Toon posts:

Linux Mandrake

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heyz, ik heb een probleempje met m'n linux , linux mandrake om precies te zijn.

Het probleem is dat ik bij linux Mandrake 8.0 mijn usb niet kan gebruiken :'( en met linx Mandrake 8.1 heb ik ook een probleem, namelijk dat hij wel al m'n hardware detecteert :o *D
maar dan kan ik ze niet gebruiken!! :( :Z , wat kan ik niet gebruiken? de cdrom drives en de diskette drives!
maar m'n usb werkt wel bij linux mandrake 8.1 |:(

Het komt er dus op neer dat ik graag mijn usb wil laten werken onder mandrake 8.0 , iemand suggesties? :7

• wouzer
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
En wat voor USB hardware gaat het hier om? (ps. easy with the smilies ffs).

Verwijderd

Topicstarter
Uhmm, hoe bedoel je? , het probleem is dat ik gewoon dat de comp wel weet dat ik usb heb maar dat hij daar geen drivers ofzo voor heeft?
Want hij ziet wel dat ik usb heb maar hij geeft bij het opstarten van linux, dus niet de computer zelf dus een fout weer dat usb niet werkt, daar staat 1 of andere vage foutmelding, mischien heb ik dus drivers nodig?

Ik zit nu op school, als ik weer thuis ben zal ik die code wel eens opschrijven en hier posten, mischien dat je daarmee iets kunt.

• wouzer
  • Niet online
Wat van mijn vraag "En wat voor USB hardware gaat het hier om?" begrijp je niet?

• PostbodeSiemen
  • Laatst online: 19-08-2024
En wat is de vage foutmelding?

Verwijderd

kernel upgrade doen lijkt mij :)

maarja ik ben ook nog maar een newbie toch lijkt me dat het meest logische :)

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 14:06

Tachyon

pop the glock

Op dinsdag 02 oktober 2001 14:28 schreef Fortex1 het volgende:
kernel upgrade doen lijkt mij :)

maarja ik ben ook nog maar een newbie toch lijkt me dat het meest logische :)
Lijkt me niet ;) Bij Mandrake 8.1 zit al een van de nieuwere kernels, 2.4.8 als ik me niet vergis. USB zou het hiermee gewoon moeten doen.

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

Verwijderd

Op dinsdag 02 oktober 2001 14:33 schreef Tachyon het volgende:

[..]

Lijkt me niet ;) Bij Mandrake 8.1 zit al een van de nieuwere kernels, 2.4.8 als ik me niet vergis. USB zou het hiermee gewoon moeten doen.
hij heeft het toch over mandrake 8.0 :?

of lees ik nou verkeerd :?

edit:
nee dus ik lees wel goed :)
Op dinsdag 02 oktober 2001 13:37 schreef Neo_2000_ het volgende:

Het komt er dus op neer dat ik graag mijn usb wil laten werken onder mandrake 8.0 , iemand suggesties? :7

Verwijderd

Topicstarter
ok nog een keertje voor de duidelijkheid

bij mandrake 8.0 werkt dit niet : usb
bij mandrake 8.1 werkt dit niet : cd-rom drives, diskette drives en m'n geluidskaart.

Wat mij dus het beste lijkt is , het probleem met mandrake 8.0 (dus de usb) te verhelpen, hoe weet ik niet.

Over die vage foutmelding zei ik trouwens dat ik die vanmiddag als ik thuis kwam zou posten, dit omdat ik nu op school zit en de foutmelding niet uit mijn hoofd weet.

Nog ff een berichie voor wouzer, ik had het dus over de USB zelf, of snap je dat niet, niet de randapparatuur die je er op kunt aansluiten...

Ik hoop dat iemand van jullie me hier verder mee kunnen helpen.

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 14:06

Tachyon

pop the glock

Je hebt helemaal gelijk :o

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

Verwijderd

Op dinsdag 02 oktober 2001 15:25 schreef Neo_2000_ het volgende:
ok nog een keertje voor de duidelijkheid

bij mandrake 8.0 werkt dit niet : usb
bij mandrake 8.1 werkt dit niet : cd-rom drives, diskette drives en m'n geluidskaart.

Wat mij dus het beste lijkt is , het probleem met mandrake 8.0 (dus de usb) te verhelpen, hoe weet ik niet.
[...]
Ik denk dat je cd-rom en je floppy 'het niet doen' in 8.1 omdat automount niet standaard aanstaat; ze doen het eigenlijk wel, maar anders dan jij gewend bent. Heb je wel 's geprobeerd te mounten?

