User account weg in XP inlogscherm.

Pagina: 1
Acties:
  • 174 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-09 22:13
Ik heb net XP geinstalleerd. Alles goed gegaan.
Voor de handigheid ook meteen 5 user accounts aangemaakt voor familie.

Dus ik wil inloggen en is mijn eigen user account weg! Ik zie maar 4 namen in totaal. De 5e, ik dus, lijkt verdwenen. Ik ben toen maar ingelogd en de andere useraccounts meteen verwijderd. Ik zag toen mijn useraccount weer (in control panel -> user accounts).
Ik weer uitloggen en kijken of mijn naam er weer staat. Niet dus! Alleen de naam op wie ik heel even werkte .. :(

Ik kan dus de enige overgebleven user account niet verwijderen, is wel logisch, maar ik kan ook niet inloggen op mijn eigen account, want die is gewoon verdwenen!

Ingelogd op de ander kan ik mijn eigen account niet verwijderen, omdat ik toch nog wel de administrator ben ...

Wat ik wel las in de help, is om in de safe mode op te starten, dat dan de administrator (ik dus) zichtbaar wordt. Weet alleen niet hoe dat moet.

Wie kan me hiermee helpen mijn account weer zichtbaar helpen maken!

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een beetje met XP liggen stoeien, ik ben nu zover dat ik de standaard login schermen niet meer krijg maar een soort Windows 2000 login scherm, maar dan op z'n XP's....

Hoe ik terug moet weet ik ook niet....

Misschien dat je bij Start - Programs - Administrative Tools - Computer Management de gebruikers aan moet maken i.p.v. in het Control Panel???

Ik weet het niet... Mijn gebruikers zijn voor het gemak allemaal Administrator equivalent.....

Succes,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:53
Da's waarschijnlijk de admin-account waar je het over hebt.
Gewoon bij inlog-scherm 2x ctrl-alt-del doen.
Dan kan je inloggen met administrator en jouw password.
Dan kan je der de laatste account uithalen, en een nieuwe op jouw naam aanmaken.

En hop, probleem opgelost! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
Op dinsdag 02 oktober 2001 12:39 schreef Fire69 het volgende:
Da's waarschijnlijk de admin-account waar je het over hebt.
Gewoon bij inlog-scherm 2x ctrl-alt-del doen.
Dan kan je inloggen met administrator en jouw password.
Dan kan je der de laatste account uithalen, en een nieuwe op jouw naam aanmaken.

En hop, probleem opgelost! :P
Ik ga het meteen proberen !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
Ik moet dus elke keer zo inloggen? Ik heb het even geprobeerd. Het lukt nu wel, alleen krijg ik in het normale inlogscherm alleen 1 andere naam te zien. Die van mij dus niet.

Ik kan die user op de 1 of andere manier ook niet verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:53
Op dinsdag 02 oktober 2001 13:02 schreef Smarron het volgende:
Ik moet dus elke keer zo inloggen? Ik heb het even geprobeerd. Het lukt nu wel, alleen krijg ik in het normale inlogscherm alleen 1 andere naam te zien. Die van mij dus niet.

Ik kan die user op de 1 of andere manier ook niet verwijderen.
Nee hoor, je logt gewoon 1 keer zo in. Dus als "administrator" en met het paswoord dat je hebt opgegeven tijdens de installatie.
Dan ga je via Control Panel of zo naar de users.
Daar staat dan normaal gezien Administrator, die andere die op je login-scherm staat, plus nog wat Microsoft-spul.
Je delete die ene vanop je login-scherm. Je maakt eentje aan met jouw naam of zo, en geeft een paswoord.
Je logt uit, en bij het opnieuw inloggen staat dan normaal gezien alleen die user die je juist hebt aangemaakt.

Ik hoop dat het zo duidelijk genoeg is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
Daar heb ik zeker aan gedacht. Maar het probleem is dat ik die user niet kan verwijderen. Het is een administrator en ik kan hem ook niet eens veranderen in een restricted user.

Ik heb hem maar Admin genoemd. Dat is wat beter. Ik gebruik die user gewoon niet.

En wel grappig, want niemand kan dan mijn PC in, vanwege die 2x alt-ctrl-del die je in moet drukken. Niemand weet dat! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Smarron schreef op 03 oktober 2001 @ 15:06:
Daar heb ik zeker aan gedacht. Maar het probleem is dat ik die user niet kan verwijderen. Het is een administrator en ik kan hem ook niet eens veranderen in een restricted user.

Ik heb hem maar Admin genoemd. Dat is wat beter. Ik gebruik die user gewoon niet.

En wel grappig, want niemand kan dan mijn PC in, vanwege die 2x alt-ctrl-del die je in moet drukken. Niemand weet dat! :)
Mja toch ff een kick...
Maar mijn situatie is beetje dramatisch :+
AL mijn gebruikers zijn weg :*)
Wat nu? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Wat heb je al geprobeerd dan?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BackSlash32 schreef op 01 november 2004 @ 00:25:
[...]

Wat heb je al geprobeerd dan?
Alles wat hierboven staat, veilige modus,...
Ik kan enkel inloggen met ALT-CTRL-DELETE, zoals NT-gebruikers zich aanmelden.
En dat kan enkel met de admin-account.

Ik kan geen enkele user verwijdere, en als ik er 1 aanmaak, komt die niet op het opstartscherm. heeeeel bizar hoor :?

Op die PC stond nog geen firewall... Misschien een virus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Verwijderd schreef op 01 november 2004 @ 00:27:
[...]

Alles wat hierboven staat, veilige modus,...
Ik kan enkel inloggen met ALT-CTRL-DELETE, zoals NT-gebruikers zich aanmelden.
En dat kan enkel met de admin-account.

Ik kan geen enkele user verwijdere, en als ik er 1 aanmaak, komt die niet op het opstartscherm. heeeeel bizar hoor :?

Op die PC stond nog geen firewall... Misschien een virus?
Tjah; dit worden wel hele lastige schoten in het duister. Open gewoon even je eigen topic en geef daar wel duidelijk in aan wat je geprobeerd hebt; want hier kunnen we niets mee :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.