Bios gewist?

Pagina: 1
Acties:

• smokalot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-01 22:00

smokalot

titel onder

Topicstarter
Ik heb een tijdje geleden een PC-chips (geen commentaar daarover aub) moederbord gekocht, en toe ook meteen getest, ging goed allemaal. Toen ik echter met dit mobo een nieuw systeempje wilde bouwen, ging het fout. Ik weet zeker dat ik alles goed heb aangesloten, het enige wat gebeurt is dat de fans gaan draaien, de proc wordt warm, m'n beeldscherm krijgt heel even signaal, en daarna niet meer. verder gebeurt er niets. Nou kan het zijn dat ik toen ik alles aan had gesloten me bedacht dat het wel handig zou zijn om CMOS ff te resetten, en dat heb ik dus gedaan, zonder de stekker uit de voeding te trekken, en nu hoorde ik ergens dat je dan je hele bios wist.

Is m'n mobo stuk? videokaart is oke, processor ook, geheugen is ook niets mis mee. Of moet ik inderdaad een nieuwe bios chip op de kop tikken? hoe doe ik dat? ik weet niet eens hoe ik de bios chip eruit krijg :)

It sounds like it could be either bad hardware or software

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-08 15:17
Hmm.. Ik haal nooit de stekker van de voeding eruit als ik m'n bios ga resetten.. Gaat gewoon goed..

Wat voor bordje is het? En wat voor proc heb je erin zitten?

Ik heb dat soort problemen wel ooit gehad met een pc-chips bordje, en dat kwam omdat de jumpers niet helemaal goed stonden.. (kleinigheidje over het hoofd gezien!)

• smokalot

smokalot

titel onder

Topicstarter
Een 810LMR mobo en een duron 800. welke jumpers waren dat dan?

• Twynn
Tja, ik had een heel ander bordje, dus ik weet niet of de jouwe nog met jumpers werkt..

(mijn bordje was nog een good old slot-1 bordje)..

Heb je wel geprobeerd alles nog een keer goed aan te drukken enzo?

• smokalot

smokalot

titel onder

Topicstarter
ja, alles zat echt goed aangesloten. en mijn mobo heeft maar 2 jumpers, keyboard power on, en clear CMOS dus. Ik heb het bordje gewoon werkend gezien, en daarna heb ik er niets raars meegedaan, behalve dus wellicht die bios...

Weet iemand hoe ik gewoon een nieuwe bios chip krijg? als dat gratis is kan ik dat gewoon proberen toch?

• Twynn
Mailtje sturen naar pc-chips misschien??

(ze zitten hier ook in nederland.. www.pcchips.nl )

• smokalot

smokalot

titel onder

Topicstarter
thnx, zal es ff een mailtje sturen.

Pagina: 1