Toon posts:

Athlon MP goed overklokbaar!!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi Tweakers,

Ik heb een leuke mededeling voor jullie. De Athlon mp`s zijn fantastisch overklokbaar. Ik had laatst een mp 1,2 Ghz gehaald bij Comptechworld.
Deze haalde met gemak 1600 Mhz !!!! >:) met een fop38.

Wat ik wel een beetje raar vind is dat ik hier in dit forum niks er over hebt gehoord. Maar ja nu weten jullie het...

That`s all folks

• EaS
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-05 23:07

EaS

Waar heb je die AthlonMP op draaien ?
Belooft in ieder geval al veel goeds voor de AthlonXP

• EraZor
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:11

EraZor

Don't mention the war

Heb je, voordat je je FOPje d'r opgeschroefd hebt, even gekeken wat voor een core 't was, toevallig?

Verwijderd

Topicstarter
Ik draai em op een epoxkt3a+, O/s is win98 se. Oh ja nog 1 ding hij is standaard unlocked!!! he he

12*133 = 1600... Rock stable...

Verwijderd

En dat zonder voltage verhoging?

Verwijderd

Topicstarter
Ehhh, nee sorry ik kijk wel voor je. Maar ik denk dat elke athlon mp tot de 1600 gaat... of meer :)

Verwijderd

Topicstarter
Yep no voltage tweak.. Ik kan em zelfs draaien met voltage onder de default value en hij wordt maar max 35 graden..

• budi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-05 22:58
Leuk om te weten idd, maar die MP's zijn toch een stuk duurder. Dat komt zeker doordat hij getest is voor SMP?

Dus als je zo'n CPU zou kopen, is dat als voorbereiding voor een dualoplossing een goed idee?

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 02 oktober 2001 12:14 zei budi
Digital Pizza Crew

--------------------------------------------------------------------------------
Leuk om te weten idd, maar die MP's zijn toch een stuk duurder. Dat komt zeker doordat hij getest is voor SMP?
Dus als je zo'n CPU zou kopen, is dat als voorbereiding voor een dualoplossing een goed idee?

Ja dat lijkt mij wel, en zoals ik al zei hij blijft heel koel, dus voor de mensen met een standaard cooler is hij zeker aan te raden. Weet je wel hoe duur de socket a coolers zijn :(.

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

niet zo duur als het verschil tussen een gewone athlon en de athlon mp, tenzij je 400 piek voor een koeler betaald.

MechWarrior || Monsters Game

• FMS
  • Niet online

FMS

is de XP ook zo goed te CO én ?
anders koop ik die MP ik heb er zeker 550 piek over.-

nog zonder Voltage verhoging, @ 1600. met een klein FOP wow.

wat staat er op de core van jou MP?

• Moriaty
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 17-05 20:45
ik vond dat dus ook vreemd. heb een 1400 besteld en ik wilde m gaan overclocken. had al vanalles gelezen hoe dat moest enzo... maar nix bleek nodig, gewoon ff in het bios de speed opschroeven naar 1600 en het loopt prima de eerste keer dat ik t probeerde!

Dat kan dan hoger ook, zonder voltage tweaks ofzo, dus nu loopt ie op 1733 al een tijdje zeer stabiel!

"640K ought to be enough for anybody." - Bill Gates, 1981

• JJJ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:59

JJJ

Ik wil wel ff bewijs zien, want iedereen kan dit beweren...

• FMS
  • Niet online

FMS

ik lees dit net, hier staat toch wat anders. die gast kwam niet hoger dan 1.47 vocre1.85

Cluboverclocker

• budi
  • Laatst online: 17-05 22:58
Tsja, je kan altijd pech hebben he?

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

• hplos.nl
  • Laatst online: 28-01 19:01

hplos.nl

Zo doet men dat

sorry voor de domme vraag .... maar kan zo'n XP cpu ook op m'n DDR mobo ??????? ( lijkt me wel vet zo'n ding !! : ))

greetzzzz speedy

pc | server | laptop | pda

• O.D.Smolik
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-11-2025

O.D.Smolik

Geen dag, zonder een appel.

Op dinsdag 02 oktober 2001 17:52 schreef Hokje het volgende:
sorry voor de domme vraag .... maar kan zo'n XP cpu ook op m'n DDR mobo ??????? ( lijkt me wel vet zo'n ding !! : ))

greetzzzz speedy
Why not? De Athlon XP maakt nog gewoon gebruik van socket A dus, zal het geen probleem zijn met je Asus, maybe een kleine biosupdatje, maar dan zal hij het ook wel zeker weten doen.

