Problemen met schedulen icm netware share

Pagina: 1
Acties:

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Hela,

ik heb een probleempje.. ik heb twee pc's naast elkaar, een novell netware server en een nt workstation. Op de workstation wil ik dat elk uur een aantal bestanden gekopieerd word vanaf de novell server.

ik maak een mapping aan, en een batch file om die bestanden te kopieeren. tres simple:

echo y | del c:\database
copy h:\*.* c:\database

en als ik dit uitvoer, werkt dit perfect. Als ik dit echter schedule of door SQL Server laat uitvoeren, werkt dit niet :( Ik krijg dan de melding "Access is denied".

Ik heb voor mezelf een account aangemaakt met administrative privileges, en onder deze account draait ook de task scheduler, MSSQLServer en MSSQLServer Agent.

Het liefst wil ik SQL Server die de data laten kopieeren met de system stored proc xp_cmdshell (je kan dan SQL Server een dos-command laten uitvoeren onder zijn account), omdat ik dan een job kan maken waarin eerst de files gekopieerd worden, en dan direct daarachteraan de andere 7 handelingen zoals importeren in SQL Server, converteren, repliceren, etc.

Om te troubleshooten wilde ik een commandline utility gebruiken of een VB proggie schrijven die de current user bijv. wegschrijft naar een textfile, zodat ik weet of de user context wel goed is, maar ik zou niet weten (onder NT) welke utility, of in VB welke opdrachten.

Ik zit nu al twee weken te hikken tegen dit probleem, dat de interactive user wel toegang heeft tot de share, en 'de rest' niet.. HELLUP!!

Het enige relevante topic dat de search opleverde:
[topic=206021/1/25]

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-08 15:28

Jaymz

Keep on moving !

Welke client gebruik je om op je Netware server te komen ? Het zou zomaar kunnen dat je op de server een "access denied" krijgt, omdat het geschedulde progje onder 'system' draait, en niet onder de ingeloge gebruiker :)

• axis
ik geloof dat de 'standaard' netware client is geinstalleerd: zie dit plaatje. (vernaggeld de layout)

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• axis
verder niemand?

• axis
Ah opgelost...

exec xp_cmdshell 'net use z: \\sntime\sys\data\twescape\data0102'
exec xp_cmdshell 'echy y | del c:\database\*.*'
exec xp_cmdshell 'copy z:\*.* c:\database'
exec xp_cmdshell 'net use z: /delete'

eerst in die sessie 'aanloggen' bij de novell server... van mij mag ie nu dicht.. toch niemand die dit schijnbaar interesseert..

Verwijderd

Waarom gebruik je niet de "schedular Novell desktop management". Werkt hier ideaal. Gewoon je bat-bestandje toevoegen, schedulen en klaar is klara :)
Pagina: 1