Toon posts:

kt7a rariteiten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Mijn specs: abit kt7a (YH bios), 256 mb dane-elec ram, ibm 60 gxp 40gb HD, duron 800, matrox g450.
Onder w2k de nieuwste via drivers. Onder xp uiteraard niet (zitten er al in)

Mijn probleem: blauwe schermen zowel onder w2k als xp met meldingen als: bad_pool_caller in combinatie met o.a. het bestand win32k.sys, page_fault_in_nonpaged_area, irql_not_less_or_equal.
Na opnieuw geboot te hebben komt scandisk soms met allerlei diskerrors die dan gerepareerd worden.
Onder dos is er niks aan de hand (ghost geeft geen enkel probleem). Ook is de temp goed: 30 gr.idle 41 gr. stressed.
Ik denk zelf aan de HD omdat de errors vooral komen wanneer er veel diskactiviteit is. O.a. het installeren van office gaf vele fouten. Ook het installeren van w2k of xp kon niet. Heb het eerst op een andere disk geinstalleerd en vervolgens de image overgezet. Onder windows komen de fouten voornamelijk voor wanneer er veel (kleinere) bestanden worden weggeschreven (meestal tijdens installatie).
Het gekke is dat smart geen fouten aangeeft net zoals norton diskdoctor aangeeft dat alles goed is. Wanneer ik de schijf naar de leverancier (informatique) terug zou sturen zou die er waarschijnlijk niks aan zien.

Weet iemand wat hier aan de hand is?

Verwijderd

Post de volgorde van de kaarten in de slots eens ?

Verwijderd

Topicstarter
Netwerkkaart zit in het (van bovenaf gezien) 2e pcislot. Verder zit er niks in.

Verwijderd

Heb precies hetzelfde probleem met mijn compu'tje: ook Duron 800 en msi k7t bord. Zowel winxp als win2k doen het niet (willen ook niet installeren). Het probleem ligt niet aan pci-kaartjes (heb alles eruit gehaald). Ik ga nu mijn bios flashen opm te kijken of dat helpt. Ik dacht eerst dat het aan mijn harde schijf lag (diamondmax60 40 gig, 7200) maar weet het niet zeker. Het is voorheen (met quantum bigfoot) namelijk wel gelukt om zonder problemen win2k te installeren.

Verwijderd

(BeauT, hij heeft een Abit mobo)

De SBLive zou eigenlijk in Slot4 moeten. Hier zit er (nog wel..) een KT7-RAID moederbord in, en ik weet dat het weing uitmaakte of ik de SB in slot 3 of 4 had.

Maar in slot4 zou het beter moeten gaan, en stop BIOS versie 3R er eens in.

Verwijderd

uhm
k dacht dat ik ergens had gelezen dat je juist NIET SB live in slot 4 of 6 moet doen omdat je dan grote kans had dat die op het zelfde irq kwam met je RAID controller

*D

Verwijderd

Topicstarter
BeaT, hou me op de hoogte als je wilt!

• joe-black
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-08 16:08

joe-black

D.O.A.

Heb je mischien ZoneAlarm draaien.
ZoneAlarm veroorzaakt soms de foutmelding "bad_pool_caller".
Deinstalleer ZoneAlarm of voer een upgrade uit.

Verwijderd

Topicstarter
Had ik er al afgegooid. Schijnt inderdaad nog al eens problemen te geven.
Ik heb nu ook het BIOS van de matrox kaart geflashed naar de laatste versie. Hoop dat dit helpt.

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-07 22:11
Hoe staan je geheugen timings in je BIOS ? Interleaving ? Page Mode ? Al dat soort instellingen, kunnen je systeem vele malen sneller maken, mits de hardware het ondersteunt, anders wordt het dus vet onstabiel.

Persoonlijk zou ik even de BIOS flashen naar een nieuwere versie en gewoon op default laten staan. Heb je dan nog problemen, dan zou ik eens serieus naar je HDD gaan kijken.

Verwijderd

Topicstarter
Heb alles al op failsafe mode staan in het bios. Behalve het geheugen, dat draait op 133 mhz. Het memtest gedraaid en dat geeft na uren draaien onder dos geen foutmeldingen.
Lijkt me sterk dat een bios update zin heeft, er is niet zo gek veel nieuws bijgekomen sinds de YH versie.

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-07 22:11
Op dinsdag 02 oktober 2001 22:31 schreef edwinx het volgende:
Heb alles al op failsafe mode staan in het bios. Behalve het geheugen, dat draait op 133 mhz. Het memtest gedraaid en dat geeft na uren draaien onder dos geen foutmeldingen.
Lijkt me sterk dat een bios update zin heeft, er is niet zo gek veel nieuws bijgekomen sinds de YH versie.
Ok, dan zou ik toch maar proberen te flashen, in dit soort gevallen zou ik alles proberen om het op te lossen :)

Misschien als je nog en oude HDD hebt, eens proberen met die.

Verwijderd

Op dinsdag 02 oktober 2001 22:31 schreef edwinx het volgende:
Na de YH niet veel anderen ??
De YP, ZH, ZT, 3C, 3R, 4A ...
En dat zijn nog alleen maar de officiele versies. ;)

Waar je de SB niet in moest steken was slot 5 als je een RAID bord hebt.

Maar ik denk dat je maar een hier moet kijken :
http://go.to/kt7faq.

De onofficiele KT7 FaQ webpage.
Mazzl.

Verwijderd

Kvind de topic een beetje kt7a-degraderend... voor hetzelfde ligt het aan je hdd, geheugen, of je pci kaarten of weet ik veel wat =)

maargoed... mijn diagnose is beetje hetzelfde als wat de rest al gezegd heeft...
Wat ik zou doen = andere hdd vinden/zoeken/lenen en daarmee paar daagjes proberen... dan misschien ander geheugen... pci kaarten wisselen van slots... alle pci kaarten eruit en dan proberen, en eens kijken of het wel wil in win98se ? q=Þ

suc6 =)

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 02 oktober 2001 23:44 schreef MaSsiE het volgende:
Kvind de topic een beetje kt7a-degraderend... voor hetzelfde ligt het aan je hdd, geheugen, of je pci kaarten of weet ik veel wat =)
Ik heb alle kaarten er al uitgehad en alleen gedraaid met (uiteraard) HD, geheugen, duron en kt7a. Geheugen is urenlang getest en gaf geen problemen. Dus dan blijft de duron, het mobo en de HD over. Gezien het feit dat er blijkbaar weinig andere KT7a gebruikers zijn die dezelfde problemen hebben ben ik ook van mening dat het zeer waarschijnlijk de HD is. Ik zal je advies opvolgen en een tijdje met een andere hd gaan draaien. Ook zal ik het BIOS gaan updaten (het BIOS van de matrox heb ik net geflashed).

Bedankt allen voor het meedenken!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

De melding irq not less_equal to heb ik in het begin ook gehad, met mijn MSI K7T PRO, dat lag bij mij aan het REALTEK netwerkkaartje. Ik kwam er toen niet uit en heb em vervangen door INTEL pro 100 Management. Verder heb ik reset configuration data in bios op enable gezet, daarna nooit meer last gehad.
Die bios optie helpt b.t.w. vaak met hardware die zich lastig laat installen en de boel laat vastlopen.
Pagina: 1