• Sir_Killalot
  • Laatst online: 15:35
Op dinsdag 02 oktober 2001 17:09 schreef JJJ het volgende:
Ik wil wel ff bewijs zien, want iedereen kan dit beweren...
I want some proof 2 !! :z

• FMS
  • Niet online

FMS

ja idd, want als dit echt kan wil ik zelf ook een nemen.

een 1.2ghz @ 1.6 zonder vcore te verhogen zie niet elke dag. en nog 35 maar met een FOP. dan zou je met H2O cooling, vcore @ 1.85 of hoger rond de 2gig komen.

zou je willen vertellen wat voor core er op zit, kunnen we vergelijken met de core in die clubOC review.

Afbeeldingslocatie: http://www.cluboverclocker.com/reviews/cpu/amd/athlon_mp_1200/IMAGE035.jpg

een AGFCA-Y is dit

• Sir_Killalot
Tis wel stil opeens !! :z

• TripleM
  • Laatst online: 20-11-2024
* TripleM gelooft het pas als ie WCPUID screenshotjes ziet, eerder niet..

• JeroenT
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-04 14:37

JeroenT

hoi!

hahah dual proc onder win98 ??

• Sir_Killalot
Op dinsdag 02 oktober 2001 22:01 schreef Klubbheads het volgende:
hahah dual proc onder win98 ??
Hoezo dual ??

Hij doet het ook gewoon enkel hoor ! :)

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Op dinsdag 02 oktober 2001 22:43 schreef Sir_Killalot het volgende:

[..]

Hoezo dual ??

Hij doet het ook gewoon enkel hoor ! :)
idd, het is alleen de gerantie dat je krijgt dat hij het ook perfect doet in dual config.

39

• P5ycho
  • Nu online
ik lees overal dat athlonMPs helemaal niet zo lekker OCen en dat AMD zelfs een beetje problemen heeft met de produktie. no way dat hier dan even iemand een MP op 1600Mhz zet (wat ik nog nergens heb gezien) en dan ook nog eens zonder Vcore verhoging.

hoax vande bovenste plank.

12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

• Sideburnn
  • Laatst online: 25-04 09:38

Sideburnn

I just "poked" salad

Ik heb zelf de 1400 zonder xtra stroom op 1600 mhz lopen,
ayhja hij rolt zelf door tot aan w2k op 1738mhz zonder xtra spanning met lucht koeling (thermalright sk6 )alleen dan niet stabiel,jammer.
Is toch niet verkeerd dacht ik zo :+

Asus Prime x399-A, AMD Threadripper 1950X, MSI 1080 TI

Verwijderd

Jongens, meiden!!

Ik ben gisteren bij die gozer geweest (d.pang) en het is geen HOAX!!!! Die gast draait het echt gewoon rockstable op 1600 zonder welke tweak dan ook! Niks bios voltagemod o.i.d. Ik gellofde het eerst ook niet. Maar zelfs zijn bios temp sensor zegt keihard 35 graden! En die is toch echt niet weggebogen!!!

En we hebben het getest met weet ik veel wat voor spellen. Tribes 2, Max Payne, Flashpoint. NO PROBS!

Het is dat ik geen webcam heb en hij ook niet. Misschien dat hij effe de core op wil zoeken, want ik wil er ook enn :9~

En ik heb toch wel effe betere koeling dan hem, dus dat moet beter kunnen....

• roedie
  • Laatst online: 24-10-2025
Je kan toch wel gewoon een screenshot maken???
En hoe ver komt ie eigenlijk, geen behoefte om meer te proberen als je de 1600 al hebt gehaald.

• Sundead
  • Laatst online: 27-04-2024
Hoax of niet, zoals gezegd, maak maar ff een screen shotje van een progje die type,core,snelheid etc laat zien...das de moeite nou ook weer niet...

Proof = essential IMO :O

• darkrain
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:35

darkrain

Moderator Discord / General Chat

Geniet. Punt.

Op dinsdag 02 oktober 2001 17:59 schreef O.D.Smolik het volgende:

[..]

