Ik heb een laptop met een rage pro2 video kaart met 8 MB. Als ik in de dx-diagnose kijk en test, kan die kaart alles (test successfully completed). Maar als ik UT in direct3d wil spelen, lukt mij dat alleen in een window, en zie ik een lelijke grijze rand direct aan de voeten en de binnenste rand van mijn blikveld. IN software renderer kan ik wel fullscreen en zonder rand. Hoe zit dit nu? Is direct3d snellerdan software renderer? Waarom lukt direct3d niet in full screen? Ik speel software renderer trouwens in 512*384. Ik verwacht verder geen top-prestaties, maar een beetje meekomen moet toch lukken?
Verwijderd
hmm, vreemd dat je dxdiag et dus wel doet, want dat zou normaal gesproken mijn eerste vermoeden zijn over het probleem, probeer het eens in OpenGL
weet je wel zeker dat je directx 7 hebt.... zonder directx 7 gaat UT nooit van z'n leven in full screen (voor directx render dan)
Verwijderd
Op 1 van mijn pc's met I740 en DX7 draait UT niet, echter met DX6 wel. Ligt aan de UT versie.
Sommige videokaarten ondersteunen het volgens mij gewoon niet. Ik heb hier tijdelijk een 3s trio 1 MB kaartje en die doet d3d ook alleen in window. Misschien dat het videogeheugen er iets mee te maken heeft? D3d is trouwens met deze kaart niet sneller dan software mode. Het ziet er aleen stukken beter uit. Mijn cpu is c466, dat heeft er natuurlijk ook wel mee te maken.
Ik had eerst een ATI Rage met 8MB, maar dat draait voor geen meter. Alle textures lijken op elkaar en het draait megatraag. Kun je beter de software renderer gebruiken.
Dank je Foser, daar was ik al bang voor. Voor degene die het nog niet gelezen hadden: ik heb een ati rage pro2 met 8 MB in een laptop. Daar doet OPenGL het helemaal nooit mee.
Ik merk nu dat ik dx6.1a heb, Meteen upgraden naar 7 dus. Over resultaten schrijf ik later wel weer.
Ik merk nu dat ik dx6.1a heb, Meteen upgraden naar 7 dus. Over resultaten schrijf ik later wel weer.
Het instaleren van directx7 is dus rampzalig. Ik heb tot en met 7.0a geïnstaleerd, en nu crasht de boel meteen al bij het opstarten als ik in driect3d wil spelen. En software renderer geeft nog steeds een leleijke rand bij om het beeld.
Pagina: 1