11-2021

MOL

Eet je wel goed?

Je zegt niet welke pc een verse installatie van Windows staat, maar misschien ligt het aan de firewall in XP?

• cenix
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-08 16:22
Maak voor ieder pc eens een apart IP aan.

pc 1 (server): 192.168.0.1
pc 2: 192.168.0.2
pc 3: 192.168.0.3
pc 4: 192.168.0.4

als je nu wel naar elkaar kunt pingen, weet je dat het netwerk zeker goed werkt. automatisch uitdelen gaat n.l. niet altijd goed.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 02 oktober 2001 14:09 schreef MOL het volgende:
Je zegt niet welke pc een verse installatie van Windows staat, maar misschien ligt het aan de firewall in XP?
Server+ cliënt 1 --> Win XP
Op cliënt 1 staat een verse installatie, maar er is ook gekloot met de instellingen op de server...(maar die staan volgens mij weer goed).

Wat bedoel je precies met de firewall in Win XP, nog nooit last van gehad.

Het lijkt mij dat de oorzaak bij dat pingen zit, maar weet niet wat ik eraan moet doen... :?

• MOL
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-11-2021

MOL

Eet je wel goed?

Op dinsdag 02 oktober 2001 14:13 schreef cenix het volgende:
Maak voor ieder pc eens een apart IP aan.

[..]
Ja inderdaad. Kan een oplossing zijn. Even statisch: IP adres pc, gateway en subnetmask instellen. Dan moet het werken of is er iets fout met de hardware. En in het uiterste geval kun je even netbeui installeren en dan kijken of je wel bijvoorbeeld filesharing aan de praat krijgt. Dan zit er iets fout bij de TCP/IP protocollen.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 02 oktober 2001 14:18 schreef MOL het volgende:

[..]

Ja inderdaad. Kan een oplossing zijn. Even statisch: IP adres pc, gateway en subnetmask instellen. Dan moet het werken of is er iets fout met de hardware. En in het uiterste geval kun je even netbeui installeren en dan kijken of je wel bijvoorbeeld filesharing aan de praat krijgt. Dan zit er iets fout bij de TCP/IP protocollen.
ehh....ff voor de zekerheid dan maar... :9
Server: IP: 192.168.0.1
dns/gateway: uit
Cliënt: IP: 192.168.0.2
gateway: 192.168.0.1
dns: uit??!!
Server:

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 02 oktober 2001 14:18 schreef MOL het volgende:

[..]

Het het gedaan....maar werkt nog steeds niet

Server:
Ping localhost --> request time out
ping 192.168.0.1 --> request time out
ping 192.168.0.2 --> request time out

Cliënt:
Ping lacolhost --> request time out
ping 192.168.0.2 --> request time out
ping 192.168.0.1 --> request time out

Beetje vreemd, want op de cliënt staat bij eigenschappen van het netwerk wel het v olgende:

Local Area Connection --> Als je bij status kijkt zie je 'connect' staan, en zie je dat er data uitgewisseld wordt....
Local Area Connection On 'Server' --> er is dus verbinig met de server, zelfde status als bij de vorige.

Er is dus verbinidng, er wordt data uitgewisseld, maar het netwerk en internet delen werkt nog niet.

Iemand een oplossing?
Pagina: 1