Why not? De Athlon XP maakt nog gewoon gebruik van socket A dus, zal het geen probleem zijn met je Asus, maybe een kleine biosupdatje, maar dan zal hij het ook wel zeker weten doen.
De Asus a7v266 is gemaakt voor de nieuwe generaties athlon en das dus xp *D

Tweakers Discord

• FMS
  • Niet online

FMS

en graag, de core. welke stepping is het.

• megamuch
  • Laatst online: 29-01 20:14

megamuch

Tring Tring!

btje extra info zou hier wel op z'n plaats zijn..

screenshots, cam pics (leen ff een cam van iemand) stepping, core etc etc etc..

tweakers zijn altidj argwanend en willen graag alles weten :)

Verstand van Voip? Ik heb een leuke baan voor je!

• Kev0867
  • Laatst online: 12-12-2020
Op woensdag 03 oktober 2001 12:28 schreef megamuch het volgende:
btje extra info zou hier wel op z'n plaats zijn..

screenshots, cam pics (leen ff een cam van iemand) stepping, core etc etc etc..

tweakers zijn altidj argwanend en willen graag alles weten :)
idd :P

Verwijderd

Waarom op 12*133??? waarom probeer je niet 148*11

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik zal wat screenshots maken en deze zo snel mogelijk plaatsen. Ik heb nl. nog geen internet thuis vandaar. Ik had anders al lang wat plaatjes laten zien. I knew u guys would say that it`s fake.. :)

• Stropdas
  • Laatst online: 02-02 13:08

Stropdas

Insert subtitle here

Bij http://picserv.mediamonks.net/ kan je plaatjes uploaden zodat iedereen foto's op het net kan zetten. Gewoon een screenshot op diskette zetten en waar je ook op internet gaat ff de foto uploaden

Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04

• TripleM
  • Laatst online: 20-11-2024
Op donderdag 04 oktober 2001 09:42 schreef d.pang het volgende:
Ok ik zal wat screenshots maken en deze zo snel mogelijk plaatsen. Ik heb nl. nog geen internet thuis vandaar. Ik had anders al lang wat plaatjes laten zien. I knew u guys would say that it`s fake.. :)
Gek he, dat we dat zeggen? Iedereen roept dat MP's niet zoveel over te klokken zijn en jij komt met een "It's amazing Mike!" verhaal aan..

Bovendien geef je geen bewijs (alleen het feit dat hier nog steeds geen WPCUID screenshotje staat zegt mij al genoeg) en komt er nog een fantastisch verhaal bij van een 'ooggetuige'..

Voordat je begint over thuis geen internet, je hebt wel een floppydrive neem ik aan.. En misschien heb je zelfs een of ander fotobewerkingsprogramma.. Je downloadt WPCUID, drukt op PrintScreen als het programma draait, knipt er een JPG'je van en zet die op een diskette.. Vervolgens kun je op zowat iedere gratis webspace je plaatje kwijt en hopsekee, bewijs..

edit:

Bovendien vertrouw ik niemand die wel een Athlon MP 1600 heeft maar geen internet.. :P

Verwijderd

Sjonge-jonge, wat een ongelovige thomassen... :(
OK. Ik heb hem nu Sisoft Sandra 2001 gegeven en HotCPU. GOED GENOEG als bewijs voor jullie? Hij heeft ermee getest en heeft mij interessante dingen over de telefoon doorgebeld. Ik heb hem gezegd dat hij er screenshots van moet maken. Doet hij nu. Als hij klaar is geeft hij ze maar aan mij of host ie ze zelf maar ergens.

EN DAT HIJ INTERNET HEEFT: Hij woont toevallig in een nieuwe wijk waar zowel kabel als adsl nog niet is.

BTW. Ga me straks niet vertellen dat die plaatjes gePhotosoept zijn he!!! :)

• Heerlijkedag
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik zie niks. Osama zou lachen.

Verwijderd

als het waar is lijkt het me nog allesbehalve representatief voor alle MP's .... de MP 1.2's houden er in de tests aan 1.4-1.5 GHz wel mee op (1.85V)

hoe de XP's zullen overklokken daar kunnen we voorlopig maar naar gissen

Verwijderd

Ik hoop het niet dat alleen bepaalde MP's te oc'en zijn. Maar andres moet ik toch wel weten welke serienr hij heeft.

