[ASP]newbie:inloggen op forum vanaf andere site

Pagina: 1
Acties:

• jellyshock
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 12-09 07:57

jellyshock

ik weet het niet hoor, maarrrr

Topicstarter
Laat ik voorop stellen dat ik geen kaas heb gegeten van ASP.Een collega van mij wel, dus vraag ik het voor hem.
We zijn bezig om een snitz forum in elkaar te zetten, dat gaat allemaal prima. Maar nu willen we dat we vanuit een andere site kunnen inloggen. We hebben al een inlogkadertje uit het forum getrokken en op de site geplaatst en dat werkt. Wat er gebeurd is dat als je eenmaal bent ingelogd en het forum refreshed, je word teruggestuurd naar de pagina waarvandaan je inlogt.
Heeft iemand enig idee hoe we dit kunnen oplossen?

aAarGhh

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:47

Basszje

Reisvaap!]

Inloggen vanuit een andere site? Is niet echt duidelijk :?

Je bedoelt dat je wilt inloggen (bv ) op www.a.nl , maar
het forum staat op www.b.nl ?

Dan zou je een querystring kunnen sturen
( iets in de trant van www.b.nl?login.asp?usr=bla )

Of wil je iets anders ??
( post anders een stukkie code oid )

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

• jellyshock

jellyshock

Topicstarter
Het is inderdaad zo dat ik site www.a.nl heb waarvandaan ik wil inloggen op een forum die ik op www.b.nl heb staan.
Inmiddels zijn we er achter dat hij bij het inloggen een refresh geeft op de referer:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<%      if strLoginStatus = 0 then %>
<p align="center"><font face="<% =strDefaultFontFace %>" size="<% =strHeaderFontSize %>">Your username and/or password were incorrect.</font></p>

<p align="center"><font face="<% =strDefaultFontFace %>" size="<% =strHeaderFontSize %>">Please either try again or register for an account.</font></p>
<%      else %>
<p align="center"><font face="<% =strDefaultFontFace %>" size="<% =strHeaderFontSize %>">You logged on successfully!</font></p>

<p align="center"><font face="<% =strDefaultFontFace %>" size="<% =strHeaderFontSize %>">Thank you for your participation.</font></p>
<%      end if %>
<meta http-equiv="Refresh" content="2; URL=<% =Request.ServerVariables("HTTP_REFERER") %>">

hij refered dan terug naar www.a.nl omdat je daarvandaan inlogt. Zou ik dit kunnen veranderen? kan ik iets doen met cookies?... snap je 'em?

aAarGhh

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:47

Basszje

Reisvaap!]

Kan je niet gewoon een response.redirect geven naar het forum ? Is dat niet handiger ?

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

• Greyfox
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-09 14:11

Greyfox

MSX rulez

Kun je niet request.servervariables("HTTP_REFERRER") vervangen door www.b.nl?

MSX 2 rulez more

• jellyshock

jellyshock

Topicstarter
zoals ik al zei :) ik ben een n00b op het gebied van ASP.. je bedoelt gewoon een directe link naar het forum?
nee, ik vind het juist mooi om op een lege pagina gewoon een inlogschermpje te hebben.

Is het niet mogelijk om een soort regel te schrijven dat
code:
1
 als de login van www.a.nl komt, er dan gerefreshed word op www.b.nl?

Zoiets lijkt me logisch...

aAarGhh

• jellyshock

jellyshock

Topicstarter
Op dinsdag 02 oktober 2001 13:24 schreef Greyfox het volgende:
Kun je niet server.servervariables("HTTP_REFERRER") vervangen door www.b.nl?
er worden meer refreshes gepleegd aan de hand van http_referrer, dus dat zou dan de mist in gaan denk ik...
[edit] wacht ff... daar zeg je me wat.. ff proberen![/edit

aAarGhh

• jellyshock

jellyshock

Topicstarter
Mijn dank is groot Greyfox! Het werkt :)

aAarGhh

Pagina: 1