• Niek
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-07 11:42

Niek

f.k.a. The_Surfer

Dat die CD-ROM en diskette 'niet werken', komt omdat je ze moet mounten.
Dat geluidskaartprobleem kan je proberen op te lossen door in harddrake je geluidskaart proberen in te stellen. Als dat niet lukt kan je ook sndconfig proberen.

À vaincre sans péril, on triomphe sans gloire - Pierre Corneille

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-08 18:05
Je kunt met modconf je soundmodules ook handmatig laden (wel onder root)
Welke geluidskaart heb je eigenlijk?

Usb doet het gewoon onder mandrake 8.0 en 8.1 (zolang je maar kernel 2.4.x gebruikt, met kernel 2.2.x werken sommige usb apparaten ook wel)

Wat wil je eigenlijk op je usb poort aansluiten?

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

Verwijderd

Topicstarter
Hmmmmm, cool, volgensmij hebben jullie wel gelijk, ze waren wel degelijk gevonden door linux mandrake 8.1 ( zelfs beter dan in mandrake 8.0!! >:) ) alleen kon ik er niks mee.

Wat die soundcard betreft, ik heb een yamaha (of yahama, what's the difference? ).

Ik zal vanmiddag wanneer ik thuiskom weer eens linux mandrake 8.1 proberen te instaleren en die shit weer te laten werken. K'hoop ook dat het gaat lukken met die soundcard, in mandrake 8.0 ging dat ook niet van een leien dakje namelijk, ik moest toen een paar dingen zelf instellen, zoals de full duplex mode..

K'ga nu naar huis heen...

Alvast bedankt luitjes! *D

Verwijderd

Topicstarter
Uhmm, vraagje, hoe mount ik ?
gewoon zow? mount cdrom
mount cdrom2
mount floppy
mount floppy2

Plz help me out ! :9

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Op dinsdag 02 oktober 2001 18:08 schreef Neo_2000_ het volgende:
Uhmm, vraagje, hoe mount ik ?
code:
1
man mount

http://www.linuxnewbie.org
http://www.linux.com

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Verwijderd

Topicstarter
Uhmm ik heb die manual gelezen en ik word er niet wijser uit :'(

volgens de manual moet ik mount -a doen, klopt dit?

Verwijderd

nee dat klopt niet...

Verwijderd

Op dinsdag 02 oktober 2001 18:41 schreef MaSsiE het volgende:
nee dat klopt niet...
:D

Kijk 's in je /mnt dir. Daar worden je devices aan 'gemount'; dus wordt het iets als mount /mnt/floppy. Mount kijkt dan in /etc/fstab wat ie moet doen; in dit geval device /dev/fd0 mounten aan dir /mnt/floppy (zeg je dat zo?); mount /dev/fd0 had ook gekund.

Verwijderd

Topicstarter
Okay goed nieuws jongens en meisjes!!
M'n cdrom drives en diskette drives werken nu allemaal, mijn usb werkt nu ook perfect, nu is er dus nog maar 1 probleem.

M'n soundcard werkt (nog) niet!! snif snif :'(

Kan iemand mij hiermee verder helpen? ik heb een yamaha soundcard (volgens linux een YMF-724F [DS-1 Audio Controller] wat volgensmij ook wel klopt) , mandrake heeft deze wel gevonden... maar ik krijg simpelweg niks te horen! :(

Ik heb al wel met het configuratiecentrum de full duplex mode ingeschakeld (ja ik heb een full duplex soundcard) en ook heb ik de geluidskwaliteit op 16 bits gezet en de geluidsbuffergrootte op de optie 'zo groot mogelijk' gezet.
Maar toch is the force nog niet with me.

Ik hoop dat iemand hier een oplossing voor heeft

Alvast bedankt

• Niek
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-07 11:42

Niek

f.k.a. The_Surfer

Probeer eens als root "sndconfig" uit te voeren. Waarschijnlijk moet je dat eerst met "urpmi sndconfig" installeren.

À vaincre sans péril, on triomphe sans gloire - Pierre Corneille

Verwijderd

Topicstarter
Yoo, daar was ik weer, nou euhm ik heb ut uitprobeerd...
Ik heb dus als root sndconfig opgestart, toen ging dat proggie dus kijken wat ik in huis had, toen zei hij dus dat ik de yamaha blah blah blah had en dat ik op ok moest drukken, na dit gedaan te hebben zei het programma dat mijn soundcard momenteel niet ondersteund werd (terwijl dit in mandrake 8.0 wel het geval was).

RaRaRa, wat nu?? :'(
Pagina: 1