Toon posts:

internet-radio

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Help me op weg!

Het lijkt me heel leuk om een internetradio te gaan beginnen. Mijn vraag aan jullie is wat er voor nodig is, qua voorbereiding en wat ik moet kunnen voor bijvoorbeeld het bouwen van de website? Moet ik constant online zijn, of kan ik het ergens laten hosten en hoe/waar?

Kortom, waar kan ik hier een boel duidelijke info over krijgen?

Groet.

Verwijderd

De nodige software vind je op shoutcast.com...

Wat heb je verder nog nodig? Een constante Internet verbinding van Fast ADSL klasse en iemand die de streaming server voor je wilt hosten.

Als je een succesvolle "online-radio" hebt, dan kan het wel flink in de kosten lopen (denk aan een paar duizendjes per maand!).

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 02 oktober 2001 13:55 schreef griebels het volgende:

Wat heb je verder nog nodig? Een constante Internet verbinding van Fast ADSL klasse en iemand die de streaming server voor je wilt hosten.

Als je een succesvolle "online-radio" hebt, dan kan het wel flink in de kosten lopen (denk aan een paar duizendjes per maand!).
Ik wil mijn oude P233 (32MB, 2GB) gaan gebruiken als server, is dat voldoende? Is de kabel dan snel genoeg en wat is een streaming server? Nog een laatste vraag: hoe zit dat met het dataverkeer?

Je ziet dat ik er nog geen hout van snap en ik ben ook echt niet van plan om een succesvolle radiozender te gaan hosten. Het is meer gewoon voor mijn plezier en wat ervaring opdoen.

• ColdFusion
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-03 12:02
Op dinsdag 02 oktober 2001 13:55 schreef griebels het volgende:

Je kunt bij AnalogX ook een shoutcast server downloaden. Dan draai je zelf dus een server en hoef je er niet 1 te huren.

_______________-=Team ColdFusion=-_______________
#2 DPAD - #2 OGR27 - #2 F@H - #3 R@H - #5 RC5 - #6 SoB - #10 WCG
||| #1 ECCp109 - #1 ECC2-109 - #1 OGR24 - #1 D2OL P1|||

• ColdFusion
Op dinsdag 02 oktober 2001 14:08 schreef RadioHoofd het volgende:

[..]

Ik wil mijn oude P233 (32MB, 2GB) gaan gebruiken als server, is dat voldoende? Is de kabel dan snel genoeg en wat is een streaming server? Nog een laatste vraag: hoe zit dat met het dataverkeer?

Je ziet dat ik er nog geen hout van snap en ik ben ook echt niet van plan om een succesvolle radiozender te gaan hosten. Het is meer gewoon voor mijn plezier en wat ervaring opdoen.
Tis allemaal niet zo heel moeilijk hoor. Gewoon winamp met de juiste plugin (downloaden bij shoutcast) en dan de analogx shoutcast server. Heel simpel.

Qua bandbreedte kan kabel wel, doe het zelf ook. Alleen moet je gewoon de kwaliteit niet te hoog zetten anders gaat het helemaal stotteren. Gewoon ff proberen.
Suc6.

Verwijderd

Topicstarter
Het forum van tweakers.net is vooral bedoeld voor de iets gevorderden en als je een echt newbie-vraagje stelt dan krijg je vaak UTFS naar je toegegooit. Ook is het moeilijk om de juiste info te krijgen als je niet echt weet waar je over praat. Jullie helpen me overigens goed op weg, maar is er niet ergens een site waar stap voor stap staat uitgelegt hoe je een server opzet op je eigen kamertje?

Verwijderd

Op dinsdag 02 oktober 2001 14:26 schreef RadioHoofd het volgende:
Het forum van tweakers.net is vooral bedoeld voor de iets gevorderden en als je een echt newbie-vraagje stelt dan krijg je vaak UTFS naar je toegegooit. Ook is het moeilijk om de juiste info te krijgen als je niet echt weet waar je over praat. Jullie helpen me overigens goed op weg, maar is er niet ergens een site waar stap voor stap staat uitgelegt hoe je een server opzet op je eigen kamertje?
Kijk anders even op www.live365.com

• WouZz
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

WouZz

Elvis is alive!