PS. Het kan even duren voor hij de screenshots levert. We wonen nou niet bepaald om de hoek van elkaar en hij moet de komende dagen werken. DUS AUB GEDULD.

offtopic:
En ik weet het zo langzaam aan wel dat niet iedereen het gelooft, maar dat hoef ik niet tig keer gepost te zien. Post dan niks...

(Het lijkt wel of ik voor een rechtbank sta zeg, wat een verdediging. Gathering of Judges/Executioners :o )

Maar het wordt nu wel een principekwestie voor mij! GELOVEN ZULLEN JULLIE! BEKEER!! ;)

Verwijderd

gekanker kan je mailen naar discard@mediamonks.net.
Hmmm... die gast is niet goed bij z'n hoofd... :r

• Sir_Killalot
Op zaterdag 06 oktober 2001 09:06 schreef jasperonline het volgende:
Ik vond ut ook al een beetje irri !! :(

Verwijderd

Op dinsdag 02 oktober 2001 23:13 schreef P5ycho het volgende:
ik lees overal dat athlonMPs helemaal niet zo lekker OCen en dat AMD zelfs een beetje problemen heeft met de produktie. no way dat hier dan even iemand een MP op 1600Mhz zet (wat ik nog nergens heb gezien) en dan ook nog eens zonder Vcore verhoging.

hoax vande bovenste plank.
juist'm

Verwijderd

:) hmm nice... :9

• Snijkoek
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:15

Snijkoek

Metal up your ass

Op zaterdag 06 oktober 2001 09:06 schreef jasperonline het volgende:
En dan die regels :( Kan het nog asocialer op papier gezet worden? :(

Verwijderd

Sorry, ik lees even terug en me vraag is al beantwoord.

Alleen dan heb ik nog een vraagje over mijn mobo (Soltek-75KAV). Die kan nu nog maar een FSB van 150Mhz en een multiplier van 12,5 aan (levert 1,875Ghz op). Zou als in de toekomst AMD's CPU's op 1,9+ Ghz gaan lopen (en nog steeds Slot-A zijn) mijn mobo nog te 'upgraden' zijn zodat ik 1,875+Ghz ook kan draaien :?

• Snijkoek
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:15

Snijkoek

Metal up your ass

Ik denk persoonlijk niet dat er nog slot A procs gemaakt zullen worden op die snelheden (8>

Verwijderd

Op zaterdag 06 oktober 2001 13:35 schreef Snijkoek het volgende:
Ik denk persoonlijk niet dat er nog slot A procs gemaakt zullen worden op die snelheden (8>
:? Uh.. misschien niet op standaard kloksnelheid, maar als ik zie dat die 1,2Ghz MP al gemiddeld op 1,6Ghz te klokken valt, dan zou die 1,4Ghz met wat extremere overklokken (misschien zelfs 'al' met die koeler van mij) richting 2Ghz gebracht kunnen worden. Of laat ik het zo zeggen. Ik zou graag zo'n proc. willen kopen over een paar maanden, als ze wat minder prijzig zijn en blijkt dat ze makkelijk richting 1,8+Ghz over te klokken zijn.
Alleen is dan dus een beetje het probleem dat ik zowiezo mem moet hebben dat @150Mhz draait (ik heb nu alleen non-merk) en dat als ik dan me mobo @ max multiplier zet, ik nog 'maar' t/m 1,875Ghz kom.

Of te wel, is er een kans dat mijn mobo te 'updraden' valt dat ik de multiplier wat hoger dan 12,5 kan zetten. Misschien richting 15 ofzo, dan zou 15*133=2Ghz wel cool zijn ;)

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-05 16:46

Daniel

Kapitein NCC-1701
Ik heb hier twee Athlon MP's 1.2 GHz AGFCA-Y liggen.
Zometeen even wat hardware bij elkaar trekken om te kijken hoe ver die te klokken zijn. I'll report back :)

Update: even gechecked, de ene komt niet verder dan 1333 MHz, de andere houdt het boven de 1400 MHz voor gezien. Nu had ik geen zin om uitvoerig te gaan klooien, dus misschien dat er met wat FSB gegoochel en voltage-grappen nog 50 MHz extra uit te halen is. Maar de 1600 haal ik never nooit niet :P

Ze blijven wel redelijk koel trouwens, een graag of 10 koeler dan de Tbird 1400 in m'n workstation :7

• Amd RuLuzzz
  • Laatst online: 10-02 15:01
Waarom doen jullie altijd zo moeilijk of het wel waar is. In 29 van de 30 topics is het waar dus ik vertrouw het wel.

