[BOOT A7V-E] problemen met de BIOS

Pagina: 1
Acties:

• MatHack
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

MatHack

Dev by day, Gamer by night

Topicstarter
Ik heb problemen met de BIOS van mijn ASUS A7V-E. De POST ging goed. Maar als ik nu mijn PC aanzet, dan heeft hij de settings weer teruggezet naar default. :(

Dan moet ik eerst de BIOS weer resetten (kan dat trouwens ook anders als batterij eruit halen? :?), de geheugen instelling weer goed zetten (op een of andere manier kan de instelling van PC100 niet met mijn PC100 geheugen + CPU (krijg dan geen beeld/geen piepjes), dus moet ik hem op PC133 zetten :( :?). Dan kan ik de PC wel opstarten. Windows ME en SuSe Linux 7.2 draaien beide :), alles werkt verder. Maar laat ik de PC dan een tijdje uit staan, dan krijg ik weer geen beeld/geen piepjes :( :? (het groene ledje brandt wel als de PC uit staat, dus het is niet de voeding).

Zelf vermoed ik dat de batterij leeg is. Maar hebben jullie nog andere ideeen. :? :?

There's no place like 127.0.0.1

• MatHack
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

MatHack

Dev by day, Gamer by night

Topicstarter
Ik heb nu de PC een tijdlang (ongeveer 6 uur) aan laten staan en na een kwartier offline starte hij nog steeds op, dus het was inderdaad een lege batterij!! :) *D

Maar hoe reset je dat ding zoals het hoort (ik neem aan dat de batterij eruit halen niet de goed oplossing is!!)?? :?

There's no place like 127.0.0.1