Toon posts:

Visual C++ PushButton disablen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Heb een klein projectje onderhanden, waarbij ik moet werken in Visual C++ en mijn kennis op dit gebied is nog echt super.

Het projectje houdt in dat ik een wizard geprogrammeerd heb in de vorm van een aantal opeenvolgende dialoogvensters. Elk knop op een dialoogvenster leid naar een volgen/vorig dialoogvenster. Nu wil ik in het slot trajet, run-time, na het indrukken van een knop de knop uit zetten.

Dit moet in mijn geval, middels het versturen van een message naar de knop. Dus iets met SendDlgItemMessage(p1,p2,p3,p4,p5);

echter kan ik de juiste invulling van de parameters en bijbehorende message ID's niet vinden.

Scalli

Verwijderd

scallidotcom: [...] moet in mijn geval, middels het versturen van een message naar de knop. Dus iets met SendDlgItemMessage(p1,p2,p3,p4,p5);

Echter kan ik de juiste invulling van de parameters en bijbehorende message ID's niet vinden.
Ehmm....

Verwijderd

Topicstarter
Mischien was ik niet helemaal duidelijk, hoe SendItemDlgMessage zelf werkt in andere situatie weet ik wel, gebruik het in de wizard voor veel meer dingen. Maar gericht op het disablen van een PushButton staat nergens goed beschreven.

't gaat dus om de specifieke toepassing gericht op de PushButton.

Mischien ben ik nu iets duidelijker ;)

Verwijderd

scallidotcom: Gericht op het disablen van een PushButton staat nergens goed beschreven. 't gaat dus om de specifieke toepassing gericht op de PushButton.
Button Styles
CheckDlgButton

Denk dat je er zo wel uitkomt. :)

• DolleDries
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 21:24
Je eigen wizard geschreven ? :?
waarom heb je niet gewoon gebruik gemaakt van de standaard aanwezige classes om een wizard te maken ?
Dat kan gewoon met CPropertySheet gevuld met een aantal CPropertyPages.....harstikke simpel, dan kan je willekeurige knoppen aan & uit zetten, nexten & prevven & zo..harstikke iessie :)

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 02 oktober 2001 11:33 schreef Arien het volgende:

[..]

Button Styles
CheckDlgButton
CheckDlgButton lijkt me bedoelt voor checkboxes ed. Gebruik werkt in elk geval niet.
Op dinsdag 02 oktober 2001 11:36 schreef DolleDries het volgende:
Je eigen wizard geschreven ? :?
waarom heb je niet gewoon gebruik gemaakt van de standaard aanwezige classes om een wizard te maken ?
Dat kan gewoon met CPropertySheet gevuld met een aantal CPropertyPages.....harstikke simpel, dan kan je willekeurige knoppen aan & uit zetten, nexten & prevven & zo..harstikke iessie :)
Heb / had weinig ervaring met C++ en moest ergens beginnen, kreeg een stukje voorbeeldcode aangereikt. En nu kan ik ik een PushButton wel disablen via de Properties tijdens Design-time, maar nog niet Run-Time. :)

Verwijderd

scallidotcom: CheckDlgButton lijkt me bedoelt voor checkboxes ed.
The CheckDlgButton function changes the check state of a button control
There are five kinds of buttons:

Push buttons
Check boxes
Radio buttons
Owner-drawn buttons
Group boxes
Ik lees ook maar wat op die site. :)

Verwijderd

Topicstarter
Dat van die vijf verschillende buttons zie ik op geen van de pagina's staan,
Only radio buttons
and check boxes can be checked.
Heb het ook al geprobeerd, echter geen resultaat. Heb je anders een voorbeeldje. Mischien type ik iets verkeerds in :?

Verwijderd

scallidotcom: Dat van die vijf verschillende buttons zie ik op geen van de pagina's staan.
Staat hier
Heb je anders een voorbeeldje. Mischien type ik iets verkeerds in :?
Nee, heb geen voorbeeld, niet eens Visual C++ :o Volgens mij (als ik het zo snel goed las allemaal) moet je een button maken met 3 states * en om de button te disabelen zet je zijn state met CheckDlgButton.

* BS_3STATE: Creates a button that is the same as a check box, except that the box can be grayed as well as checked or cleared. Use the grayed state to show that the state of the check box is not determined

Verwijderd

Topicstarter
De methoden waar je naar verwijst, zijn voorzover ik kan nagaan alleen van Radio en CheckBox buttons en niet voor de simple PushButton(hoewel ze wel alledrie op dezelfde Classe zijn gebaseerd.

De oplossing heb ik inmiddels wel al gevonden :

EnableWindow(GetDlgItem(hDlg,ID_BTNVOLTOOIEN), FALSE);
--------------^---------------- ---^--
| |
Nieuwe handle naar button disable

Thanxs anyway*D
Pagina: 1