Op dinsdag 02 oktober 2001 14:26 schreef RadioHoofd het volgende:
Begin eens met het doorlezen van de Shoutcast documentatie en neem eens een kijkje op het Shoutcast forum.. Als je dat allemaal gelezen hebt ben je al een stuk verder :)

On track

• ColdFusion
Idd ik heb het pas geleden ook voor het eerst gedaan. Als je de software bij shoutcast hebt gedownload, zit daar ook een hele heldere uitleg bij van hoe het allemaal werkt.

Probeer dat eerst eens en als je er dan nog niet uitkomt, kun je altijd weer hierheen komen :)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt jongens, dit is precies wat ik bedoel. Als ik nog vragen heb dan horen jullie het wel.

• ColdFusion
Nou ik heb zelf dus ook nog een vraagje :)

Hoe kan ik het voormekaar krijgen dat de luisteraars kunnen zien welk nummer er speelt? Zonder dat zelf in te typen ofcourse!

• Willem2
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-04 11:02

Willem2

Ω is futile

ff goed de config file lezen! :)

sc_srv.conf als ik het goed (onder linux iig)

en nee, ik houd niet van voetbal... :)

• StephanL
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-01 21:40
Ik heb het nooit voor elkaar gekregen :( maar hoeft ook nu niet meer :)

• ColdFusion
Ik ga het gewoon s proberen Afbeeldingslocatie: http://members.rott.chello.nl/jjvankleef/Smilies/User.gif

Verwijderd

Ga niet met die shoutcast troep aan de gang ! dat is echt bagger kwaliteit, gebruik gwoon real system, dit werkt met realplayer en haal je met 20kbps dezelfde kwaliteit als met 56kbps shoutcast !!

Verwijderd

Op zaterdag 06 oktober 2001 11:54 schreef Brainpiggy het volgende:
Ga niet met die shoutcast troep aan de gang ! dat is echt bagger kwaliteit, gebruik gwoon real system, dit werkt met realplayer en haal je met 20kbps dezelfde kwaliteit als met 56kbps shoutcast !!
Heb je een URL? En staat er ook op uitgelegd hoe je het moet doen?

Verwijderd

www.realnetworks.com je moet dan real producer basic en realserver basic hebbe, zit alleen wel 1 nadeel/voordeel aan, de server werkt bij mijn weten niet op win9x/me je moet dus winNT of 2000 hebbe of natuurlijk linux zoals mijn.. en nee er staat niet bij hoe je het moet installeren e.d. maar ik heb het ook zelluf uitgevonden, en als je vragen heb meel/icq je maar...

Verwijderd

Op zaterdag 06 oktober 2001 11:54 schreef Brainpiggy het volgende:
Ga dan naar www.live365.com, dan heb je gratis een relay-server en kun je gewoon streamen met whatever je upstream is.

Verwijderd

Op zaterdag 06 oktober 2001 13:22 schreef TwwT_Unexplained het volgende:

[..]

Ga dan naar www.live365.com, dan heb je gratis een relay-server en kun je gewoon streamen met whatever je upstream is.
eh ja... live365 was toen ik het gebruikte echt k*t een beetje kwaliteit was nog op 56kbps maar dit is niet meer te beluisteren voor mensen met een modem, en dit was ook de hoogste kwaliteit, en vooral 's avonds wil ie nog wel es overbeladen zijn....

• Wuursj
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

Wuursj

want worst is al bezet

Op dinsdag 02 oktober 2001 14:16 schreef ColdFusion het volgende:
...
Qua bandbreedte kan kabel wel, doe het zelf ook. Alleen moet je gewoon de kwaliteit niet te hoog zetten anders gaat het helemaal stotteren. Gewoon ff proberen.
Suc6.
Ja hier gaat dat dus niet goed met @Home. Die heeft weer een veel te lage upload voor fatsoendelijk geluid te kunnen verzenden, zekers als je meerdere "luisteraars: hebt.

droogworst - rookworst - leverworst - salamiworst - knakworst - bokworst - boterhammenworst

Pagina: 1