merken hd's

Pagina: 1
Acties:

• Haranaka
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-04 16:45
Ik wil binnen kort een nieuwe hd kopen van 40 gig 7200 toeren. Ik heb eens zitten kijken op internet naar de merken IBM, Maxtor en Seagate en nu ben wel beniewd welk merk het beste is. Ik wil niet een welles nietus topic starten maar ben gewoon beniewd of er verschillen in zitten.

...

Verwijderd

De Seagate Barracuda IV is uit verschillende tests (Ome Tom) als de stilste en gemiddeld snelste HD gekomen *D

Dus ik zou gaan voor de Seagate.

Verwijderd

Er is alleen een welles nietes geblaat mogelijk.
Als het aantoonbaar was welke hdd's het beste zijn, dan zouden alle tweakers dezelfde hebben.
IBM, Maxtor, WD en Seagate zijn allemaal prima (in principe) maar er zitten bij sommige modellen weleens slechte series tussen.

Ik heb alleen maar Seagate, maar dat is een persoonlijke smaak, anderen zweren bij hun eigen fabrikant (uiteraard...)

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02:25
1. Seagate Barracuda IV
2. Maxtor
3. IBM

Waarom deze volgorde?

Seagate heeft nu de snelste disk met de cuda4 en ik heb zelf nog geen enkele slechte ervaring met Seagate.
Maxtor en IBM zijn vrijwel gelijkwaardig in snelheid, maar dat gedoe met de laatste twee series van IBM geeft toch weer voorrang aan Maxtor.

• Dethroned
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-11-2025

Dethroned

Liev

volgens mij moet je niet alles tegelijk willen. Je moet eerst weten wat het belangrijkste is voor je ...
Moet ie stil zijn of snel ?
Die IBM serie heeft veel last van uitval (ik heb er zelf geen last van, maar ik heb dan ook de 20 en de 60 GB versie)
Maar met een tool kan je kiezen voor performance of stilheid

Het is maar wat je wil, trouwens zijn die merken en modellen allemaal geschikt voor Video en Audio bewerking dus ....

I got a problem-solver and its name is revolver

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-04 17:55
Op dinsdag 02 oktober 2001 12:39 schreef Nebuchadnezzar het volgende:
De Seagate Barracuda IV is uit verschillende tests (Ome Tom) als de stilste en gemiddeld snelste HD gekomen *D

Dus ik zou gaan voor de Seagate.
ik zie overal om me heen seagates uitvallen. hier op m'n stage adres heb ik net al de 5e opgestuurt.
op m'n school zijn er 3 verrot gegaan.

koop gewoon een maxtor, die doen het tenminste.

Verwijderd

Op dinsdag 02 oktober 2001 13:31 schreef weareborg het volgende:

[..]

ik zie overal om me heen seagates uitvallen. hier op m'n stage adres heb ik net al de 5e opgestuurt.
op m'n school zijn er 3 verrot gegaan.

koop gewoon een maxtor, die doen het tenminste.
En dat zijn allemaal Barracuda IV's? Vast niet *D
Ben zelf ook niet te spreken over die oudere generaties Seagates, maar deze is super! 8-)

Verwijderd

Op dinsdag 02 oktober 2001 13:33 schreef Nebuchadnezzar het volgende:

[..]

En dat zijn allemaal Barracuda IV's? Vast niet *D
Ben zelf ook niet te spreken over die oudere generaties Seagates, maar deze is super! 8-)
Ik heb hier nog 2 20MB Seagates van meer dan 10 jaar oud liggen, en die doen het nog best...
Pagina: 1