• P5ycho
  • Nu online
als het zo is: mooi voor em. tot nu toe geloof ik het niet, omdat alle resultaten all over internet anders zeggen. een screenshotje en ik geloof het.

• Amd RuLuzzz
  • Laatst online: 10-02 15:01
Geeneen proc is hetzelfde gebakken. Meschien heeft hij veel geluk gehad.
Op zaterdag 06 oktober 2001 18:27 schreef P5ycho het volgende:
als het zo is: mooi voor em. tot nu toe geloof ik het niet, omdat alle resultaten all over internet anders zeggen. een screenshotje en ik geloof het.

• P5ycho
  • Nu online
Op zaterdag 06 oktober 2001 18:50 schreef amd_ruluzzz het volgende:
Geeneen proc is hetzelfde gebakken.
duh...

voor hetzelfde geld looptie gewoon de boel te faken ivm een ernstig aandachtsgebrek.

• Heerlijkedag
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
En nog steeds wachten we op een screenshot.

• P5ycho
  • Nu online
zei het toch... hoax... *geeuw*

• Subz
  • Niet online
Jep een echte topper die kerel *uhum uhum*
Typische geval van aandacht te kort :r :r :r :r :r

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:40
Op maandag 08 oktober 2001 19:52 schreef P5ycho het volgende:
zei het toch... hoax... *geeuw*
ik denk het ook (hij heeft ook pas 16 posts)...
een grappenmaker lijkt me

Verwijderd

Topicstarter
Ok ok hier een screenshot..
Sjeezz http://picserv.mediamonks.net/7888.jpg

Verwijderd

Topicstarter
en nog 1 http://picserv.mediamonks.net/7891.jpg

http://picserv.mediamonks.net/7893.jpg
http://picserv.mediamonks.net/7894.jpg
http://picserv.mediamonks.net/7895.jpg
http://picserv.mediamonks.net/7897.jpg

Oh ja nog iets, ik heb nu windows xp prof maar die pakt em niet op 1600 mhz vandaar dat ie nu op 1575 Mhz staat.
Maar de Fsb staat wel op een lekkere 150 Mhz <:)
Thx Stropdas voor je link.

Op zaterdag 06 oktober 2001 17:09

zei Daniel Kegel
--------------------------------------------------------------------------------
Ik heb hier twee Athlon MP's 1.2 GHz AGFCA-Y liggen.
Zometeen even wat hardware bij elkaar trekken om te kijken hoe ver die te klokken zijn. I'll report back
Update: even gechecked, de ene komt niet verder dan 1333 MHz, de andere houdt het boven de 1400 MHz voor gezien. Nu had ik geen zin om uitvoerig te gaan klooien, dus misschien dat er met wat FSB gegoochel en voltage-grappen nog 50 MHz extra uit te halen is. Maar de 1600 haal ik never nooit niet

Ze blijven wel redelijk koel trouwens, een graag of 10 koeler dan de Tbird 1400 in m'n workstation

Misschien heb je gelijk dat niet elke mp 1,2 Ghz op 1,6 Ghz
zal draaien dat weet ik niet. Ik heb nooit geluk wat cpu`s betreft, en nu heb ik ineens een mooie cpu te pakken vandaar mijn posting..

Verwijderd

Topicstarter
Zucht... ik ben geen grappenmaker. Ik ben gewoon lui. Vandaar die 6 postings maar. Oh ja nog iets met kast dicht wordt ie wel 40 a 44 graden, als de kast open is blijft ie wel mooi beneden de 40 graden. Tja dat kan je wel verwachten met alleen een simpele fop38

Verwijderd

OK Nog iemand iets te mekkeren??? Of aan te merken. Vette Hoax, luie gozer, photoshop enz. |:( Laat maar, ga ook niet staan flamen.

Way to go d.pang!

• P5ycho
  • Nu online
aangezien geen een van deze screenshots bewijst dat het een MP is... en de laatste zelfs het tegendeel bewijst (SSE instructions: Disabled) is het nog steeds een Hoax IMHO...

laat eens WCPUID screenshots zien...

