Toon posts:

Gezocht: info over autoradio+cd speler

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Voor het eerst op dit forum met het volgende:
Ik ben een leek op het gebied van car hifi. Ik wil een nieuwe autoradio kopen met CD-speler. Nu heb ik een Pioneer (radio/casette) maar daar vind ik de radio ontvangst niet sterk van (dit kan misschien ook aan de antenne liggen).

Wat is op dit moment een goede keuze voor +- 300-500 piek?

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-07 13:56

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Ik vraag me idd af of dit het goede forum is, maar goed, ik heb een Pioneer Radio/CD 4*45Watt ofzo, weet geen typenummer.
Klinkt perfect, ook goede ontvangst, alleen irri dat als je volume wil veranderen, dat je dan vaak perongeluk de EQ-setting-knop aanraakt.

Slechte ontvangst=slechte antenne(kabel).

• IvoB
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-08 06:46

IvoB

Prutst er rustig op los

neem een JVC (600zoeveel) als je geen RDS hoeft. Neem anders een pioneer 1300R (f 399-439).

Verwijderd

Topicstarter
Op welk forum zou ik dit dan moeten posten???
De antenne van een Vectra is niet "aan de buitenkant aanwezig" en dus ergens weggewerkt. Waarschijnlijk hierdoor mindere ontvangst.

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:40
Of zet er anders een antenneversterkertje voor. Misschien dat dat helpt. Of je kan zo'n ouderwetse stengelantenne op je auto monteren, dan ben je ook van het probleem af.... >:)

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-07 09:01

Diamon

The Weird One

Euhmmmm gewoon een antenne van een 27Mz (2 meter ofzo) bakkie op je dak zetten.

Dan wel een nuttige tip, bij het oversteken van het spoor antenne effe naar beneden halen >:)

And The Only One

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:57

Opa

Nu Multifocaal!

FF voor alle duidelijkheid: WIl je goede FM ontvangst, loop dan in een heel wijde boog om Japanse radio's heen en pak een Europese. De Japanners en Amerikanen hebben niet zo een dicht opeengepakt FM net als wij hier in Europa hebben en die vallen dan ook altijd door de mand.

Pak gewoon een Blaupunkt, Grundig of een Philips. Ga eens kijken bij Staffhorst/RAF of Correct. Halfords is vaak duurder. http://www.remco-online.nl/ heeft een Blaupunkt Lausanne 30 (4x40W) voor f 399.

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

Verwijderd

Topicstarter
Ben uiteindelijk gegaan voor de Pioneer 1300. Slechte radio-ontvangst komt inderdaad door slechte kabel.

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07 08:16

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Deze heb ik:
Afbeeldingslocatie: http://www.jvc.com/images/front/ch-pk200_front.jpg

Heel mooi apparaat met een goed ontvangst.
Ik heb hem voor FL.529,- gekocht.
Deze zou ik zeker in overweging nemen als je een radio zoekt in deze prijsklasse.

Krankzinnige muziek vind je hier.

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07 08:16

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Op dinsdag 02 oktober 2001 23:33 schreef Diamon het volgende:
Euhmmmm gewoon een antenne van een 27Mz (2 meter ofzo) bakkie op je dak zetten.

Dan wel een nuttige tip, bij het oversteken van het spoor antenne effe naar beneden halen >:)
27Mhz is op de 11 meter band. :)
En die antenne is zeker niet geschikt om signalen op te vangen van de 3 meter band.

Misschien een paar boeken lezen over hoogfrequentschakelingen misschien? ;)

Krankzinnige muziek vind je hier.

Pagina: 1