Toon posts:

Gebruik applicaties monitoren?

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op een projectje gezet, mij is gevraagd om een opsomming te maken van alle users die ongeoorloofd gebruik maken van applicaties. Nu weet ik niet waar en hoe ik moet beginnen. Kan iemand mij vertellen of er een tool voor is die ik hiervoor kan gebruiken ? We gebruiken NT4 en de users werken met WIN 95 .

Pls help me !

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
File access log?

btw wel volgende keer je topic ff goed zetten zo krijg je denk ik weinig response

• loquitos
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09-2017

loquitos

die without honour

kijk..daarvoor is de BSA heel handig:-)

http://www.bsa.org/nederland/freetools/gasp.phtml

Haal hier de GASP tool op en je kan dus iedere machine
scannen op geinstalleerde software.

suc6

AMD Athlon 1200@1200, ABIT KT7, 512 MB PC133, Maxtor 30GB 7200 rpm, Quantum 2GB SCSI, Adaptec 2940AU, Plextor 12/4/32, Plextor 32, Pioneer 105s DVD, Iomega 100MB Zip, SB 5.1 Live, Miro PCTV, USR Sportster 28k8e, Intel Pro 100 NIC, GeForce 2MX-32DDR

• Boogie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-04 04:51
Ik geef alvast een hint:
Volgende keer als topic titel iets als : gebruik applicaties monitoren?

Wat natuurlijk gewoon het makkelijkste is, is een groep aanmaken voor elke applicatie, mensen die het mogen gebruiken er in zetten, die alleen rechten op de map geven.
Probleem opgelost.

Je zult dan niet weten wie dat waren, behalve als ze gaan bellen dat het niet meer werkt.

Verwijderd

Dat werkt wel voor netwerkapplicaties inderdaad, maar niet voor die horken die lokaal dingen installeren. (En denk niet dat je dat kunt vermijden, de gebruikers hebben bij ons op hun lokale PC schrijf-rechten op 1 map, documents. Da's omdat ze af en toe een word-filetje maken. Dus, dan installeren ze daar de spelletjes in. Stelletje idioten, ga thuis je PC verzieken! |:( ;) )

Je zou kunnen overwegen om een tool als SNMP te instelleren,of OpenManage als je Dell spullen gebruikt. Of VNC viewer, PCAnywhere (of BackOridinges en SubSevdinges als je gemeen wilt doen) om af en toe even met ze mee te kijken >:)

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Volgende keer (zoals eerder gezegd) even een goede topictitel meegeven aan je topic, voor meer info kun je terecht bij de [topic=152460].

=[edit]=
En dan gaat het hierom dus:
Topictitels.

Probeer in de Topictitel van het topic wat je gaat starten, je probleem/vraag zo duidelijk mogelijk te omschrijven !

Een topic met de naam " HELP! " is nogal nietszeggend, en mensen hebben dan geen flauw idee waar het over gaat. Tevens is het niet handig als men de search gebruikt.

Ik zal even een aantal voorbeelden geven van "foute" topictitels en de "goede" uitvoering ervan eronder.

Foute topictitels:
  • <li>[u]HELP ![/u] <li>[u]Netwerk![/u] <li>[u]vraagje....[/u] <li>[u]PROBLEEM![/u]
Goede topictitels :
  • <li>[u][W2K]Help, mijn computers zien elkaar niet![/u] <li>[u]Hoe zet ik een linux netwerk op?[/u] <li>[u]Vraagje over Subnetting...[/u] <li>[u]Hub link up/down, Hub stuk/NIC probleem?[/u]
Aan de hand van de topictitels die goed zijn, kunnen mensen met kennis van een bepaald iets ook sneller reageren, omdat ze zien waar jouw topic over gaat, in plaats van een nietszeggende topictitel die ze overslaan. Het is dus ook in je eigen voordeel.

Ga ook niet je topictitels volledig in CAPS doen, dat komt schreeuwerig over.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties en sorry voor het niet duidelijk omschrijven .
Het is m'n eerste post hier , maar nu weet ik wel hoe ik moet posten !
Ik zal ff de tips gaan uitwerken en kijken wat voor mij het beste werkt

Thnx !
Pagina: 1