Toon posts:

Koeler op Athlon 1.4: plakken of niet?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Moet je een koeler op een Athlon 1.4 nou echt met pasta plakken en zo, of kan je 'm er ook gewoon opklikken? Ik ben niet van plan te gaan overklokken. (Athlon 1.4 op een nieuw KT7266A mobo).

• mr_obb
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-08 12:59

mr_obb

Lakse Perfectionist

Er moet altijd koelpasta tussen de core en de koeler. De athlon 1400 worden gewoon te heet om het niet te doen.

• Aars
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-01 13:59
Pasta is niet een soort lijm ofzo :+, je moet de koeler gewoon tussen de klemmetjes zetten.

-

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-08 15:17
Als je niet gaat overclocken, kun je ook gewoon het spul wat op een standaard cooler zit gebruiken.. (soort kauwgom achtig iets!)

Zolang er maar iets tussen zit om de kleine gaatjes tussen de core en de koeler op te vullen..

Verwijderd

Op dinsdag 02 oktober 2001 11:57 schreef mr_obb het volgende:
Er moet altijd koelpasta tussen de core en de koeler. De athlon 1400 worden gewoon te heet om het niet te doen.
Nou ik heb nergens last van, (50c/60c)

niks moet maar misschien wel beter op langer termijn.

Verwijderd

Op sommige coolers zit soms ook een thermal pad, dan is pasta volgens mij niet meer nodig.

(je kan trouwens ook niet en een pad en pasta gebruiken, dus als je een cooler hebt met een pad en je wilt pasta gebruiken zul je eerst de pad er voorzichtig af moeten halen!!)

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:56
Op dinsdag 02 oktober 2001 12:02 schreef Twynn het volgende:
Als je niet gaat overclocken, kun je ook gewoon het spul wat op een standaard cooler zit gebruiken.. (soort kauwgom achtig iets!)

Zolang er maar iets tussen zit om de kleine gaatjes tussen de core en de koeler op te vullen..
zou een pad alle kleine gaatjes opvullen? Ik denk dat ie er een laag overheen smeert :)

Ik gebruik ook altijd een thermal pad. Meesten zeggen dat het fout is, maar kijk maar eens wat er gebeurt als die troep isoleert: core wordt heter, temperatuur van die troep wordt warmer, dus smelt die troep. Gevolg: klein laagje troep.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:07

Exirion

Gadgetfetisjist

Op dinsdag 02 oktober 2001 12:54 schreef _JGC_ het volgende:
Ik gebruik ook altijd een thermal pad. Meesten zeggen dat het fout is, maar kijk maar eens wat er gebeurt als die troep isoleert: core wordt heter, temperatuur van die troep wordt warmer, dus smelt die troep. Gevolg: klein laagje troep.
Dat spul is inderdaad prima, en het is dom om er nog pasta overheen te gaan smeren. Hoe minder er tussen die core en de koeler in zit, hoe beter. Pasta dient ALLEEN om de oneffenheden op te vullen. Veel mensen denken dat pasta een wondermiddel is en proppen er zoveel mogelijk van tussen. FOUT! Een flitterdun laagje om het raakvlak tussen de core en de koeler te vergroten. Meer niet.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Pagina: 1