Brander stopt tijdens branden

Pagina: 1
Acties:

• Icekool
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-04 19:22
Ik heb een Lite-on LTR-12102b deze werkt prima als ik gewoon data van mijn harddisk wil branden met Nero 5.5. Als ik echter een audio-cd heb geript en die daarna wil branden beginnen de problemen. Na ongeveer 60% stopt het branden ermee en loopt de computer vast. Ik heb daarom Exact Audio Copy gebruikt maar deze geeft hetzelfde probleem.

Waar kan dit probleem aan liggen?

• Krukar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-04 12:54
Waarom rip je die audio cd eerst? probeer eens on the fly te kopiëren...

• Icekool
Zou kunnen inderdaad maar het gaat hier om een compilatie van een cd. En ik heb mijn Cd-rom en brander op dezelfde lus. Zou het BTW daar aan kunnen liggen want volgens mij had dat alleen invloed op on the fly.

• Krukar
Brander en cd-rom op dezelfde kabel maakt niet uit, zolang de brander maar master is, maar hoeveel geheugen heb je in je pc, en hoeveel vrije schrijfruimte?

edit:
Heb je trouwens een log van je brander toen het misging? Zo ja, dan moet je die maar ff naar websnake@538mail.nl sturen

Verwijderd

Ook belangrijk om te weten is op welke snelheid je probeert te branden en wat voor een CD-Rs je gebruikt. Voor audio geldt nog steeds voor kwaliteit niet op een te hoge snelheid branden. Bovendien geldt dit ook voor het rippen (liever op 2 speed dan op 32 speed en uiteraard met jitter correction anders kun je ongewenste sprongetjes krijgen. Sommige CDs zijn gewoon niet zo geschikt voor het branden van audio. Dat merk je de ene keer pas als je hem wilt afspelen op een audio-deck, maar ik heb het ook meegemaakt dat tijdens het branden die conclusie al getrokken wordt door je brander. Als je een brander zonder signaal stabilizatie hebt zoals de lite-on 12*(plextor 24*, AOpen 20* en philips vanaf 12* hebben dat wel) dan kan het zijn dat de leescontrole die direct na het branden van een bepaalde locatie op de CDR een te zwak signaal waarneemt en dus niet geschikt acht om bruikbaar te zijn (Dit komt met name voor bij geodkopere CDRs).

Succes

• Icekool
Ik heb 196Mb geheugen en op de C schijf nog 2Gb vrij. Het zal dus wel niet daaraan liggen. Ik gebruik Platinum 80min CDR's.

En over de log.....hoe maak je die?

Verwijderd

probeer eens silver premiums van philips, voor audio op dit moment een van de betere

• Sparhawk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:16

Sparhawk

Can bind minds with his spoon

Op dinsdag 02 oktober 2001 11:40 schreef bmbomer het volgende:
Ook belangrijk om te weten is op welke snelheid je probeert te branden en wat voor een CD-Rs je gebruikt. Voor audio geldt nog steeds voor kwaliteit niet op een te hoge snelheid branden. Bovendien geldt dit ook voor het rippen (liever op 2 speed dan op 32 speed en uiteraard met jitter correction anders kun je ongewenste sprongetjes krijgen.
|:( Zucht, dit fabeltje van op lage snelheid branden blijft de ronde doen...lees dit maar eens:
http://www.emedialive.com/EM2000/starrett5.html

Wat betreft slechte cd's heb je wel helemaal gelijk.

Wat rippen betreft, daar gebruik je EAC voor (exact audio copy). Waar je die kunt downloaden en hoe je het programma kunt instellen kun je hier lezen:

http://www.ping.be/satcp/tutorials.htm

Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.

• Krukar
Op lage snelheid branden van audio is idd een fabeltje, ik brand mijn audio cd's gewoon op 20 speed (volle snelheid), en het klinkt perfect.
Maar even over die log, die staat als het goed is wel ergens opgeslagen in je nero directory, moet je ff kijken in de map waar je nero hebt geinstalleerd.

• Icekool
Iedereen bedankt!

Ik ben vandaag nog maar ff A-tembo binnengestapt en zij kende het probleem ook nog niet. Maar om de hardware uit te sluiten heb ik een nieuwe brander gekregen. Daarmee was ook meteen mijn probleem weg. Het kan raar lopen.

Groeten
Pagina: 1