Verwijderd

yup, WCPUID is een must

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Op dinsdag 09 oktober 2001 18:33 schreef P5ycho het volgende:
aangezien geen een van deze screenshots bewijst dat het een MP is... en de laatste zelfs het tegendeel bewijst (SSE instructions: Disabled) is het nog steeds een Hoax IMHO...

laat eens WCPUID screenshots zien...
Als het goed is doet alleen de full version van HotCPU 2 SSE tests.. de Lite versie niet. Dus die screenshots kunnen wel kloppen.

Ik zou graag ook een WCPUID shot willen zien ja.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• P5ycho
  • Nu online
nog een foutje in mijn eigen redenatie: misschien is zn bios wel niet up2date, en is SSE niet enabled ivm. een oude bios zonder MP SSE support.

600MB/s met een 150Mhz FSB is trouwens wel verdomd traag... ik zit met 157Mhz FSB op 750/980 met DDR (8k7a), maar met de hardware prefetch van de MP moet er toch hoger dan 600MB/s gehaald kunnen worden. Misschien dat er wat aan memory timings gesleuteld moet worden?

Verwijderd

Topicstarter
zucht... ok nog een paar shots met WCPUID dan ok. Kan het helaas pas morgen posten... ik heb mijn motherboard al geflasht met nieuwste bios.. Dat sleutelen met mijn memory timings kan wel kloppen, heb er nog niet mee geknoeit..
Ik had verwacht dat elke athlon mp 1,6 Ghz of meer kan halen
vandaar mijn posting. Aangezien niemand hier ooit een post erover heeft geplaatst dacht ik "what the hell". Als er mensen zijn die het niet geloven. Tja dan niet, ik vond dat jullie dat moesten weten. Niet meer, niet minder.

• P5ycho
  • Nu online
das allemaal prima, het grootste probleem is imho dat dadelijk iedereen een MP koopt en zich genaaid voelt. dat hij bij jou zo loopt... das alleen maar beter. als ik jou was zou ik een DDR bordje zien te vinden, dan komt die hardware prefetch van die MP beter naar voren.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 09 oktober 2001 19:37

zei P5ycho

(das allemaal prima, het grootste probleem is imho dat dadelijk iedereen een MP koopt en zich genaaid voelt. dat hij bij jou zo loopt... das alleen maar beter. als ik jou was zou ik een DDR bordje zien te vinden, dan komt die hardware prefetch van die MP beter naar voren.)

In mijn previous posting had ik al gezegd dat misschien niet iedere 1,2 mp op 1,6 Ghz zal draaien. Zie ook posting van Daniel Kegels..

Zoals ik al zei was mijn posting puur uit vreugde dat mijn mp 1,2 Ghz op 1600 Mhz liep zonder al te veel problemen.
Als je goed op een van die plaatjes kijkt zei je daar SSE op staan. Waarom denk je anders dat ie op de multimedia benchmark van Sisoft sandra zo`n hoge score heeft.

Oh ja ,WCPUID werkt helemaal niet. Volgens mij pakt ie op dit moment helemaal geen Athlon mp cpu`s. Ik wil wel een DDR bordje halen alleen wat doe ik met de 1,5 Gig aan sdram dan? Misschien een goed idee voor later maar op dit moment absoluut niet.

PS ( als iemand iets post over zijn eigen ervaring ga dan a.u.b niet meteen vanuit dat het een Hoax is als ie niet meteen bewijs op tafel legt. Uitspraken zoals dat "ie aandacht te kort heeft:, schieten soms ook meteen in het verkeerde keelgat als je begrijpt wat ik bedoel.)

Later

• P5ycho
  • Nu online
wcpuid werkt niet? dat heb ik nog nooit gehoord.

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij herkent die de Athlon mp helemaal niet. Zodra ik WCPUID start crasht mijn hele systeem keihard. Dat is ook het enigste prog bij wie mijn systeem crasht btw

Verwijderd

Topicstarter
Vraag anders maar ff rond of dat waar is.

Wel met bewijs komen he?

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:40
bij je eerste plaatje staat:
Dynamic Load balance: NO

is dit wel een mp en niet een gewone?

• P5ycho
  • Nu online
Op woensdag 10 oktober 2001 13:28 schreef marteltor het volgende:

dynamic load balance is wat anders dan hardware prefetch.

screenshots van wcpuid op een XP (dus ook een MP werkt ermee)

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
WCPUid laten crashen is heel erg knap. Bij mij werkt het prima op een MP.

