[sql/access] probleem met memo

Pagina: 1
Acties:

• jopiek
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 19:56

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

Topicstarter
ik heb deze query:
SELECT DISTINCT VarContent.ContentID, IIf(IsNull([VarContent.vcTekst]),[CntVariabele.Waarde],[VarContent.vcTekst]) AS Resultaat, VarContent.TekstID, IIf(IsNull([CntVariabele.CookieID]),[CntTekst.CookieID],[CntVariabele.CookieID]) AS CookieID
FROM (VarContent LEFT JOIN CntVariabele ON (VarContent.ContentID=CntVariabele.ContentID) AND (VarContent.TekstID=CntVariabele.TekstID)) LEFT JOIN CntTekst ON (VarContent.ContentID=CntTekst.ContentID) AND (VarContent.TekstID=CntTekst.TekstID)
ORDER BY VarContent.TekstID;

die werkt niet meer onder XP en 2000 (wel onder 98) omdat vcTekst van type Memo is...

hoe kan ik dit oplossen (zou moeten kunnen door distinct te verwijderen, maar dat helpt ook niet helaas...)

Cogito Ergo Credo

• j_du_pee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-09-2024

j_du_pee

du pain, du vin, du pee

klopt, je kunt niet sorteren op een memo. Is ook vrij ranzig om zo'n groot veld voor dergelijke berekeningen te misbruiken...
misschien kun je het eerste woord van de memo in een text 25 veldje opslaan en daar op orderen?

kaart != map && bottel != fles
Wacht op antwoord

• jopiek

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

Topicstarter
Op dinsdag 02 oktober 2001 11:10 schreef j_du_pee het volgende:
klopt, je kunt niet sorteren op een memo. Is ook vrij ranzig om zo'n groot veld voor dergelijke berekeningen te misbruiken...
misschien kun je het eerste woord van de memo in een text 25 veldje opslaan en daar op orderen?
wel maakt op zich niet uit, maar als ik distinct weghaal doet ie 't nog steeds niet, komt dus zeker door de join dan? (waar ie uiteraard binnen ordent)

Cogito Ergo Credo

• jopiek

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

Topicstarter
lag toch aan distinct... er was nog een query die hetzelfde deed en waar deze gebruik van maakte...

Cogito Ergo Credo