Toon posts:

IP adres op host in netwerk

Pagina: 1
Acties:
  • 145 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, vraagje...... ik zit met mijn PC als host op een netwerk via internetsharing van Win'98 SE. De server waar heeft het IP adres van de provider.

Nu ben ik besig met een FTP bij mijn PC echter wil die dat IP adres van de provider niet zien en siet ie aleen mijn netwerk IP nummer........ is dit te veranderen?!?!?!?!? :)

BVD

• DipStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-08 11:42

DipStick

HHmmm, nice ;)

welke ftp-server software gebruik je???

Meestal is het gewoon zo dat je bij de options ergens kan instellen dat je ftp-server op "All home IP's" moet listenen.

Ik geloof niet in bijgeloof, dat brengt ongeluk
Vroeger was ik een twijfelaar. Ik ben daar nu niet meer zo zeker van.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb verschillende FTP software geprobeert en heb inderdaaad steeds gedaan wat je sei. Echter blijft ie dan nog steeds alleen mijn netwerk IP zien en niet die van me provider.......GROM :(

Hierdoor is me FTP dan dus niet van buitenaf te bereiken.....:?

• DipStick

DipStick

HHmmm, nice ;)

Hmm, vreemd, maar idd, als je ftp-server alleen maar het thuisnetwerk adres detecteerd en daar alleen maar op gaat listenen is je ftp niet van buitenaf te bereiken.

Staat de internet verbinding wel open voordat je je ftp-server aanzet/online zet ???

want het ip moet er uiteraard wel eerst zijn wil de ftp-server 'm kunnen detecteren.

offtopic:
WTF?? waarom kreeg ik de heletijd de volgende foutmelding??
"Hacker??? Klik hier om naar de vorige pagina te gaan"

Verwijderd

Topicstarter
jep tuurlijk staat ie aan..... ik snap dr echt geen klote van.... baal dr best van want ik heb een hoop shit te sharen..... :'(

• DipStick

DipStick

HHmmm, nice ;)

geef eens een screenie van de options tab waar je het listening ip kan configgen, ik wil dit ffies zien

Verwijderd

Topicstarter
sorrie me wattes....... klinkt miss beetje dom dit, maar so erg sit ik dr nou ook weer niet in...... :?

• DipStick

DipStick

HHmmm, nice ;)

gewoon een screenshot van het venstertje waar je de IP instellingen van je ftp-server kan instellen d.m.v. alt-printscreen en dan ff pasten in paint ofzo.

Verwijderd

Topicstarter
uh ja maar uh hoe krijg ik die verdomme hier in beeld man..............

Verwijderd

Topicstarter
ik heb se naar je gemailt......... ben benieuwd of je me dr mee ken helpen...... Ik hoop 't

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-08 13:14

TeeDee

CQB 241

waar draait die ftp-server op?
op jouw eigen pc (die, zo begrijp ik niet de server is???) of op de server zelf. IN dit geval moet je ook nog aan routing gaan denken!

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

• DipStick

DipStick

HHmmm, nice ;)

ach damn, ik zie het denk ik al idd.
ik heb het verkeerd zitten lezen, ik las dat je de ftp server op de server met internetverbinding aan het draaien was.

Maar zoals ik het nu zie draait je ftp server op een client.
Dan is het uiteraard logisch dattie je WAN ip niet detecteerd. (dit noemde ik niet omdat ik het verkeerd gelezen had)

Maar als de situatie zich zo voordoet als dat ik het nu beschijf, is het dus noodzakelijk dat je port 20 en 21 op de server forward naar het ip van de client die de ftp-server draait.

(hmm, nog niks ontvangen in me inbox)

offtopic:
damn, en weer die melding "hacker?" :?

Verwijderd

Topicstarter
okidoki, maar uh hoe doe je dat dan weer?!!? ja sorrie ik ben lastig.......

Verwijderd

ik zou niet weten hoe je dat moet doen met win98se (volgens mij kan je geen porten forwarden daarmee, maar correct me if i am wrong)

maar misschien is freesco wat voor je

• DipStick

DipStick

HHmmm, nice ;)

owkee, laten we nu ffies dan van vooraf aan beginnen.

Welke software gebruik je om je internet te delen?
(Indien ICS van M$, sorry, dan kan ik je nie helpen)

Als het winroute is, dan kan je in Winroute Administration
op het meest rechtse icon klikken (dat is als ik het goed heb het venster port-forwarding)

Alles voor de rest over port-forwarding kan je in het hele mooie grote portmap verhaal van Negotiator vinden :)

Veel succes

edit:

Damn, lezen is echt moeilijk vandaag :P vooral met een volle gok, ik zie dus al dat je Internet Sharing van Win98se gebruikt, daarmee weet ik niet hoe je, en of je al kan portmappen. Ikzelf gebruik die crap niet.

Als je dus echt een ftp wilt draaien op een client (of andere services) ken je beter 3th party routing software gebruiken, althans, dat is mijn mening.

Owkee, ik heb het dus ook ffies een stukje weer gelezen, en het is dus inderdaad zo dat je niet kan portmappen met ICS.
Wil je desondanks nog steeds een FTP service aanbieden op een client -> Winroute / Sygate enzo.
Let wel dat je dan eerst ICS ff deïnstalleer voordat je deze installeer, want het is gebleken dat dat (misschien wel uiteraard) conflicten opgeeft.

Mocht je problemen krijgen met het delen van je internet via 1 van deze 3th party routing software, gebruik dan de search eerst ff, want daar staat al een hoop info te vinden.

Nou ik heb je captures ontvangen, en wat ik daaruit kan herleiden is dat je G6 gebruikt :) (ik ook, daarom :D )

maar in die tabbladen die je me gestuurd heb hoef je niks te doen. Die staan "meestal" standaard gewoon goed.

Verwijderd

Topicstarter
okidoki ga ik dat ff lezen....... bedankt voor je hulp sover.......

en uh ja Internet Sharing van WIN'98...

Verwijderd

Op dinsdag 02 oktober 2001 14:24 schreef rdmman het volgende:
okidoki ga ik dat ff lezen....... bedankt voor je hulp sover.......

en uh ja Internet Sharing van WIN'98...
ik vind het al knap dat je dit werkend krijgt zonder veel problemen... :P

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-08 13:14

TeeDee

CQB 241

portmapper van analogx

haal um hier neer: link

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

Verwijderd

Topicstarter
perfecto!!! ik ga meteen ff downloaden!!!! >:)

Verwijderd

Topicstarter
he TeeDee SUPER TOP!!! >:) me FTPtje draaid nu als een trein!!! *D
Pagina: 1