BDW, aan tussen de icoontjes zie je zo'n handig knopje staan dat er zo uitziet: Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/quote.gif

Daarmee kan je quoten en hoef je dus niet steeds alles over te tikken :)
Op woensdag 10 oktober 2001 13:28 schreef marteltor het volgende:

Dit is alleen aan de orde als je een multi-processor opstelling hebt, en dat heeft hij dus niet.

• Mc.Boldy
  • Laatst online: 21-01 12:27

Mc.Boldy

Chopperfreak without chopper

Auw dat is onder de gordel >:) >:) >:) >:)

https://jobs.sap.com/search/?createNewAlert=false&q=&locationsearch=%27s-Hertogenbosch&optionsFacetsDD_department=&optionsFacetsDD_customfield3=&optionsFacetsDD_country=

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 10 oktober 2001 13:35 schreef Daniel Kegel het volgende:
WCPUid laten crashen is heel erg knap. Bij mij werkt het prima op een MP.

BDW, aan tussen de icoontjes zie je zo'n handig knopje staan dat er zo uitziet: [afbeelding]

Daarmee kan je quoten en hoef je dus niet steeds alles over te tikken :)
[..]
Hey thx man, dat wist ik helemaal niet.. hehe
Wat gek dat WCPUID het wel bij jou werkt. Waar ligt zal het aan liggen dan? Echt alle programma`s draaien bij mij behalve WCPUID.. :(

edit: als je dan meteen ff die [/quote] tag aan het eind laat staan gaat het helemaal goed :)

• P5ycho
  • Nu online
hij heeft zn cpu gehackt *D

dat zon topic zo lang kan worden alleen om zon verrotte screenshot. als ik die MP had gehad had ik al een screenshot gehad 3 minuten na de request.

• Black_Adder
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
hier dan gelijk maar even wat referentie (jaja vandaag nederlands gehad ;)) materiaal :

http://www.xs4all.nl/~rinusngb/tweaks/overclock/1569.jpg
http://www.xs4all.nl/~rinusngb/tweaks/overclock/Multi.jpg

edit:
wat ik wel raar vind is dat ik meer FPU rekenkracht heb dan jou, op een lagere kloksnelheid.

Verwijderd

Op woensdag 10 oktober 2001 13:46 schreef Black_Adder het volgende:
hier dan gelijk maar even wat referentie (jaja vandaag nederlands gehad ;)) materiaal :

edit:
wat ik wel raar vind is dat ik meer FPU rekenkracht heb dan jou, op een lagere kloksnelheid.
zo verwonderlijk is het niet, m'n vroegere 800@1080 had oko een lagere FPU score dan het standaard Sisoft 1gig referentiesysteem, ALU zat dan weer wel goed.
Ach, benchmarks, compleet onbetrouwbaar

• Subz
  • Niet online
K sorry ik geloofde je eerst niet omdat je niet reageerde en maar heel weinig poste dus...
maar toch nog gefeliciteerd

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Op woensdag 10 oktober 2001 13:46 schreef Black_Adder het volgende:

edit:
Is dit een gewone Athlon?
Kan aan veel dingen liggen. Uit tests blijkt dat de MP een tikkeltje trager is dan een Tbird op dezelfde snelheid. Verder de gebruikelijke benchmarkonnauwkeurigheid en zaken als een vervuild OS, ander moederbord, ander geheugen etc.

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-05 21:22

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Zal ik dan maar binnenkort een dual 1.2 MP, posten.
:Y)

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

van die benchmarks klopt niet veel. Ik haalde vroeger met mijn Duron600@997 een hogere score als een TB@1000.

Geen inspiratie

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 10 oktober 2001 14:12 schreef _subzero_ het volgende:
K sorry ik geloofde je eerst niet omdat je niet reageerde en maar heel weinig poste dus...
maar toch nog gefeliciteerd
Thx....

Trouwens is het waar dat als ik een DDR bordje haal ik mijn athlon 1,2 mp iets sneller is dan een gewoon SDR bordje?

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 10 oktober 2001 13:40 schreef P5ycho het volgende:
hij heeft zn cpu gehackt *D

dat zon topic zo lang kan worden alleen om zon verrotte screenshot. als ik die MP had gehad had ik al een screenshot gehad 3 minuten na de request.
Tja , dat is het verschil tussen iemand die wel internet heeft en eentje die geen internet heeft.
Pagina: 1