Toon posts:

Wat voor kabel moet ik nemen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag een netwerk aan leggen tussen twee huizen die 300 meter bij elkaar vandaan staan. De kabel zal ingegraven moeten worden, ik weet alleen niet welk soort kabel ik hiervoor moet nemen.

In totaal moet ik ongeveer 400 meter overbruggen. Is dit mogelijk met UTP kabel, of moet ik dan Coax nemen, of nog iets anders. Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Thanx

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Glas kabeltje lijkt mij !

Money for nothin' and your chicks for free

• GGS_VR6
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_VR6

Oranje!

Yeah idd.
Als ik jou was zou ik UTP doen :)

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• loquitos
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09-2017

loquitos

die without honour

Als je 400 meter moet overbruggen dan kan je het wel schudden met zowel UTP/STP/FTP als Coax.

De maximale lengte voor TP kabel: 90 meter (cat-5)
(soms ook nog goed werkend tot 100 meter)
De maximale lengte voor COAX kabel: 185 meter

Voor zulke lengtes zou je dus gebruik moeten maken van
repeaters (=versterker) en/of je zou kunnen denken aan
straal verbinding (packet) of zelfs glasvezel (heeeeel duur).

suc6

AMD Athlon 1200@1200, ABIT KT7, 512 MB PC133, Maxtor 30GB 7200 rpm, Quantum 2GB SCSI, Adaptec 2940AU, Plextor 12/4/32, Plextor 32, Pioneer 105s DVD, Iomega 100MB Zip, SB 5.1 Live, Miro PCTV, USR Sportster 28k8e, Intel Pro 100 NIC, GeForce 2MX-32DDR

Verwijderd

Ja ongeveer 400 meter is wel erg ver! erg jammer idd heb zelf ook wel eens zitten denken, maar het is een ondoenlijke zaak.

tenzij je idd met repeaters ed aan de slag kunt of zelfs glas, maar dat is voor de meeste particulieren (zoals ik) een net ff te duur geintje :(

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Je zou de oorspronkelijke Ethernet-standaard : 10Base-5 kunnen gaan doen, dit gebruikt 75 Ohms dikke coax-kabel, met een maximale afstand van 500 yards, een dikke 450 m. De hardware hiervoor is nog wel te krijgen bij BlackBox. Je hebt behalve de kabel nodig :
2 50 Ohms terminators;
2 hubs of systemen met een AUI-aansluiting (15-polige connector die lijkt op die van een genotsknots, maar dan met een schuif-vergrendeling i.p.v. schroeven);
2 transceivers met bijbehorende drop-kabel.

Echt zeldzaam is 10Broad-36, een gemoduleerd signaal over 75 Ohms audio/video-coax, met een maximale afstand van 3600 yards = 3 km. Mocht iemand daar nog hardware van tegenkomen, ik zoek het voor mijn collectie exotische netwerk-segmenten.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Op dinsdag 02 oktober 2001 12:43 schreef mvdejong het volgende:
Je zou de oorspronkelijke Ethernet-standaard : 10Base-5 kunnen gaan doen, dit gebruikt 75 Ohms dikke coax-kabel, met een maximale afstand van 500 yards, een dikke 450 m. De hardware hiervoor is nog wel te krijgen bij BlackBox. Je hebt behalve de kabel nodig :
2 50 Ohms terminators;
2 hubs of systemen met een AUI-aansluiting (15-polige connector die lijkt op die van een genotsknots, maar dan met een schuif-vergrendeling i.p.v. schroeven);
2 transceivers met bijbehorende drop-kabel.

Echt zeldzaam is 10Broad-36, een gemoduleerd signaal over 75 Ohms audio/video-coax, met een maximale afstand van 3600 yards = 3 km. Mocht iemand daar nog hardware van tegenkomen, ik zoek het voor mijn collectie exotische netwerk-segmenten.
Is dat Thick Ethernet?

Money for nothin' and your chicks for free

Pagina: 1