[XML]+[PHP] niet wat, maar hoe?

Pagina: 1
Acties:

• RRX
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-08 23:43

RRX

@life-

Topicstarter
ik geef even een voorbeeld,

Je hebt zo een stukje XML in bijv. reacties.xml
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
<gastenboek>
  <reactie id="1">
    <naam>RRX</naam>
    <email>rrx@home.nl</email>
    <website>http://www.rayflexcom.nl/</website>
    <bericht>dit is het bericht</bericht>
    <geplaatst>02-10-2001</geplaats>
  </reactie>
</gastenboek>

hoé krijg je het dan binnen in PHP, zodat je er ook nog wat mee kan doen????

mijn T.net systeemspecspagina

Verwijderd

RRX:Ik geef even een voorbeeld: Je hebt zo een stukje XML in bijv. reacties.xml [xml code] Hoé krijg je het dan binnen in PHP, zodat je er ook nog wat mee kan doen?
Je vraag is niet erg helder, maar ik denk dat je wilt weten hoe je met PHP XML kan parsen?

• RRX

RRX

@life-

Topicstarter
Op dinsdag 02 oktober 2001 13:38 schreef Arien het volgende:

[..]

Je vraag is niet erg helder, maar ik denk dat je wilt weten hoe je met PHP XML kan parsen?
Idd :)

ik heb op php.net al wel:
PHP:
1
2
3
<?
xml_parse (int parser, string data [, int isFinal])
?>

gevonden, maar d'r staat bar weinig uitleg bij ;(

• mbravenboer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11-2025
PHP XML parsen zijn genoeg turorials over (zie de faq).

[edit] correctie... Hum denk je niet dat je beter even iets meer andere dingen kunt proggen in PHP? Je hebt gisteren net kennis gemaakt met arrays, for en while...

Als je dit echter gewoon wilt omzetten naar HTML kan je misschien beter overwegen om eens naar XSL te kijken. Met XSL kan je deze XML file transformeren naar HTML. freak007 heeft een kleine handleiding geschreven hoe je XSL kan toepassen in PHP :) .

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

• RRX

RRX

@life-

Topicstarter
Op dinsdag 02 oktober 2001 13:49 schreef mbravenboer het volgende:
PHP XML parsen zijn genoeg turorials over (zie de faq).

[edit] correctie... Hum denk je niet dat je beter even iets meer andere dingen kunt proggen in PHP? Je hebt gisteren net kennis gemaakt met arrays, for en while...

Als je dit echter gewoon wilt omzetten naar HTML kan je misschien beter overwegen om eens naar XSL te kijken. Met XSL kan je deze XML file transformeren naar HTML. freak007 heeft een kleine handleiding geschreven hoe je XSL kan toepassen in PHP :) .
de reden dat ik die info d'r uit wou halen is http://www.tweakers.net/turbotracker.dsp :)